wat zijn nou echt fijn leren rijlaarzen voor een leuke prijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

wat zijn nou echt fijn leren rijlaarzen voor een leuke prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:59

hallo bokkers,
ik zoek echte leren laarzen met een dressuur boog omdat ik dit jaar wedstrijden ga starten !
ik heb nog steed van die rubber laarzen gehad en van die joppers met chaps . maar zeker voor op wedstrijd en soms ook voor training ben ik op zoek naar wat mooiere laarzen .
budget: 150 euro ongeveer>
ik zat zelf te denk aan die van mondoni (fields) maar die zijn in mijn maat (40) uitverkocht |(
het liefst heb ik ze met een veter er op .
heeft iemand een idee ?

Charlot_te

Re: wat zijn nou echt fijn leren rijlaarzen voor een leuke prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:29

Soortgelijke laarzen als die mondoni's verkopen ze ook bij de epplejeck

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:55

Ik heb zelf de Mondoni Field, zitten erg fijn, maar worden wel snel dof aan de binnenkant, maar daar zie je natuurlijk niks van als je erop zit.

Ik weet niet of je van lak houdt maar anders kan je nog de Mondoni Blyth nemen, heb er zelf geen ervaring mee maar ben wel van plan ze aan te schaffen in de loop der tijd.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:59

ik zou ietsje door sparen en mountain horse kopen. heb mijn laarzen nu al 3 jaar en gebruik ze iedere dag. die mondoni enz hoor ik meer slechtere verhalen over ivm kwaliteit

edit: deze zijn nu afgeprijst en in maat 40 http://www.vitalhorse.nl/index.php/ruit ... -wide.html
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 08-01-12 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:01

Ik heb eerst ook "goedekopere" laarsjes gehad, na een jaar helemaal AF!

Nu heb ik Deniro en doe er al 2,5 jaar mee en heb ze elke dag aan.
Ze zijn nog steeds heel mooi en goed.
Heb alleen een keer een nieuw zooltje eronder laten doen.

Ik zou als ik jou was even door sparen en dan iets meer kwaliteit aanschaffen

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:02

Grappig, ik hoor nooit iets over kwaliteid. Wel kwaliteit.

Misschien is De Niro wat voor je, of Lipica :). Daar hoor ik op Bokt heel erg goede verhalen over.

wietske98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:03

heb zelf ook de mondoni field's, bij mij waren ze ook uitvekocht maar toen was ik in Leek (megastore van divoza) voor een jas te kijken en toen keek ik nog even bij de laarzen, en toen waren ze er nog wel!! ;)
ik had blijkbaar geluk, weet niet of jij dat ook hebt als je er naar toe gaat ;) je kan altijd bellen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:18

_San87_ schreef:
Grappig, ik hoor nooit iets over kwaliteid. Wel kwaliteit.

Misschien is De Niro wat voor je, of Lipica :). Daar hoor ik op Bokt heel erg goede verhalen over.

>;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:47

Mondoni Field laarzen zijn echt waardeloos.. Ik heb ze ook gehad.. binnen half jaar waren ze bij mij versleten. Reed daarmee ong. 4x per week. Vond ze ook nooit echt fijn zitten.

Toen heb ik leren laarzen van Ariat gekocht, heerlijk zitten ze! Heb ze nu dik 2 jaar.. en zien er nog super uit!
De Niro hoor je ook ind veel goede dingen over!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:48

ik heb sinds een maand of 3 een paar hkm laarzen voor erbij http://www.hejagarderen.nl/ruitershopfo ... hopID=1736
Bevallen me goed.Ze zitten fijn zijn en voor standaard laarzen zijn ze mooi op hoogte en in verschillende kuitbreedtes te krijgen. Voor hele smalle kuiten misschien minder geschikt. Ik vind ze qua vorm ook erg mooi!
Ze zijn inderdaad van mindere kwaliteit als mn de Niro's maar dat mag ook voor dat geld.(de Niro kost meer dan 2x deze laarzen)
Als je ze echt alleen maar voor de wedstrijden gebruikt doe je er alsnog erg lang mee.
Bij de winkel waar de link van is hebben ze erg veel soorten staan als je in de buurt bent of een andere goed gesorteerde winkel in de buurt hebt kan je je eens gaan oriënteren en de beslissing maken wat te kopen (of door te sparen )
Ik heb ook nog een paar Horka's (is exact hetzelfde als de mondini van vriendin maar deze zijn goedkoper) en daar vind ik dat je er wel echt aan afziet dat het goedkopere laarzen zijn maar prima voor thuis en om minder voorzichtig mee om te gaan

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:40

Ik heb hele fijn van Harry's Horse! En gaan nu al 6 jaar mee en zijn nog echt als nieuw!! Dus prima kwaliteit!!!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:08

Ik heb petri's!
Houd de tentenkamp in de gaten daar gaan ze altijd afgeprijst eruit! :d

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:12

bij ooteman hebben ze mh laarzen in de uitverkoop vaak...

ik zou mh kopen, daar ben ik al 5 jaar heel tevreden over!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:17

ik zou eerder iets meer sparen, en nu met je rubbere laarzen starten, heb ik ook gedaan. en dan gewoon goede nieuwe kopen

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:23

Hier ook positief over de HKM laarzen. Prijs-kwaliteit verhouding is erg goed.
Ze zijn inderdaad in verschillende kuitmaten en hoogtes te krijgen.
Dit waren voor mij de enige laarzen binnen mijn (gewenste) budget waarbij ik in een standaardmaat paste. Heb een grote schoenmaat, maar daarmee vergeleken smalle voeten, enkels en kuiten. Heb nu de smalste en hoogste van HKM en die zitten me heel netjes.
(Voor degene die in m'n profiel spieken om te kijken naar de laarzen, helaas daar heb ik op de foto's nog mijn oude, te wijde en te lage MH laarzen aan. ;-) )

feliciadb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:14

ik heb zelf lerenrijlaarzen van harryhorse (=
ze worden ongv 130 euro
ze zijn met rits
en ze zijn echt fijn vind ik,
misschien is dat iets voor je!
je hebt ze volgensmy ook met veter en dan zonder rist volgensmy
moet je maar eventjes kijken

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:17

ik heb derby dressuurlaarzen, weet niet precies welk type. Maar heb ze nu al 3 jaar en ze zien er nog uit als nieuw!! Zitten qua kosten welk ongeveer op 380 euro maar daar krijg je wel kwaliteit voor terug!

EstherKlaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:39

Harry Horse!

beesiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:26

Als je goede kwaliteit laarzen zoekt, ik heb de standaard de niro, volgens mij hebben ze echt alle maten en soorten. Ze koste 250 euro bij van rijs

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:55

250??

Heb je een website?

Ik heb 380 betaald :o

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:50

mountain horse

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:25

Ik lees graag even mee. Ben zelf ook aan het oriënteren. Vind het zelf niet erg om wat meer te betalen, als ze maar goed blijven.

Je ziet trouwens ook vaak nu leren laarzen met een rits. Heeft dit veel voordelen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:36

Wieldop schreef:
Ik lees graag even mee. Ben zelf ook aan het oriënteren. Vind het zelf niet erg om wat meer te betalen, als ze maar goed blijven.

Je ziet trouwens ook vaak nu leren laarzen met een rits. Heeft dit veel voordelen?

Ja, je kunt veel makkelijker in en uit de laars komen.
Je hebt geen laarzentrekker nodig.

Een vriendinnetje van mij heeft al 3x een zool los getrokken met de laarzentrekker.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:39

Ik heb nu alweer een paar jaar leren laarzen van de decatlon. Ben er erg blij mee, het zit namelijk een beetje tussen een luxe dressuurlaars en een stalaars in. Ik dacht toen van ik probeer het gewoon want ze waren (maar) 100 euro. Maar ik ben er eigenlijk al heel lang super blij mee, ze blijven heel mooi en zitten lekker (ze hebben ook een rits) misschien ook iets om naar te kijken :)

http://www.decathlon.nl/NL/leren-laarze ... -47732931/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 04:12

daantjuhhh schreef:
Wieldop schreef:

Ja, je kunt veel makkelijker in en uit de laars komen.
Je hebt geen laarzentrekker nodig.

Mee eens.

Met een rits stap je er zo in en uit, je hoeft er niets eens voor te gaan zitten (en geen gedoe met plastic zakjes om erin te komen).

Bovendien kan een laars met een rits een stuk strakker om de voet passen omdat je niet je voet erin hoeft te duwen bij het laatste stukje (moeilijk uit te leggen, wanneer je van het verticale stuk naar het horizontale stuk gaat met je voet). Ze passen dus gewoon beter en het ziet er mooier uit. Ik heb redelijk grote kuiten en bij gewone laarzen had ik een paar kuitmaten groter moeten nemen omdat de laarzen aan de top weer wat krapper zijn. Nu met rits kan ik gewoon kuitmaat 41 nemen.

Toen ik mijn rijlaarzen kocht heb ik ook nog gekeken naar een rits schuin voor en achter, en schuin voor is toch wel veel relaxter omdat de ritsen dan makkelijker te sluiten zijn.

Afbeelding