BR Viper of BR Zenith?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

BR Viper of BR Zenith?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:23

Hallo bokkers,

Ten eerste ik weet dat hier al veel topics van zijn maar heb nog niet echt iets gevonden wat over deze caps ging als het er wel was, sorry daarvoor.
Maar ik ben opzoek naar een nieuwe cap maar zit dus te twijfelen tussen de BR Viper en de BR Zenith, er zit ook nog wel wat verschil tussen beide caps want bij de BR Viper kun je de voering wassen en bij de BR Zenith niet maar de BR Viper is verstelbaar en de BR Zenith niet.. Ik ben zelf niet zo van de verstelbare caps.. Dus nu wil ik graag horen welke cap nou beter is en welke aan te raden is.

Br Viper:
Afbeelding

Br Zenith:
Afbeelding

_Jessie

Re: BR Viper of BR Zenith?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:24

Ik ga absoluut voor de viper! Ik heb hem zelf ook en ik wil nooit meer een ander. Voering wassen vind ik ideaal maar daar naast ventileert hij ook erg goed wat heel prettig is in de zomer. Ook is hij erg licht van gewicht

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:25

Ik had de viper, een keer op de grond laten ketsen, was het ding van plastic dat om je hoofd gaat kapot....

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:26

@ _Jessie: Okee, bedankt voor de snelle reactie! :) Ik had zelf niet zo'n goede ervaring met een verstelbare cap had altijd 1 van Casco en die verstelde soms onder het rijden dat was erg vervelend.. Doet de Viper dat niet?
Laatst bijgewerkt door Marls op 02-01-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:26

Degene die het beste op/om je hoofd past, dat verschilt zoooo per persoon. Ik zou ze gewoon beiden even passen :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:27

Idd :j

Hij gaat wel helemaal open als je valt (al is dat niet op je hoofd) maar onder het rijden word hij niet groter.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:27

@ _Amigo: Ow da's minder.. Oh okee ik wacht nog even reacties af van andere bokkers en vraag natuurlijk de medewerkers van EJ ook nog even na.
@ annmary: Nou het ging mij er juist om met welke ze ervaring hebben of ze niet automatisch verstellen had ik namelijk met mn oude Casco en dus ook stevig zijn en alles, en dat voel je niet 1 2 3 in de winkel dus daarom wou ik het wat bokkers vragen die er ervaring mee hebben :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:29

Als een bokker trouwens nog een goede ervaring heeft met een andere cap mag je dat hier natuurlijk ook melden! :) Het liefst dan wel waar je de voering van kunt wassen.
Maar liever geen GPA haha want die is net wat te duur :o

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:34

ik heb zelf 2 BR zenith's en ze zitten heerlijk, lekker zacht :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:35

@ Brittiexxx: Okee :) 2 nog wel haha.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:36

Bij mij is hij nog nooit groter geworden en regelmatig gestuiterd. Heb de cap nu dik 3 jaar en hij heeft wel wat krassen maar hij is nog helemaal goed en het verstel mechanisme is ook niet lam :)

Als je voering wil wassen kan je ook voor de HH chinook gaan
Afbeelding

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:46

Ik zou zeker voor de BR zenith gaan, erg fijne cap, totaal niet lomp en erg netjes.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:12

Ik heb de BR Zenith ook, ook ik vind hem erg fijn. Hij is niet model champignon, en zit heel lekker en zacht.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:14

Ik heb onder andere de Br Zenith met steentjes voor wedstrijden, vind hem echt lekker zitten.
Vind die andere cap niet zo mooi.
Dus ik zeg br zenith

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:16

dominiquesr schreef:
Ik heb onder andere de Br Zenith met steentjes voor wedstrijden, vind hem echt lekker zitten.
Dus ik zeg br zenith

Vond dat echt jammer, heb net mijn nieuwe zonder steentjes, zag ik die met swarovski!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:18

xSimonee schreef:
dominiquesr schreef:
Dus ik zeg br zenith

Vond dat echt jammer, heb net mijn nieuwe zonder steentjes, zag ik die met swarovski!

Ja, leuk is die hé. Ik hou altijd van dingetjes met steentjes dus een half jaar geleden zei een eigenaar van een winkel waar ik heel graag kom voor mijn paarden spulletjes dat ze die cap kregen, toen ze binnen waren heb ik er meteen een gekocht !
Edit: heb ok nog een andere cap van harry's horse, deze zit ook heerlijk en gebruik ik voor de training. dat is de Harry's Horse Mistral

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:30

xmarlies96 schreef:
@ Brittiexxx: Okee :) 2 nog wel haha.

ja, ik had eerst een blauwe besteld maar niet op voorraad dus maar weer afbesteld, toen een zwarte gekocht maar maanden later kwam de blauwe ook.
En toen heb ik besloten ze toch maar allebei te houden!
Omdat ik er nog wel eens van af donder, is een reservecap altijd wel handig!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:42

De Zenith met swarovski is nu in de aanbieding bij Ooteman, scheelt niet heel veel met EJ, maar daar is ie €75,- Zit ook zwaar te twijfelen!! Want m'n grijze Kavalkade past toch wel erg slecht bij m'n donkerbruine chaps O:) O:)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:17

Okee, maar als ik de Zenith neem wil ik ze zonder Swarovski en koop ik hem bij Ej ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:22

Ik heb de Viper, en moet zeggen ook hier geen probleem met ongewilt groter worden tijdens het rijden. Ik vind het juist buitengewoon prettig dat hij te verstellen is. Als je een keer wat hoofdpijn hebt kan je hem net een tikkie losser zetten.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:23

@ rina: Ja dat is idd handig :)

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:29

Ik heb naar de BR viper in de winkel gekeken (al wel een tijd geleden), omdat ik het ook een mooie cap vond. Maar mij viel op dat als je veel druk zette op de sluiting dat het verstelmechanisme los schoot. Misschien is dit inmiddels aangepast, maar ik zou het wel even controleren als je gaat kijken.

Ik vind zelf de helmen van uvex erg fijn, ook verstelbaar, lichtgewicht en ventilerend. Maar je moet er qua model wel van houden denk ik.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:30

#1: hh chinook
#2: br viper
...

...

zenith

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:31

Ja mijn moeder zegt ook dat ik een Uvex moet nemen omdat dat goeie caps zijn maar ik vind inderdaad het niet zo'n hele mooie cap die van Uvex.. :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:32

De BR Zenith met steentjes is erg mooi! Hij doet een beetje aan een GPA cap denken :)