Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kamsel schreef:Het is een JONG paard, die moet de grote boze wereld nog leren kennen.
Kilometers maken, als je rijtechnisch niet in staat bent om hem op jou gefocust te houden, neem je hem aan de hand mee, hoofdstel, longeerlijn eraan. Of je gaat met een begeleider, lopend op fietsend als te paard niet kan.
Als je werkelijk denkt dat hij het erom doet, dan is het misschien wijzer hem te verkopen en een paard met ervaring te kopen.
Maar als ze door hebben dat buiten leuk is omdat je lekker mag bewegen (en niet bij elk grassprietje hoeft stil te staan omdat er misschien een kabouter achter zit) krijgen ze het snel te pakken hoor! Gewoon opbouwen en doorzetten! Zorg dat je je veilig voelt en op je gemak, hoe minder zenuwen bij jou tijdens het buiten bezig zijn hoe beter! kamsel schreef:Ik ook niet en toch loop ik er langs..
Trektochten en 16 jaar rijervaring zeggen niks.
Veel ervaring met jonge paarden en je had de vraag niet hoeven stellen.
Soms hangt de aanpak af puur van de (on)mogelijkheden die hebt.
cream_1986 schreef:Aan de fiets is een goed idee! Als ze draven hebben ze sowieso minder mogelijkheid om kijkerig te zijn, en de beweging maakt ze vaak ook een stuk koeler op een gegeven moment. Eerst even oefenen op eigen terrein natuurlijk voor je naar buiten gaatMaar als ze door hebben dat buiten leuk is omdat je lekker mag bewegen (en niet bij elk grassprietje hoeft stil te staan omdat er misschien een kabouter achter zit) krijgen ze het snel te pakken hoor! Gewoon opbouwen en doorzetten! Zorg dat je je veilig voelt en op je gemak, hoe minder zenuwen bij jou tijdens het buiten bezig zijn hoe beter!
kamsel schreef:Hoe zit het in de bak?
Heb wel veel ervaring, maar rijtechnisch ben ik niet heel sterk, anders had ik er niet naastgelopen..
bethje31 schreef:Klinkt goed en bij de buurman, dan kun je hem in de gaten blijven houden!
Nu op zoek inderdaad naar een koel kikkertje ehh paardje..