Waar kan ik mn paard het best te koop zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Waar kan ik mn paard het best te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 02:23

Na heel lang twijfelen, heb ik toch besloten mn paardje te verkopen omdat ik er gwn niet de tijd voor heb wat ze wel verdient.
Maar mijn vraag is dus waar kan ik haar het beste te koop zetten? Want wil wel dat ze naar een goed adres gaat!

Alvast bedankt voor de tips

mika11

Re: Waar kan ik mn paard het best te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:33

Marktplaats, sporthorses, Bokt
Kan overal, het één is niet beter dan het ander.
Een goede nieuwe eigenaar kan overal zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:53

Ik zou het niet zo gauw op bokt zetten. De reacties zijn vaak erg bijzonder (sorry bokkers :))
Begin eerst eens op speurders.nl, dit is gratis. Het bereik is niet zo groot als op marktplaats maar het is een goede oefening om daar de eerste telefoontjes te beantwoorden. Vaak krijg je toch wel verhoogde bloeddruk van de eerste contacten met potentiele kopers.

Afhankelijk van het paard zou ik hem dan op marktplaats zetten en/of eventueel op sporthorses.
Voor sporthorses zou ik kiezen als het een wat hoger opgeleid paard is of super fokmerrie.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:55

Marktplaats!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:04

Persoonlijk zou ik niet voor marktplaats en bokt kiezen. Ik heb van het voorjaar mijn paard verkocht en kreeg alleen via sporthorses serieuze reacties.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:22

Ja ik zou ook kiezen voor Sporthorses , of Marktplaats. Die geven de meeste potentiele kopers.

Hier op Bokt heb ik nooit echt succes gehad, het lijkt leuk maar heel vaak heb je een intensieve uitwisseling van informatie die uiteindelijk op niets uitloopt. Dan hoor je ineens niks meer. Hebben ze je het hemd van het lijf gevraagd en dan ineens geen antwoord meer. Of je zit al die tijd met een 12 jarige berichtjes uit te wisselen. Nee , ik zou voor de eerder genoemde sites kiezen dan heb je het meest kans op serieuze gegadigden.

Succes!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:36

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Gekken heb je overal en zeker in het paarden wereldje. Wel raad ik je aan om goeie duidelijke foto's te plaatsen en een paar goeie filmpjes te hebben. En alle gegeven zoals hoogte leeftijd afstammeling en klassering. Dan hoef je niet met vage klanten de hele middag om je paard te staan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:43

Misschien kun je hem via de manege-eigenaar te koop zetten? Als je goede afspraken maakt en hij een percentage mee krijgt, zal hij denk ik wel zijn best doen om er iemand voor te zoeken (andere manegeklant?). Tenminste, als je bij een manege komt? Als je niet wil dat je paard de handel in gaat, maar er niemand op komt, kun je je paard misschien nog beter aan de manege verkopen. Je krijgt er dan niet veel voor maar ze hebben het vaak wel goed. Ze krijgen dan de nodige aandacht en beweging en ze komen niet in de handel terecht, zoals zo veel paarden momenteel.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:45

idd op sporthorses krijgt je echte kopers die serieus ozoek zijn,en geen onzin biedingen zoals op marktplaats.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:50

Ik zou ook duidelijk de prijs erbij zetten.
Penny's liggen altijd op de loer.
Niet in trappen, die zielige verhaaltjes

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:52

Marktplaats

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 10:59

Ok bedankt voor de tips, vind het wel moeilijk om dr te koop te zetten, en daarom wil ik graag dat ik haar hopelijk zo snel mogelijk kan verkopen zodat het niet te moeilijk word! Maar sporthorses, tjah ze nou niet egt een sport paard...tuurlijk zou ze dat wel kunnen maar tis nou niet echt een paard met papieren en stamboom ze is gewoon een kruising ;)
En ja ik sta op een manege dus dat zou ook wel kunnen inderdaad...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:14

Sammy_xxs schreef:
Ok bedankt voor de tips, vind het wel moeilijk om dr te koop te zetten, en daarom wil ik graag dat ik haar hopelijk zo snel mogelijk kan verkopen zodat het niet te moeilijk word! Maar sporthorses, tjah ze nou niet egt een sport paard...tuurlijk zou ze dat wel kunnen maar tis nou niet echt een paard met papieren en stamboom ze is gewoon een kruising ;)

Het is een jong paard, dus mogelijkheden genoeg. Rustig de tijd nemen, dan komt ze wel op een goed adres. ;) De kleur zit haar igg mee, er zijn mensen die speciaal een kleurtje zoeken dus.... (neem aan dat ze op de foto's in je profiel er ook ongeschoren zo uit ziet?)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:50

Bravura schreef:
Sammy_xxs schreef:

Het is een jong paard, dus mogelijkheden genoeg. Rustig de tijd nemen, dan komt ze wel op een goed adres. ;) De kleur zit haar igg mee, er zijn mensen die speciaal een kleurtje zoeken dus.... (neem aan dat ze op de foto's in je profiel er ook ongeschoren zo uit ziet?)

Ze is nooit geschoren geweest ;) dus zo ziet ze er ongeschoren uit...enja dr kleurtje heeft ze idd wel mee maar durf haar geen eens te koop te zetten eigenlijk ;( ben zo bang dat ze verkeerd terrecht komt...

spoenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:36

Neem rustig de tijd ervoor en je zal via welke site dan ook wel op de juiste mensen botsen. Meestal voel je het wel aan of die personen je paard liggen of niet. Maar vertrouw niet steeds op de praatjes die ze bij hebben.
Veel succes

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:43

Of een bijrijdster? :)* Het is nu niet bepaald een gunstige tijd om paarden te verkopen. Ze gaan massaal naar de slacht.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:01

Ik heb mijn merrie verkocht uiteindelijk wel via Marktplaats.
Ze stond ook hier op bokt, Sporthorses en Speurders.

Heb via marktplaats de meeste serieuze reacties gehad.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:31

Bravura schreef:
Of een bijrijdster? :)* Het is nu niet bepaald een gunstige tijd om paarden te verkopen. Ze gaan massaal naar de slacht.

Ja ik weet het, zoek ook echt een bijrijdster maar dat is zo moeilijk :O want ik kan de verzorgster nooirt eigenlijk vaste dagen geven, omdat ik zelf nooit weet wanneer ik kan gaan, ben afhankelijk van mn vent die onregelmatig werkt, pas als hij thuis is en op de kids kan letten kan ik gaan...en dat is moeilijk in te schatten. En voor een verzorgster is dat dan ook lastig...
Nou heel lang antwoord := maar dan snap je misschien waarom een verzorgster voor mij heel lastig is ;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

Ik zou hem toch op Marktplaats zetten hoor!!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:35

Ja ik denk zelf ook toch op marktplaats...maar ga er toch nog wel even mee wachten, ze kan nu niet rijden omdat dr zadel niet goed is, enja neem aan dat mensen willen proefrijden...dus wacht nog even...en misschien als ik de staats loterij win hoef t helemaal niet meer :D :=

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:52

waarom ga je dan niet gewoon opzoek naar een bijrijdster?
er zijn zat mensen die het niet erg vinden om geen vaste dagen te hebben als ze maar wel een aantal vaste dagen hebben dat ze mogen komen bv 3x per week alleen dan geen dag vast zetten.
en als je er allebei bent is het toch ook niet zo erg als ze soms 2x per dag ''gereden'' wordt?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:57

Ik zou ook een verzorg(st)er zoeken!
De meeste onder ons zijn al ongelofelijk blij met zo'n kans, wat maakt onregelmatige knuffeltijden dan uit :D

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:10

Die uit je profiel??

Goedgelukte kruising,mooi maatje,braaf,jong ,merrie als je ook nog eens een ''normale'' prijs vraagt...
Kan zo maar zijn dat ze niet al te lang te koop staat hoor :j
Markplaats staan veel 13 in dozijn paarden waar ze de hoofdprijs voor vragen en jawel die staan er een tijdje op.

En nee ik wil de eerste komende tijd geen paard meer op het erf...daarvoor mis ik mijn bonte nog teveel maar anders......

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 16:16

Ja het liefst zoek ik ook een verzorgster, alleen ik sta op een manege, en ze hebben beetje rare regeltjes...als ik een verzorgster neem moet zij een leskaart kopen, ( 65 euro) dan mag ze mn paard pas verzorgen, maar wilt ze ermee in de lessen moet ze nog eens 65 euro betalen :? dus dat vind ik beetje vaag.
En als ik dan iemand vraag die ook dr eigen paard daar heeft staan, die kunnen ook niet allemaal omdat ze niet aan vaste dagen kunnen koppelen...dusja is gewoon erg moeilijk, het liefst wil ik een verzorgster mja moet ik die wel eerst vinden...ben nu al 2 jaar bezig zonder succes :n

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:17

ik heb mijn paard van bokt gekocht,
en die daarvoor van marktplaats.

dus daar zou ik ze zelf neerzetten.