Hoofdpijn door cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plopineendop

Hoofdpijn door cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 02:49

Ik heb zo'n vreselijke koppijn altijd na het rijden door mijn cap.
Toen ik hem kocht is die opgemeten en gepast en zat goed (volgens verkopers en zelf vond ik hem ook lekker zitten).
Hij is al eens daarna nagekeken bij een andere zaak en hun zeiden dat die ook gewoon paste.
Ik heb dit eigenlijk wel met alle caps die ik gehad heb tot nu toe.
Wie van jullie heeft dit ook en misschien een oplossing?

Chaos

Re: Hoofdpijn door cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 03:19

Ik heb regelmatig hersenschuddingen gehad ( en nu weer een ) en ik kan niet meer rijden met de standaard caps. Dan kan mijn hoofd de druk niet kwijt ofzo en krijg ik gigantische hoofdpijn aanvallen. Ik heb nu een dure Casco gekocht en het probleem is zo goed als over. Ware het niet dat ik gister weer gevallen ben. :D

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 03:24

Ik heb een verstelbare cap van casco, klinkt heel kinderachtig, maar dan kan je hem elke keer dat je gaat rijden afstellen naar je behoeftes van je hoofd. Want als ik sta, en hem afstel, zit ie strakker dan wanneer ik hem afstel eenmaal op m'n paard... Dus misschien is een meegroei cap ook iets voor jou??

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 03:32

Allure_Love schreef:
Ik heb een verstelbare cap van casco, klinkt heel kinderachtig, maar dan kan je hem elke keer dat je gaat rijden afstellen naar je behoeftes van je hoofd. Want als ik sta, en hem afstel, zit ie strakker dan wanneer ik hem afstel eenmaal op m'n paard... Dus misschien is een meegroei cap ook iets voor jou??

Met mijn Uvex heb ik inderdaad ook dat ik m kan verstellen en soms gaat ie een tandje losser en soms een tandje strakker, ligt er maar net aan hoe 'groot' mijn hoofd die dag is :)
Verstelbare caps zijn inderdaad ideaal :)

plopineendop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 10:47

daar heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht om een verstelbare cap te halen. misschien toch morgen even naar de ruiterzaak gaan dan. alleen even opzoeken hoe duur ze zijn(casco en Uvex cap). zin ze overigens in ruitersportzaken goed te vinden of moet je ze echt op internet bestellen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:48

Het kan ook aan de pasvorm liggen. Dat ie voor het oog wel past, maar voor jouw gevoel niet.

Zo heb ik blijkbaar ook een raar hoofd :+ want ik krijg bij veel caps ook hoofdpijn doordat de rand in mijn voorhoofd drukt. Ik heb nu een Charles Owen en daar heb ik het niet bij. Toch een ander vorm denk ik.

Op internet bestellen moet je alleen maar doen als je hem al eens hebt opgehad en goed gepast. Anders kan het nog wel eens vies tegenvallen.

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:52

Een cap is met name bedoelt voor je eigen veiligheid, ik zou geen concessie doen aan de pasvorm. De Casco en Uvex helmen zijn verkrijgbaar bij de meeste ruitersportzaken. Vooraf bellen of op de website van Casco en Uvex kijken welke dealers ze vertegenwoordigen. Succes!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:43

Ik had vroeger ook altijd hoofdpijn met het rijden.
Maar nu heb ik een lichte, verstelbare cap van BR (de Viper).

Gelukkig heb ik nu bijna nooit meer last.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:45

ik heb ook een uvex aangeschaft. te verstellen in grote en hoogte. ideaal! maar vind ze persoonlijk niet erg mooi. ik kan helaas geen normale" cap. wel altijd gehad, en nu nog steeds, maar ze zitten niet goed.

Flowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:51

Misschien een te kleine cap? Even na laten kijken bij een ruiterwinkel? Of misschien een andere cap gaan proberen?

spoenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:48

ik heb een cap van HH, maar heb na een poos rijden toch ook snel hoofdpijn. Moet ook eens rondzien naar een andere, maar mijn portemonnee werkt even niet mee.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:34

plopineendop schreef:
daar heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht om een verstelbare cap te halen. misschien toch morgen even naar de ruiterzaak gaan dan. alleen even opzoeken hoe duur ze zijn(casco en Uvex cap). zin ze overigens in ruitersportzaken goed te vinden of moet je ze echt op internet bestellen?

Hoi ik heb begin dit jaar de Casco Champ gekocht, zit perfect en ook geen hoofdpijn meer *\o/* . Dit model kost rond de 190 euro, varieert nogal in diverse winkels. Een kijkje op internet kan wel eens een voordeel opleveren. Voor meerdere casco modellen zie casco.de

Succes.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:38

Ik had het altijd met mijn hoedje! Vreselijk irritant was dat. Ook helemaal aangemeten en paste perfect, moet wel een beetje aansluiten anders pleurt ie van je hoofd, maar dat was niet grappig meer. Gelukkig was het in die tijd nog heel normaal dat je je hoed/cap/whatever afdeed met uitstappen. Ik heb mezelf een nieuw hoedje beloofd mocht ik met mijn huidige paard ooit weer zover komen (als ze dan nog hoedjes hebben tenminste)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:41

misschien een cap proberen die goed ventileerd? Kan ook zijn dat het voor jou hoofd te warm wordt en daardoor hoofdpijn krijgt.

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:43

Ik heb het zelfs als ik een petje draag dat ik hoofdpijn krijg, misschien kan je ook gewoon niks op je hoofd verdragen?

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:16

Ik heb ook zo'n cap van casco, en die drukte heel erg op mijn hoofd, het voelde na een uurtje rijden dan echt alsof er twee blauwe plekken zaten en dat voelde ik de volgende dag nog. Ik kwam erachter wat het nou was (2 rode dingetjes die alles bij elkaar houden in die cap) en heb daar schuimrubberen reepjes onder geduwd zodat het minder pijn deed. Misschien beetje apart, maar hij zit weer helemaal goed en heb er nooit meer last van gehad!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:18

Ik heb ook van veel caps hoofdpijn gehad, maar van die ik nu heb echt niet. Weet zo even het merk niet.
Het is ook echt zachter om je hoofd zegmaar, bij sommige caps kan dat best ruw zijn maar bij deze zit een extra dik stofje ofzo waardoor het niet op je hoofd drukt. Ik ben er echt heel blij mee, ook tijdens het zweten geen last van hoofdpijn meer, wat ik eerder wel had. :j

loveSHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:23

Ik had er vroeger oook veel last van en nu heb ik een nieuwe cap en heb nu eigenlijk nooit meer last van de hoofdpijn!:D

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:53

En Plopineendop?! Is het gelukt!?

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:34

Toen ik de titel las dacht ik: Te kleine cap..
Maar toen las ik je bijschrift, dat hij goed paste etc.
Dan weet ik het ook niet, haha. :o

Sophie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:51

Misschien toch een maatje groter nemen, of er een nemen met zachte voering?

Blondieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:07

Ja, ik had hier ook altijd last van. Toen heb ik een verstelbare cap gekocht en als ik dan hoofdpijn had deed ik hem een beetje losser, en verdween het weer. Verstelbare caps zijn echt geweldig :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:09

Ik heb ook een normale casco, heb er ook beetje last van namelijk en mn bril past niet goed onder andere caps... heerlijk dat verstellen!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:16

misschien ligt het aan die klep weet je wel zo voor aan je cap, ik heb zo met het rijden er nooit last van maar ga ik op wedstrijd en dan heb ik zo'n knotje en die druk hem dan een beetje naar boven te ver op mijn voorhoofd en dan krijg ik na een half uur hele erge hoofdpijn. Terwijl mijn cap gewoon goed past alleen door het knotje op een of andere manier weer net niet. misschien toch even langs de winkel gaan voor een nieuwe.

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:43

Ik heb een verstelbare cap, in een 'gewone' cap krijg ik ook hoofdpijn, want ik schijn een raar soort vorm hoofd te hebben. Dus ik raad een verstelbare cap aan!