Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cecile_Len

Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:31

hee bokkers,

Ik heb echt een heel leuk paard gezien. En waarschijnlijk word dat onze nieuwe topper. maar mijn andere paardje van 18 die moet weg ( in februari word ze 19). Moet ik haar gratis weggeven? Ze kan inprenciepe nog springen, lekker rijden onder het zadel, longeren alleen buitenrijden dan doet ze raar. Je moet wel echt haar vertrouwen winnen dan is het een super paard. Ik heb het vertrouwen nog niet helemaal ( na 1,5 jaar). Want in de wei heeft ze nog wel eens losse achterbenen. Maar moet ze dan dienen als weidemaatje of moet ik haar verkopen of moet ik haar weggeven die nog af en toe op haar gaat rijden of moet ik haar weg doen en dat de nieuwe eigenaar nog vol op met haar aan de bak gaat?

Groetjes cecile
Laatst bijgewerkt door Cecile_Len op 27-12-11 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:33

Ze kan nog alles: wat kan ze dan allemaal?

aisie

Re: Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:35

Waarom doe je het paard weg als je er nog alles mee kan?

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:38

Ze kan inprenciepe nog springen, lekker rijden onder het zadel, longeren alleen buitenrijden dan doet ze raar. Je moet wel echt haar vertrouwen winnen dan is het een super paard. Ik heb het vertrouwen nog niet helemaal ( na 1,5 jaar). Want in de wei heeft ze nog wel eens losse achterbenen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:23

Maar waarom doe je het paard weg en wat bedoel je met losse achterbenen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:59

Als ze schopt en lastig in de omgang is in de eerste instantie (ik neem aan dat je dat bedoeld met het eerst vertrouwen moeten winnen) en ook al 19 jaar dan is je doelgroep wel heel klein.. Weggeven is risicovol, dan heb je kans dat peerd in de worst eindigt. Ik zou goed rondvragen naar iemand die haar voor een symbolisch bedrag wil hebben (net boven de slachtprijs of zoiets). Je moet ook vooral bij jezelf nagaan waar je haar wilt hebben, is ze geschikt voor een manege? Voor beginners? Weidemaatje? IS ze recent gekeurd dus gezond of heeft ze bemerkingen?

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:06

Ze is niet geschikt voor beginners, dus niet voor een manege, ze is wel geschikt voor weidemaatje een aantal jaar geleden (3 a 4 jaar) is ze klinish goedgekeurt. En ze heeft altijd optijd een wormenkuur gehad. Is gechipt en is ingeschreven bijh KWPN. En is 1.60 m.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:09

Dat wordt dus lastig om een nieuwe plek te vinden.. Kun je niet beter haar aanhouden en na haar dood een nieuw paard kopen??

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:10

Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:12

Het duurt wel een tijdje voordat ze overlijd

En ik vind het ook niet belangrijk haar keeftijd maar ik wil lekker buiten kunnen rijden. En we hebben absoluut geen haast maar daarom vroeg ik me af wat ik het beste met haar kan doen dat ze het beste leven kan hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:14

Het beste dat je kan doen is haar houden en haar lekker in de wei laten staan.. Ik zou een dier van die leeftijd niet durven verkopen, ik liet haar nog liever inslapen. Daarmee voorkom je dat ze bij verkeerde mensen beland en een rottijd krijgt.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:15

troi schreef:
Het beste dat je kan doen is haar houden en haar lekker in de wei laten staan.. Ik zou een dier van die leeftijd niet durven verkopen, ik liet haar nog liever inslapen. Daarmee voorkom je dat ze bij verkeerde mensen beland en een rottijd krijgt.

Ben het helemaal met jou eens. Hoop dat je dit paard niet weg gaat geven want de kans dat ze toch door verkocht wordt ed is heel groot.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:17

Waarom is ze lastig op buitenrit? Wat doet ze dan?

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:19

Ze wil gewoon het terrein niet af. Ze vind heel veel dingen heekl eng. Ik denk dat ze vroeger wat heeft mee gemaakt. Maar het gaat steeds beter.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:20

Wat doet ze dan? En wat doe jij dan?
Waarom denk je dat ze iets heeft meegemaakt en niet gewoon dat ze je aan het uitproberen was en"(blijkbaar) heeft gewonnen.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:22

Nou ze vind alles spannend. Maar dat zou ook heel goed kunnen hoor. Ik ben een smal meisje van 14 dus dat zou goed kunnen

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:26

Ik hoor nog heel veel uitdaging aan je oude paard. Gezond zo te horen- je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Dus beste is om haar te houden en de uitdaging aangaan. Als je toch een wei hebt- ga je straks met je vriendin samen buitenrijden. Op deze leeftijd nog verkopen geeft narigheid. Of je moet een vriend of kennis hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:27

Iemand die een paard van 17 koopt, kijkt inderdaad zelf niet zo naar leeftijd. Dat is dus niet de reden hier, zoals ze zelf al schrijft. Als het na 1,5 jaar nog steeds niet klikt, geen vertrouwen is, dan zou ik ook verkopen. Of het nou 9 of 19 jaar oud is. Al word dat inderdaad wat lastig met dit paard denk ik, iemand die een paard van al 19 kopot, wil vaak graag relaxed buitenrijden denk ik... en dat gaat nou net niet met dit paard. Handelaar zal het dier ook niet meer willen hebben, dus de enige mogelijkheid is voor een spotprijsje wegdoen denk ik.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:29

Ik zat ook te denken aan een gezelschappaard gewoon een relaxt leven op de wei

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:31

Je bent zelf pas 14 jaar.. geniet nog van je oude paardje zolang het nog kan, en daarna lekker op de weide houden... en jonger en "beter" paardje kan altijd nog...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:36

Daar heeft ze het dier niet pas 1,5 jaar geleden voor gekocht.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:39

Kijk persoonlijk zou ik z'n paard tot 500 euro willen overnemen (vanwege het karakter), mits er de basis dingen bij zitten. (de deken als ze die heeft, halster, evt extra etc.) Het is dat ik pas in maart ruimte krijg, anders zou ik oprecht geinterreseerd zijn.
Ik zou een paard nooit gratis weg doen, minimaal de slachtprijs vragen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:41

Bruikleen of lease?

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:45

Basisspullen mogen er natuurlijk bij dekens (fleecedeken, regendeken,winterdeken) eventueel zadel die moet wel gekocht worden dan. En hoofdstelletje kan ook.

Ja maar dan zit ik er nog aanvast

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:48

quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..