2de hands caps.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

2de hands caps.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 01:00

Ik weet niet of hier ooit al een discussie over is geweest.

Maar het leek me wel leuk om eens te horen wie er ooit eens een tweedehands cap gekocht heeft. En waarom?
Als je zo eens op MP rond kijkt genoeg 2de hands caps te vinden. Alle soorten en types en maten.
Tja handig misschien omdat ze goedkoper zijn.
Maar ik zelf vindt het niet erg slim om een tweedehands cap te kopen. Ze kunnen er aan de buitenkant wel zeer goed uitzien.
Maar hoe zeker ben je ervan dat ze er nooit hard mee zijn gevallen? Ik zou daar nooit op vertrouwen.
En persoonlijk vindt ik het ook de verkeerde manier om te besparen. Kijk als je kind gaat rijden kan ik me voorstellen dat een cap van 50 euro misschien wat duur lijkt omdat je niet weet hoelang ze het vol gaan houden. Maar komop het gaat wel om veiligheid. En wat is die 50 euro dan? Een kleine investering toch?

Neem aan dat er vast wel mensen hier zijn die tweedehands weleens een cap gekocht hebben dus ben zeer benieuwd naar jullie visie daarover.

Valerie_V

Re: 2de hands caps.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:40

Ik zou zelf ook geen tweedehans cap kopen omdat je inderdaad niet weet wat er al eerder mee gebeurt is. En ook vind ik dat niet op een cap moet bezuinigen ook is een cap zo duur niet meer...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:12

een paar tientjes besparen en je kind kans laten lopen op hersenletsel of erger..

of een goede veilige cap van 50 euro

dan zal ik het toch wel snel weten!

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:48

Ik zou eerder voor een nieuwe cap gaan, heb je de garantie dat er geen ongelukken mee gebeurd zijn/deuken erin etc.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:50

Ik zou inderdaad ook voor een nieuwe cap gaan als je 1 van MP koopt kan die gene al wel het wat keren met die cap gevallen zijn en dus al niet meer stevig is.
En vind ik het ook niet zo schoon om een cap van iemand anders op je hoofd te zetten, natuurlijk wel als je de voering kunt wassen maar bij sommigen wil dat niet dus iemand anders heeft er ook in gezweet..

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:05

Ik heb ook altijd een nieuwe cap je weet niet wat er met de cap is gebeurd op mp. en dan heb ik liever dat ik wat meer uitgeef en veilig ben dan dat ik voor goedkoop ga en naar het zh kan :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:06

ik koop ook altijd nieuwe caps, ik wil niet het risico lopen dat als ik eraf val en ik hou er iets aan over dat het blijkt dat de cap van binnen al helemaal beschadigt was

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:08

Hoofddeksels die ter bescherming gebruikt worden, altijd nieuw kopen. Maakt niet uit wat voor sport of hobby. Of het moet al iets van een goede bekende/vriend zijn, waarop je echt kan vertrouwen en die de mening deelt.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:09

Je weet nooit wat er is gebeurt met die cap...
.. ik koop altijd nieuwe

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:10

Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Luizen etc kan er allemaal ingezeten hebben. Je weet niet wat er mee is gebeurd. En met een nieuwe doe je vaak toch wat langer. :)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:12

Dreamerr schreef:
Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Luizen etc kan er allemaal ingezeten hebben. Je weet niet wat er mee is gebeurd. En met een nieuwe doe je vaak toch wat langer. :)

+1

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:18

Dreamerr schreef:

Jakkiebah daar had ik nog niet aan gedacht maar iew. Wel jammer dat er niemand reageert die wel een 2de hands cap heeft. Die zouden er toch ook moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:19

Ik heb zelf geen tweedehands cap, maar ik heb wel eens een cap verkocht. Hij was maar kort gebruikt, écht niet gevallen en bleek voor mij toch net een maatje te klein.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om een tweedehands te kopen, maar er zijn dus ook wel eerlijke mensen die een goeie cap verkopen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:23

Dat er luizen in die cap kunnen hebben gezeten daar heb ik nog nooit bij stil gestaan maar een cap waar iemand veel in gezweet heeft vind ik ook niet zo fris. Bovendien vind ik mijn veiligheid belangrijker genoeg om een nieuwe cap te kopen en geen tweedehandse waarmee iemand misschien wel eens is gevallen.

Dat laatste is eigenlijk geheel onlogisch want ik heb mijn cap al een aantal keer per ongeluk op de grond laten vallen dus of die nog heel is van binnen weet ik ook eigenlijk niet.

Overigens zou ik nog eerder een tweedehands cap kopen voor mijzelf dan voor mijn kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:24

Ik koop altijd nieuwe,op mijn veiligheid ga ik niet besparen. Verkeerde zuinigheid heet dat :Y)
Ik zou bijv. ook nooit een tweedehandse bodyprotector kopen :n

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:27

ik heb nog nooit een tweedehandse cap gekocht je weet het nooit als de oude eigenaar luisen had of een keer heel hard op zen hooft is gevalen en er een breuk in de cap zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:08

Ik zou 'm wel van een vriend aannemen die ik ken, en waarvan ik ook zeker weet dat er niets mee is gebeurt. :)
Anders niet :n

MissyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:59

gewoon een nieuwe kopen, weet je zeker dat hij veilig is

alicia001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:36

ik zou gewoon voor een nieuwe gaan, want dan weet je wat er mee is gebeurd.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:42

Ik heb nooit een 2e hands cap gekocht en ga dat ook nooit doen. Want je weet niet of hij je hoofd nog goed beschermt.

Flowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:56

Dreamerr schreef:

Hier sluit ik me bij aan! :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:50

Ik ben zelf heel zuinig op mijn cap.
Misschien tegen zeikerig aan. Ik haal hem uit mijn kast vlak voordat ik op mijn paard stap,
en meteen na het rijden berg ik hem netjes op.
Stap ik een keer zonder cap op, dan heb ik dat zo snel in de gaten ( al bij het opstappen) dat ik meteen afstap en hem pak.
Ik heb teveel ongelukken gezien en mee gemaakt.
Ik was zelfs de eerste op de vereniging die de "wielrenners" cap droeg, tijdens het lessen.
Dus een cap koop ik nooit 2e hands, zeker niet voor mijn kind.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:52

Ik heb een nicht die wedstrijden en zo rijd, en daar heb ik de cap van gekregen. Hij lag gewoon netjes in de kast en hun vertrouw ik echt wel. En die cap heb ik nu nog! Van iets van 6 jaar geleden :P . Hij is nog helemaal goed dus ik hoef nu eerst geen nieuwe te kopen. Maar hij doet soms wel een beetje pijn maar te klein is hij absoluut niet!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:59

Mijn eerste cap heb ik van een vriendin gekregen die hem niet meer paste ( dus 2e Hans ) Toen heb ik eigenlijk nooit gedacht als er iets mis mee was, Daar was ik toen ook nog veelste jong voor... Nu weet ik beter, Ik zou dan ook echt nooit een 2e Hans cap kopen. Veiligheid voor alles, hè? Met zo'n cap kan vanalles gebeurt zijn.. Grote kans dat hij überhaupt zijn werk niet meer doet..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:02

Ik adviseer mensen ook altijd een nieuwe te kopen,
Veel beginnende manegeruiters komen aanzetten met een cap die ze ergens gekregen hebben, of nog vroeger van pap of mam zijn geweest.
In sommige gevallen zelfs nog zonder EN 1384 keur erin.
Wie weet wat er allemaal al mee is gebeurd....

En ook na een val op je hoofd kun je het best een nieuwe kopen.
Al ziet de cap er van buiten nog zo mooi uit, binnenin kan heel veel schade zijn.