Mijn verzorgpaard is een zeer brede, grote Haflinger ruin van 10 jaar. Hij is al een hele dikke 7 jaar onder het zadel. Hij kan zéér stout uit de hoek komen, maar over het algemeen gaat het erg goed tussen ons!
Laatst had ik lekker grondwerk met hem gedaan, en na afloop leek het me wel eens leuk om een rondje zonder zadel op hem te stappen. Een vriend van me hield hem vast en gaf mij een voetje, maar toen ik van de grond af kwam schrok Ivi behoorlijk. Wat doet zij nou?! Haha, jullie hadden die kop moeten zien. Terwijl hij normaal gesproken van vrijwel niks onder de indruk is.
Toch lijkt het me nog steeds erg leuk om hem eens zonder zadel te berijden. Hij heeft heerlijke gangen, en aangezien hij gewoon goed doorgereden is, lijkt het mij goed mogelijk dat we dit kunnen bereiken.
Al is het maar een klein staprondje zonder zadel nadat we lekker gereden hebben, of wat eerder mijn plan was, na het grondwerken even zonder zadel met een halstertje uitstappen. Het lijkt me gewoon zo heerlijk!

Hoe kan ik hem laten weten dat dit helemaal niet eng is? Hoe kan ik hem laten weten dat hij me echt wel kan vertrouwen, ook zonder zadel op zijn rug?

Groetjes Kayleigh
Ik heb voor nieuwjaar een BBP gevraagd, en wil het dan ook met haar gaan oefenen. Heb er al een keer zonder zadel opgezeten (al een drama om er op te komen), en na een paar passen ging ze draven... en ik ging glijden
Ging niet goed dus.