Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Captain schreef:Bla bla paarden worden vervelend, happerig drammerig en gaan bedelen.
Onzin, als jij duidelijk de leider bent bepaal jíj dus wanneer er voedsel komt en krijg je ook geen bedelende paarden. Kwestie van consequent zijn.
je paard zichzelf laten strechen door naar voer te laten reiken (wortel is zowat het veiligst voor je vingers
) waarschijnlijk kan je het ook leren door ze met hun neus tegen zo'n carrotstick te laten duwen, maar een wortel motiveert net iets meer/sneller
Captain schreef:Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die komen niet zo heel erg veel voor.
Als jij je paard respect bijbrengt voor jouw ruimte én het voer (en ja, daar moet je wat tijd in investeren wat veel mensen vergeten) kun je je paard zonder problemen voer als beloning geven.
Daar zijn ze dol op. Sonja schreef:O daar heb je gelijk in, met tijdinvestering kun je je paard zo'n beetje alles leren, ook afstand bewaren, zachtjes afhappen of zelfs voedsel weigeren etc. Maar de vraag die ik me daarbij stel is "Waarom?"
Waarom zou ik dat willen? Waarom zou ik die tijd DAAR in willen investeren?
Ik vind voedselbeloning totaal niet belangrijk. Ik gebruik die tijd en energie liever voor nuttigere/(voor mij) leukere dingen.
Bovendien kunnen we niet 32 paarden trainen/scherp houden op zulke dingen. Dus hier gewoon de regel: geen voedselbeloningen.
Captain schreef:Sonja schreef:O daar heb je gelijk in, met tijdinvestering kun je je paard zo'n beetje alles leren, ook afstand bewaren, zachtjes afhappen of zelfs voedsel weigeren etc. Maar de vraag die ik me daarbij stel is "Waarom?"
Waarom zou ik dat willen? Waarom zou ik die tijd DAAR in willen investeren?
Ik vind voedselbeloning totaal niet belangrijk. Ik gebruik die tijd en energie liever voor nuttigere/(voor mij) leukere dingen.
Bovendien kunnen we niet 32 paarden trainen/scherp houden op zulke dingen. Dus hier gewoon de regel: geen voedselbeloningen.
Ja, ik kan me voorstellen dat het met 32 paarden niet te doen is en dan is het gebruiken van geen voedselbeloningen wat handiger maar het hoeft dus niet per se zo te zijn dat een paard van voedselbeloningen drammerig wordt. Want dat is dus (lang niet altijd) zo.
Het is makkelijk, heb er geen problemen mee, paard is respectvol en het werkt goed.. En ik denk dat er ook wel een geeelte gevoel meespeelt ja..
Al heeft paardlief er vast geen moeite mee.