over dat geld gesproken. Ik vind 270 euro ook zeer prijzig. Ik woon vlak in de buurt bij jou. Wat ik weet is hier de stalling in de buurt zo'n 220 euro. Wij hebben zelf 3 pony's waarvan één ook verleast is. Wij vragen daar 100 euro voor incl. voer, hoefsmid, zadel, hoofdstel ect. Alleen als je hoefijzers eronder wil, moet je het zelf laten doen omdat, dat erg duur is. Ik heb sinds 3 a 4 maanden een leaespaard, omdat ik zelf geen eigen paard kon vinden en dat ik over 1.5 jaar ga studeren. Voor dat paard betaal ik 125 euro per maand. Dit is incl. hoefsmid, voer ect. Alleen het zadel zit er officeel niet bij in, maar mag ik nu wel gebruiken en mag ik ook overkopen als ik wil. Ook bij dit paard geld dat de hoefijzers er niet bij in zitten. Waar je goed op moet letten is op wat er allemaal bij inzit, op welke dagen je mag rijden, wat de eigenaar van je verwacht, wat als het paard wat krijgt. bijv. dierenartskosten, wat als het paard kreupel is en je een maand niet kan rijden of langer, overleg over die kosten, laat een leaseovereenkomst tekenen, met alle verwachtingen en als er wat gebeurd enz. ik hoop dat je er wat aanhebt, als je nog iets wilt weten, pb me maar. 
Ik vind het in iedergeval wel een voordeel. In mijn geval ben ik minder kosten kwijt en hoef ik niet een duur sportpaard aan te schaffen van 5000 euro. Ook kan je nu wat in jouw geval ook is, veel ervaring opdoen van een paard die al wat ouder is. Mijn leasepaard is trouwens 9 of 10 jaar. Niet heel oud, maar ze kent al wel veel meer dingen.
Laatst bijgewerkt door Roraima op 23-03-25 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt