Welk merk deken? (snel stuk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Welk merk deken? (snel stuk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:11

Hoi,
Mijn paard is nogal lomp en blijft dus nog wel eens hangen met de deken. Deze week heeft hij er dus 2 kapot gemaakt.
Ik ga nu een nieuwe deken kopen maar wil een wat steverige. Had Amigo die ging wel lang mee gelukkig.

Zelf denk ik aan Amigo of Bucas.

Wie heeft advies?

Groetjes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:12

Als je de amigo neemt dan zou ik als ik jou was voor de 1200D gaan. Die is steviger dan de 600D.

0mandy0

Re: Welk merk deken? (snel stuk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:16

Idd wat je zelf al zegt, Bucas of Rhino, die zijn ook super!
Mijn paard had er eerst 1 van HH, deze was binnen 1 week naar de knoppen.
Die anderen draagt hij nu voor het 3e seizoen, aan het eind naar de stomerij en ze zijn weer als nieuw.
En mijn Anky deken houd het trouwens ook al 3 seizoenen vol, echt heel fijn zolang ze het zo doen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:21

0mandy0 schreef:
Idd wat je zelf al zegt, Bucas of Rhino, die zijn ook super!
Mijn paard had er eerst 1 van HH, deze was binnen 1 week naar de knoppen.
Die anderen draagt hij nu voor het 3e seizoen, aan het eind naar de stomerij en ze zijn weer als nieuw.
En mijn Anky deken houd het trouwens ook al 3 seizoenen vol, echt heel fijn zolang ze het zo doen.

Weet jij ook welke stevigheid bucas heeft? (Bijvoorbeeld 1200d ofzo)

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:24

Ik zou gewoon weer een Amigo doen. Die zijn lekker stevig en ook nog betaalbaar. Als je een super dure deken koopt is het helemaal zonder als hij hem meteen weer sloopt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:27

Idd kijken naar een ribstop deken die zijn sterker en dan vooral die van 1000d of meer.
Kom je al snel in de Horseware dekens terecht.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:35

De meeste dekens van Stormshield zijn 1200D RipStop Nylon of 1680D Ballistic Nylon en zijn ook zeker zeer stevig en betaalbaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:42

[SV] Deken die onverwoestbaar is
In dit topic zijn ook al veel tips gegeven.
Ik heb zelf de Rambo, ook van Horseware, net als Amigo. Deze dekens zijn van balistic nylon en dat is echt super sterk. Mijn pony schuurt nog wel eens, maar de deken heeft daar niets onder te lijden.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 20:44

Ik had dus een amigo en die is nu wel echt stuk na een jaar helaas. Vandaarm ijn twijfel.

Bedankt voor het topic

jentelovekim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:00

Amigo is een goed merk :j Ik heb ook gehoord over een hengstendeken, heb hier zelf geen ervaringen mee.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:37

Ash_ schreef:
Ik had dus een amigo en die is nu wel echt stuk na een jaar helaas. Vandaarm ijn twijfel.

Bedankt voor het topic

was dat een 600d of een sterkere?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:39

Bucas :j dat is van balistic nylon. Amigo is van polyester en dat scheurt sneller.
Ik heb ook bucas en die ligt op mijn paard die in een groep staat waar ze heel veel in dekens hangen met spelen. Is zijn 3 jaar al en nog geen gaatje of lekage te zien :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:45

_Jessie schreef:
Bucas :j dat is van balistic nylon. Amigo is van polyester en dat scheurt sneller.
Ik heb ook bucas en die ligt op mijn paard die in een groep staat waar ze heel veel in dekens hangen met spelen. Is zijn 3 jaar al en nog geen gaatje of lekage te zien :)

Alleen als je tevreden bent over de pasvorm van Amigo, kun je beter voor Rambo gaan, aangezien dat van dezelfde fabriek (Horseware) komt als Amigo (en dus ook de gladde binnenvoering, Bucas heeft fleece. Is dus wel net een ander type deken.
Buitenstof, balistic nylon, is bij Bucas en Rambo gelijk.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:51

Ja dat is helemaal waar Marije_jiplover. Enige waar de bucas en de rambo in geschillen zijn prijskaartje en pasvorm volgens mij. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen ervaring heb met bucas hoor want dat ligt goed op de mijne dus nooit een ander merk geprobeerd.
Ben vooral fan van de stof balistic nylon :j

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:45

Ash_ schreef:
Hoi,
Mijn paard is nogal lomp en blijft dus nog wel eens hangen met de deken. Deze week heeft hij er dus 2 kapot gemaakt.
Ik ga nu een nieuwe deken kopen maar wil een wat steverige. Had Amigo die ging wel lang mee gelukkig.

Zelf denk ik aan Amigo of Bucas.

Wie heeft advies?

Groetjes

Misschien heb je hier iets aan:

Stormshield Extreme Turnout Ballistic Nylon 1680D, 129,95 EUR :
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=707

Felix Bühler Outdoordecke 1680 Ultimate Function 250g, Ballistic Nylon 1680D, 155 EUR en met korting voor grotere bestellingen, ik heb net besteld en kreeg 10% bij bestelling van twee dekens:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Felix ... &ci=247539

http://www.equifashion.nl/website/?3961 ... del-palmer heeft trouwens ook een 1680D versie voor 109 EUR.

Voorzover mij bekend hebben Rambo en Bucas Ballistic Nylon1000 D .
Naar mijn idee zou 1680 D Ballistic Nylon sterker moeten zijn dan 1000 D Ballistic Nylon.

Amigo heeft een 600 D en een 1200 D versie, beiden zijn geen Ballistic Nylon, ik weet 1-2-3 zo snel niet van welk materiaal.
Ik heb dit jaar 3 nieuwe dekens gekocht van Amigo en 1 (van 600 D) heeft 2 weken overleefd en was toen lek op de achterhand (klein gaatje) en de ander (1200 D) heeft 3 weken overleefd (meerdere kleine gaatjes en in de 3e week een scheur). Ik ben jaren een groot fan geweest van de Horseware-dekens maar dat is na de laatste ervaringen van dit jaar getemperd.
Laatst bijgewerkt door Papaya op 20-12-11 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:49

Hier een gróoooot fan van de amigo! Mijn eerste eigen paard sloopte ook alles. Je moet even kijken naar het aantal denier!

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:24

Inderdaad, de Rhino dekens zijn oersterks!
Anders een New Zeeland deken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:26

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:28

BrankaZ schreef:
Een stalgenoot van mij heeft een Chilton besteld via deze winkel http://www.horsewaredekens.nl/
Deken van 1200 denier voor een redelijke prijs.
Ziet er niet verkeerd uit.
Alleen, vraagje: heeft de deken ook ripstop?
En, 1200D polyester is mijn ervaring een stuk minder sterk dan ballistic nylon

Ik zie hier vanuit mijn raam de pensionpaarden spelen en de consequenties soms van het spelen als de paarden binnenkomen ....

Ripstop helpt enigszins om grote scheuren te voorkomen. In de Amigo (zonder ripstop) zag ik bij de 1e beste voernijd-aktie in de wei meteen een scheur van tientallen centimeters. In de Lamicell (met Ripstop) zag ik dat bij een lompe aktie van 1 vd paarden die er met volle gewicht en de tanden er in ging hangen de scheur beperkt blijven tot 2 cm. Ik zie 2 hengsten hetzelfde doen (lekker spelen en fors aan elkaars dekens hangen) en die dekens van ballistic nylon (in dit geval 1x Bucas en 1x Felix Buhler) hebben geen enkele schade.

Voor 1 of enkele tientjes verschil kan je dekens met ripstop of ballistic nylon kopen. Als je paard met spelende / slopende weide-genoten staat is de kans dat deze dekens minder vaak stuk gaan. Als je paard alleen staat maakt het natuurlijk minder/niet uit.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:30

Net een deken bij Equimatch besteld, 1680 ribstop denier, met halve hals, alles erop en er aan, superdeken. Nooit weer die 600 deniers!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:33

een hengstendeken, die zijn vaak van tentenstof gemaakt en super sterk

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:34

Heb je wel eens aan een spijkerdeken gedacht,
Die krijgen ze met geen mogelijkheid kapot
Deze dekens zijn aardig prijzig.
De dekens zijn zeker hun geld waard. :)

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:46

Mijn shetlandruintje maakte ook al zijn dekens kapot, heb nu een harry's horse deken en die gaat heel lang mee, je zou het misschien niet zeggen maar ik ben erg tevreden!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:52

geen br, die kunnen niks hebben. die van ons heeft er deze week ook 1 samen met zijn vriend aan vlarden gescheurt,. HH kan wel veel hebben vind ik persoonlijk., en amigo ook wel maar die van mij is ook al wel wat beschadigt. S&K vind ik ook goed.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:24

Papaya schreef:
BrankaZ schreef:
Een stalgenoot van mij heeft een Chilton besteld via deze winkel http://www.horsewaredekens.nl/
Deken van 1200 denier voor een redelijke prijs.
Ziet er niet verkeerd uit.
Alleen, vraagje: heeft de deken ook ripstop?

Moet je even aan de leverancier vragen. Ik weet dat eerlijk gezegd niet.
Op de pagina staat een knop waarop je kan klikken om vragen te stellen.