Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zal het morgen eens proberen toepassen. ik ga nog eventjes wachten als er nog meer reacties komen
). Dan de voet/hoef met de binnenste hand onder steunen en de buitenste hand achter de kogel pakken. Als ze de voet goed optillen kan je het been zachtjes naar achteren doen (niet trekken!!!). Sommige paarden hebben er heel veel moeite mee om het been naar achteren op te tillen, dus als ze sowieso moeite hebben met de voeten op te tillen zeker niet gaan trekken en sjorren aan het been.
dat heb ik ook hoort met een longeertouw maar ik ga eerst eens proberen wat quir zegt en daarna het longeertouw gebruiken :p linnie050 schreef:Hoe doen jullie dat met de achterbenen?
Ik vind de achterbenen altijd eng bij paarden die bv nog jong zijn en moeten leren been optillen.
Sommige gaan hangen naar achteren, of probeerd zijn been los te krijgen ben altijd bang om een trap te krijgen dan.....
Quir schreef:De voet ALTIJD naar voren toe op tillen. Mensen willen de voet naar achteren weg trekken, maar dat gaat niet. Als je met je schouder tegen de zijkant aan duwt je "buitenste" hand bij de kogel vast pakt en naar voren tilt en je "binnenste" hand de voet ondersteunt op het moment dat ie in de lucht is. Moet het inprincipe zo lukken.![]()
Dus de voet naar de buik toe op tillen, NIET naar achteren.