Wat voor 1,5 paardstrailer hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Wat voor 1,5 paardstrailer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 14:10

Goedendag,

Ik ben al even opzoek naar een goede jong gebruikte 1,5 paardstrailer, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen en wat jullie als fijne trailers beamen en wat als minder fijn. Voor mij is het belangrijk dat de trailer niet zwaarder is met maximale massa dan 1300 kilo, dat mijn paard er veilig in staat en dat er niet te veel onderhoud aankomt te zitten(moet alles laten doen).

Merken die ik aan het bekijken ben: Heja, Atec, Henra, Weijer en kwam nu ook op marktplaats een goedkope nieuwe trailer van het merk Akri tegen(dit durf ik niet zo aan omdat het merk echt heel onbekend bij mij is)

Adin

Re: Wat voor 1,5 paardstrailer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:05

ik heb een Hotra Elegance. Speciaal gekocht omdat die breder en hoger is. Ik heb een groot paard.
Daarvoor had ik een ouder type weet het merk even niet meer, beviel verder net zo goed eigenlijk.
Heb nu eentje met zadelkamer, op zcih heel handig maar wat ik weer irritant vind is dat ik dan ruimte voorin mis.

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:12

Ik was vorig jaar ook naar zo'n trailer op zoek.
Ik kwam er achter dat goeie, jonge 2e hands trailers nog erg duur zijn.
Omdat je in de meeste gevallen dan ook nog niet weet hoe er met zo'n trailer is omgegaan en of er geen rare dingen mee zijn gebeurd die je aan de buitenkant niet kan zien, heb ik ervoor gekozen om een nieuwe Weijer Traveller te kopen.
Zijn degelijke trailers voor een aangename prijs.
Ik vind het een fijne trailer maar heb eerlijk gezegd verder weinig ervaring met andere merken.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:01

Oh een waco had ik daarvoor, een oudje, helemaal opgeknapt, nieuwe vloer, nieuwe wanden etc. Dan weet je ook wat je hebt maar het is dan even wat werk.
Heb dus puur deze gekocht ivm de hoogte

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:07

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:02

Tooske schreef:
Ik heb een Atec Royal class ja er staat van Hooff op omdat ik hem daar gekocht heb en die er zelf die naam aan gegeven heeft maar het is eigenlijk een Atec.

http://www.autohits.nl/vanhooff/cms/van ... _1_max.jpg

Die is erg mooi, staat er ook een demo van mei 2011 op, ik heb alleen een aantal jaar terug bij een 5 jaar oude atec een paard door de vloer zien gaan. Maar ze zijn erg mooi en ruim

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:07

su72 schreef:
Ik was vorig jaar ook naar zo'n trailer op zoek.
Ik kwam er achter dat goeie, jonge 2e hands trailers nog erg duur zijn.
Omdat je in de meeste gevallen dan ook nog niet weet hoe er met zo'n trailer is omgegaan en of er geen rare dingen mee zijn gebeurd die je aan de buitenkant niet kan zien, heb ik ervoor gekozen om een nieuwe Weijer Traveller te kopen.
Zijn degelijke trailers voor een aangename prijs.
Ik vind het een fijne trailer maar heb eerlijk gezegd verder weinig ervaring met andere merken.

Druk aan het google, ik hen nogal een springerig paard zit er in de Weijer bij jou wel een paniek systeem aan de voorkant?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:35

Ja dat zit er wel bij Weijer ;)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:43

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:07

Een Ifor Wiliams, heerlijke trailer. Robuust, zeer goede wegligging en vering, duurzaam materiaal en geen rammels.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:18

Ik wil nooit meer anders dan een Bockmann. Oerdegelijk, veilig, zeer goede kwaliteit en ontworpen en gemaakt door de fam. Bockmann die zelf in de paardensport zitten en dat merk je aan de kleine details, zoals de mat op de klep, de veiligheidssystemen, de ruimte etc. etc.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:22

Atec Starline

Nu zit er al een laag bruine verf over, aangezien de laklaag er na 3 weken al af lag -O-
Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:27

Ik heb een Atec uit 2000, super trailer, goede wegligging, alleen de bodem moet nu vervangen worden. Ik heb hem 2e hands gekocht en diegene had er zelf een gietvloer in gelegd, deze lag helaas aan de achterzijde niet strak, waardoor er vocht tussen de gietvloer en de bodem in bleef staan. Hierdoor is de bodem aan de achterzijde aangetast, maar verder is de trailer goed.
Ik ga volgend jaar zelf kijken naar een 2 paards, maar als ik een 1,5 paards zou doen, zou ik gewoon de bodem laten vervangen van de mijne.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:20

ik ben begonnen met een Weyer uit 1984 een oudje
ik had toen een pony van 150cm
trailer begon mankementen te krijgen en heb toen een 2de hands Hotra Othello gekocht
super fijne trailer weegt zelf nu ong 600kg[ heb er trapbescherming in laten maken ] en totaal 1300kg

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:43

Ik ga vanavond bij een 1,5 paards trailer van ifor williams kijken. Zit ook een alluminium vloer in, dat is wel fijn woon aan zee en hij staat buiten. Vind hem alleen niet zo mooi eruit zien op de foto´s. Maarja een trailer hoeft ook niet mooi te zijn.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:49

Ik heb een Heja 5* trailer, weet even niet uit welk jaar die komt maar is wel een wat ouder. *zoekt plaatje*
Ik vind hem echt erg fijn en ziet er erg goed uit! Wil er wel een zadelkamer in laten maken :)
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/0d ... jXxw==.jpg

zoiets heb ik ook :) zelfde vormen enzo..alleen de kleur is iets anders. Maar ik ben er erg blij mee en vind hem erg fijn! En heb een groot paard en die past er prima in.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:57

Lui_ schreef:
Ik heb een Heja 5* trailer, weet even niet uit welk jaar die komt maar is wel een wat ouder. *zoekt plaatje*
Ik vind hem echt erg fijn en ziet er erg goed uit! Wil er wel een zadelkamer in laten maken :)
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/0d ... jXxw==.jpg

zoiets heb ik ook :) zelfde vormen enzo..alleen de kleur is iets anders. Maar ik ben er erg blij mee en vind hem erg fijn! En heb een groot paard en die past er prima in.

Bij de trailer op die foto wilde ik eerst gaan kijken, maar die is denk ik al verkocht staat niet meer op marktplaats. Ik woon in Den Helder dus over het algemeen zijn alle trailers erg ver weg.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:49

TS: was je al geslaagd met je trailer ?
Ik heb sinds april een Weijer 1,5 paardstrailer met aparte zadelkamer (= ideaal!). Mijn auto mag max 1300 kg trekken en dat gaat dus prima ! Mijn grote KWPN merrie past er precies in ;-)
het is een trailer met gietvloer en lage laadklep.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 08:59

Ja ik ga hem maandag avond ophalen! Een 1,5 paards van ifor williams hij is 5 jaar oud. Er zit een alluminium bodem in, wat erg fijn is langs de kust!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:39

paardjes123 schreef:
Ja ik ga hem maandag avond ophalen! Een 1,5 paards van ifor williams hij is 5 jaar oud. Er zit een alluminium bodem in, wat erg fijn is langs de kust!

Maar heb je de auto om die bijna 2000kg die zo'n bak mag wegen ook te trekken?

PinkyPie schreef:
TS: was je al geslaagd met je trailer ?
Ik heb sinds april een Weijer 1,5 paardstrailer met aparte zadelkamer (= ideaal!). Mijn auto mag max 1300 kg trekken en dat gaat dus prima ! Mijn grote KWPN merrie past er precies in ;-)
het is een trailer met gietvloer en lage laadklep.

Tip: zet je trailer eens op een weegbrug............

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:45

Hoezo ikke, mijn ifor trailer van dit jaar weegt leeg 765 (nou ja iets meer ivm oa zadelkamer) en max. massa is 1600.
Naar mijn idee moet de auto dan ook minimaa zelf ook 1600 wegen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:55

@paardje: ideaal een aluminium bodem. Heb zelf eerst een Heja 5* trailer gehad maar al sinds 2006 in het bezig van een 1,5 Humbaur Aluminium trailer, juist omdat de trailer altijd buiten staat. Hij blijft er uit zien als nieuw en de bodem kan je niets mee gebeuren. De trailer is ook zeer geschikt voor hele grote paarden en heeft een uitstekende wegligging. En ook belangrijk: goede service bij mijn dealer!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 10:58

Ik laat het laadvermogen iets terugvorderen bij de rdw, mijn vriend zit in de autohandel. Zodra hij wat geschikts binnen krijgt gaat mijn renault laguna weg ;( . Super fijne auto, maarja veiligheid gaat voor!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:00

Morris schreef:
Hoezo ikke, mijn ifor trailer van dit jaar weegt leeg 765 (nou ja iets meer ivm oa zadelkamer) en max. massa is 1600.
Naar mijn idee moet de auto dan ook minimaa zelf ook 1600 wegen.

Deze die ik gekocht heb weegt leeg 720 kilo dus ook een flinkert

poetster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:25

een hotra maar vind em kwalitatief niet erg best, beetje een tegenvaller