En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnikaRemi

En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:52

HoiHoi allemaal,

Ik heb sinds zondag een paardje van 3,5 en het is een kruising Tinker x Pinto.. hij is nog onbeleerd..
Ik heb nu al een band met hem, hij weet ook wie ik ben, hij komt naar me toe gelopen.. Toen
ik plots vandaag bericht kreeg van de oude eigenaresse van mn paardje, hij heet trouwens Tiamo.
Ik las het mailtje en ik dacht waarom komt ze daar nu mee.. ze zei dat ze een verkeerde beslissing had genomen
omdat ze hem al vanaf 6 maanden heeft dus zij ook een enorme band met hem heeft/had.. Dus nu zit ik heel erg
te twijfelen. de een zegt als je hem wilt houden hou je hem, maar de ander zegt ik zou hem terug geven(natuurlijk niet gratis)
want ik heb er zelf ook voor betaald.. Maar heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik hiermee kan doen?
want ik wil Tiamo echt niet kwijt gewoon..

Groetjes Annika
Laatst bijgewerkt door itsmi op 06-12-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfouten verwijderd

Vjestagirl

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:53

Als jij hem niet kwijt wilt dan moet je hem niet verkopen. Heel simpel. Het is nu jouw paard, als ze hem niet kwijt had gewild had ze hem niet moeten verkopen.

x_Irisje_x

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:55

Helemaal mee eens Vjestagirl!

robeer

Even kijken of ik dit goed begrijp:
Je hebt zondag een paardje gekocht.
Vandaag kreeg je bericht van diegene die hem aan je verkocht heeft dat ze hem terug wil.
Ze heeft spijt van de verkoop?

angela1977

Ben het eens met Vjestagirl, ze had vantevoren moeten bedenken of ze hem wel echt kwijt wilde...

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:56

robeer schreef:
Vandaag kreeg je bericht van diegene die hem aan je verkocht heeft dat ze hem terug wil.

Jup ze heeft spijt..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:56

tja....als ik jou was hield ik mijn paard gewoon :j
ze hebben hem te koop gezet en je mag aannemen dat daar goed over na gedacht is.

en als je daar later spijt van hebt is dat heel erg ,maar je kan niet verlangen dat de nieuwe eigenaar het paard terug verkoopt

je moet doen wat jij wilt :j
als jij hem niet kwijt wilt gewoon houden!

mrjlnx

Ik ga mee met Vjestagirl, het lijkt me dat als je, je paard verkoopt daar goed overnadenkt en besluit de juiste keuze te maken. Het is niet eerlijk voor de koper dat het paard dan na een aantal dagen/weken weer terug moet.

kinel

ze wist wat er van te voren gaat gebeuren als je een paard verkoopt, dan had ze dat eerder moeten bedenken en nu niet met hangende pootjes je een mail sturen en zeggen dat ze hem terug wilt. VERKOCHT IS VERKOCHT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:57

Dat moet jij toch zelf beslissen? Als je denkt dat je afstand van hem kan doen en hem aan haar terug kan verkopen doe je dat, kan je hem niet missen, hou je hem...lijkt mij simpel..

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:58

Misschien kan je afspreken dat ze mag langskomen wanneer ze wilt of dat ze haar in een pension kan nemen voor 1 dag per week (of..) tegen een klein bedrag, wanneer jij niet kan? :) Het is jou paard, dus jij moet beslissen...

Vjestagirl

AnnikaRemi schreef:
robeer schreef:

Jup ze heeft spijt..

Dat kan gebeuren, en dat is heel zielig voor haar maar even heel bot: dat is niet jouw probleem...

Elanor

Aan je berichtje te lezen ben je gewoon heel blij met je nieuwe paard. Dus ik zou een aardig mailtje terugsturen dat je het vervelend vind dat ze er spijt van heeft, maar tegelijkertijd heel duidelijk zijn dat je hem toch echt zult houden. Je kunt er dan nog bij zeggen dat je echt al heel dol op hem bent, dat hij een goed plekje heeft en dat ze best eens kan komen kijken als ze wil. :)

daphiezz

kinel schreef:
VERKOCHT IS VERKOCHT.

mee eens

Tendance

Gewoon houden, verkocht is verkocht!
Sorry, maar ik zie de groenteboer je ook niet bellen om zijn geliefde broccoli, waar hij zijn tijd en liefde in had gestopt!
Ik snap wel, dat een broccoli niet hetzelfde is als een paard, maar feit blijft: Verkocht is verkocht!

Duhelo

het is idd aan jouw om te beslissen.
Kijk voor jezelf na welke band je nu al hebt, en of je hem nog kwijt wilt of niet. alds je hem echt niet meer kwijt wilt, gewoon houden. als je zegt, leuk paard, maar een ander is of kan even leuk zijn, dan zou ik overwegen om terug te verkopen.
uiteraard voor minstens de prijs waarvoor jij hem gekocht hebt, en eventueel zelfs iets extras voor de moeite (gaan kijken, benzine verreden, geld afhalen, vervoer voor paard, etc)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:59

Dan is het heel simpel: verkocht is verkocht.
Poeh, wel een rot situatie dit.

janouk

het is jouw beslissing. Je hoef hem niet terug te verkopen.
Zelf zou ik het wel gedaan hebben. Iemand maakt een verkeerde keuze om verkeerde redenen en heeft spijt. Ik ben dan ook een emo :o .

Corelli

De verkoop is rond, dus ze heeft geen enkel recht meer om hem terug te willen/krijgen :) Het is zielig voor haar dat ze spijt heeft, maar dat is, heel hard gezegd, haar probleem. Persoonlijk vind ik het ook erg bijzonder dat ze jou benaderd met zo'n verzoek. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik vind het wel ver gaan :=

Wat moet je doen? Bij jezelf nagaan:
- Ben je tevreden over je paard?
- Nog steeds blij met de koop?
- Stel dat je hem zou terug doen, zou je dat dan doen omdat je het zo zielig vindt voor haar of omdat je je paardje zelf eigenlijk toch liever niet wilt hebben? (in dat geval is zo'n aanbod natuurlijk een uitkomst, maar ik ga er vanuit dat je gewoon tevreden bent met je paard en dan vind ik dat je 'm dus gewoon moet houden :j)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 06-12-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:00

russel schreef:
Dat moet jij toch zelf beslissen? Als je denkt dat je afstand van hem kan doen en hem aan haar terug kan verkopen doe je dat, kan je hem niet missen, hou je hem...lijkt mij simpel..

Mee eens vanuit menselijk oogpunt gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:01

Dus je hebt hem pas 2 dagen? Tja als hij niet je droomwens is, zou ik hem laten kopen...want ik kan het ergens wel begrijpen..

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:01

Jemig, vind jullie eerlijk gezegd vrij hard.. ik neem aan dat jij in 2 dagen toch niet dezelfde band met het paard hebt als iemand die hem van veulen af heeft gehad..
ik zou eens goed om de tafel gaan zitten met de verkopende partij, probeer eens uit te vinden of de omstandigheden waarom ze hem heeft verkocht verandert zijn.. of mist ze hem alleen?
Misschien wordt het voor haar al anders als ze hem kan bezoeken..

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:01

Corelli schreef:
De verkoop is rond, dus ze heeft geen enkel recht meer om hem terug te willen/krijgen :) Het is zielig voor haar dat ze spijt heeft, maar dat is, heel hard gezegd, haar probleem. Persoonlijk vind ik het ook erg bijzonder dat ze jou benaderd met zo'n verzoek. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik vind het wel ver gaan :=

- Stel dat je hem zou terug doen, zou je dat dan doen omdat je het zo zielig vindt voor haar of omdat je je paardje zelf eigenlijk toch liever niet wilt hebben? (in dat geval is zo'n aanbod natuurlijk een uitkomst, maar ik ga er vanuit dat je gewoon tevreden bent met je paard en dan vind ik dat je 'm dus gewoon moet houden :j)

Natuurlijk ik ben hartstikke tevreden met mn peerd!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:02

Corelli schreef:

ik sluit me aan bij Corelli :j

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:02

Elanor schreef:
Aan je berichtje te lezen ben je gewoon heel blij met je nieuwe paard. Dus ik zou een aardig mailtje terugsturen dat je het vervelend vind dat ze er spijt van heeft, maar tegelijkertijd heel duidelijk zijn dat je hem toch echt zult houden. Je kunt er dan nog bij zeggen dat je echt al heel dol op hem bent, dat hij een goed plekje heeft en dat ze best eens kan komen kijken als ze wil. :)

precies! :)