Ik heb vandaag een heel mooi aanbod gekregen van een handelaar uit andere kant van NL. Hij wil 1 paard komen brengen en bij mij stallen. Ik draag dan de stallingskosten en rij het paard voor de verkoop. Prijs mag ik zelf bepalen, de handelaar zegt een prijs die hij ervoor wil hebben. Alles wat ik er meer voor krijg mag ik houden.
Nu heb ik momenteel geen plek! De laatste lege stal komt vanavond een pensionpaard op te staan.
Maar misschien dat ik wel een stal bij-bouw of 2. Er is namelijk wel plek voor.
Mijn ouders weten alleen nog niet of ze het zien zitten omdat:
- Wat als ik hem niet verkocht krijg ivm huidige markt, dan kan ik paard terugbrengen naar handelaar maar draai ik dan ook op voor de stallingskosten?
- Ze zijn bang voor ziektes die evt. overgedragen worden, persoonlijk vind ik dat onzin, dat risico hebben we bij elk nieuw paard dat op stal komt, of dat nu een handel- of pensionpaard is.
- De risico's: Het betreft nu een net zadelmak paard, ik heb heel veel ervaring met zadelmak maken en doorrijden, maar als ik een breuk op loop verdien ik niks. De risico's wegen voor mij eigenlijk niet zo zwaar omdat ik die risico's altijd loop.
Persoonlijk vind ik het paard erg goed verkoopbaar, en van de meeste andere paarden is ook altijd wat te maken. Heb afgelopen jaren zo nu en dan wat verkocht, laat het totaal 10 paarden zijn. En die heb ik allemaal snel én goed kunnen verkopen.
Het lijkt me zo'n mooie kans om bij te verdienen. Ik heb namelijk niet het risico dat het paard terug komt als hij niet bevalt, dan gaat ie immers gewoon terug naar de handelaar. Geld kan ik momenteel hard gebruiken. Ik wil ook graag zelf weer een leuk jong warmbloed rijpaard, dus 2 paarden verkocht = een nieuw eigen paard voor mezelf (even simpel gedacht).
Maar nu zullen er vast dingen zijn die ik over het hoofd zie.
Het komt eigenlijk heel onverwachts. Handelaar belt me net dat hij hem vanavond komt brengen vanuit Brabant, maar ben bang dat ik hem over 10 minuten bel dat het niks word, heb immers geen box.
Maargoed, mijn vraag: als ik wél een box vrij heb, is dit dan leuk bijverdienen? Of raden jullie het heel erg af? En waarom?
Liefs, Nikki

Over het algemeen genomen krijg ik alles snel en voor een goede prijs verkocht, ook in deze tijd. Maar ik ben geen handelaar, dus ik verkoop er niet 30 op jaarbasis.