paard maakt van stal een zwembad!! HELP!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

paard maakt van stal een zwembad!! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 14:13

beste bokkers,

( Hoop dat het hier goed staat).

Wij hebben een paardje, die maakt van zijn stal een zwembad hij doet dit sinds een dag of 3 a 4. De hele stal is dan doorweekt... Hij heeft een ''automatische'' drinkbak... Dus hij houd zijn neus erin en
drinkt dan, (denk ik) en doet dit net zolang tot zijn waterbak overstroomd! We hebben em nu bijna 2maanden. Hij komt iedere dag buiten, en hij kan het paard naast hem gewoon zien... Help?
Wat doe ik hieraan, en waarom doet hij dit? Iemand enig idee???

Hij heeft ook een liksteen(hymalaia liksteen) dus ik weet niet of het daar aan kan liggen?

alvast bedankt

Suus

Re: paard maakt van stal een zwembad!! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:16

Kun je weinig aan doen denk ik. Een emmer water in de stal zetten!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 14:26

Ik ben der inderdaad ook bang voor dat ik er weinig aan kan doen, maar ik dacht ik vraag het eens op bokt, de mensen hier weten meer dan ik alleen natuurlijk :)

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:39

Ts ik gebruik zelf een cementton en ik vul die met water helemaal vol, en dan leg ik op de bodem van de cementton ,een stoeptegel onderin, zo kan je paard altijd drinken wanneer hij dat wil, en dan heb je geen natte stal meer *D , zorg er wel voor dat je de cementton in een hoek zet van je stal. als hij dan gaat smeren met zijn hooi in zijn waterbak, dan moet je even een hooinet op gaan hangen in zijn stal,
Mijn paard maakt er trouwens geen zwembad van in zijn stal ,maar de waterbakken moeten nog aangesloten worden, :o
Vandaar dat ik nu zelf een cementton gebruik,
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 20-11-11 14:47, in het totaal 3 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:42

hoe vaak likt hij aan de liksteen? kan zijn dat hij daardoor meer water wil drinken en dus ook meer moet piesen....
Heb je wel eens gekeken hoe hij drinkt en of het inderdaad zo is dat hij met zn neus blijft drukken?
Er zijn ook paarden die hun hooi soppen in de waterbak en daarbij veel morsen.
Wij hebben er ook eentje op stal die het gewoon leuk vindt om met zn neus te 'zwemmen' in de waterbak, waarschijnlijk uit verveling maar ook als effect dat hij staat te soppen in zn stal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:45

's Nachts alleen water in de voerbak en de drinkbak blokkeren met een steen. 's Morgens de steen er weer uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:47

Er zijn veel paarden die het bijzonder leuk vinden om lepel ingedrukt te houden, traag of niet te drinken
en zo een zwembad te creeeren.
Anderen vinden het prachtig om hooi te soppen.
Ga eens op de loer liggen om uit te vinden, wat het is bij die van jou.

Je zou in de leiding een kraantje kunnen zetten, zodat je de stroom snelheid van het water trager kan zetten.
Of hele geval afsluiten en met cementton gaan werken (en hopen dat ie daar niet mee gaat voetballen.)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:49

Mijn paard vind het heerlijk om zijn hooi te soppen. Daardoor is het rond zijn waterbak altijd erg nat en moet ik dat ook elke dag weg halen.
Ik vind dat het erbij hoort. Als hij plezier eraan beleeft wie ben ik om dat weg te nemen???
Is het de hele stal dan word het natuurlijk een ander verhaal.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:51

Ik zou eerst eens kijken wat er precies gebeurt.
Mijn vorige paard wilde ook graag haar hooi soppen, dan kan je misschien al volstaan door in een cementton je hooi te geven onder de drinkbak.
Als het paard heel veel likt en daardoor veel dorst heeft kan je beter de liksteen weg halen en eens met de dierenarts kijken of ze misschien een (vitamine- of mineralen) tekort heeft.
En als het gewoon voor de lol/verveling is kan je beter de drinkbak blokkeren en water geven in een vaste bak. Het is dan ook een idee om iets in de stal op te hangen waarmee gespeeld kan worden (bal, stootwil, o.i.d).
Het nadeel hierrvan is dat ze er ook wel eens willen mesten en dan moet je zelf een plens water weggooien.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 14:58

bedankt voor de reacties tot nu toe... Nou ik heb hem zelf zien staan met zijn neus in de waterbak... en als ik hem dan aantik op zijn kont kijkt ie me aan, met andere woorden: zie je wel wat ik doe vrouw?? :P
En er is iemand op stal geweest die het hem ook heeft zien doen, ze haalde z'n buurvrouw weg om op de weide te zetten, en toen stond hij al te drinken, toen xe terug kwam deed hij het nog steeds en het water wat dus nog in de drinkbak zat was gewoon warm.... :(

Daantje198: Zijn hele stal is dan nat... Van achter tot voor, wat dus inhoud dat ik iedere dag zijn hele stal leeg moet halen, en met emmer, het water eruit kan scheppen...

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:04

Vlotterdrinkbak proberen? Wij hebben er nu één, en het werkt fantastisch! Geen lekkage en geen geknoei. :j
(We denken er zelfs over ze allemaal te vervangen!)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:06

Redneck schreef:
Vlotterdrinkbak proberen? Wij hebben er nu één, en het werkt fantastisch! Geen lekkage en geen geknoei. :j

Dat is inderdaad een goede tip. Ik heb die zelf ook gehad en die werkte inderdaad heel goed.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:11

die van mij doet het soms ook weleens maar dan is ze meestal aan het hooi soppen, en niet aan het drinken.
gelukkig is het bij mij maar soms dat ze hem echt over laat lopen.

wel erg vervelend.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:38

en het ding blijft niet af en toe hangen?? op stal bij m'n pony was het vaak een waterballet maar later bleek dat de lepel in de waterbak bleef hangen.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:41

misschien toch maar met emmers of een ton proberen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:42

Voor de mensen met hooisoppers zou je zelf het hooi nat kunnen geven. Hoeven ze niet meer te soppen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:43

Vergeet niet dat dit onder het rijtje stalondeugden hoort, spelen met de drinkbak uit verveling. Ook bij stoffig hooi willen ze nog wel eens flink gaan soppen. Een vlotterdrinkbak of wateremmer helpt goed, of savonds een keer laten drinken, en daarna het water weg halen, en sochtends meteen weer geven.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:19

hoi, ik weet dat dit onder rijtje stalondeugden thuis hoort, maar waarom
hij er nu pas mee begint? dat is mij een raadsel. hooi soppen doet ie soms...
ik denk dat er niks anderd opzit dan idd een cementton neer te zetten.
en dan de vraag hoe dit ineens zo uit t niets komt? bedoel komt iedere dag buiten hij ziet
de buurvrouw... krijgt genoeg hooi, alleen bij vorige eigenaresse maakte hij altijd buitenritjes,
dat doen wij nog ni, misschien wat ver gezocht, maar de bak is sowieso ni zijn favoriet..buitenritjrs
doe je m wel plezier mee...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:22

Ga inderdaad eerst eens na of de lepel niet blijft hangen! Een stugge lepel wil dit soort problemen n.l ook geven!

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:22

Ik denk dat je hier gewoon echt niets aan kan doen misschien een emmer onder zetten

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:24

misschien stal ondeugendheid?

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:28

die van ons krijgt snachts ook geen water, op een zelfdrinker gaat die zuigen en die kunnen dat niet hebben en in emmers gaat die soppen met als gevolg dat ze omvallen.
dus dan maar geen water. op de wei heeft die de hele dag te drinken dus prima!

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:17

Misschien vindt ie het gewoon leuk om te doen,
zo van: heej, als ik me neus hier op druk komt er water uit,
wat lollig! :P

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:19

leg er een klein steentje in dat hij hem niet hellemaal in kan drukken
maar dat er wel water uit komt

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 18:44

hoi, ik weet nu hoe mijn paard van zijn stal een zwembad maakt.... Hij gooid met zijn lip het water er als het ware uit... Dus hij speelt met het water... :S