Ik weet dat dressuur een jurysport is, maar toch moet ik even mijn ei kwijt, want ik begrijp hier bar weinig van
, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen, dus ben benieuwd naar jullie reacties en jullie visie op de situatie.Zaterdag wedstrijd in de B met een 3,5-jarige schimmel om kilometers te maken, zodat hij straks tijdens de VSN meer gewend is. Eerst nog gewassen, benen waren keurig wit, staart gewassen en gevlochten.
Vriendin nam haar bruine ruin mee...netjes gepoetst en ook gevlochten.
Na de wedstrijd had iedereen een 8 (voor zover we weten), maar de schimmel had een 7. Niet dat het had uitgemaakt voor al dan niet een winstpunt, maar ik ben naar de jury toe gegaan en heb gevraagd waarom hij maar een 7 op verzorging had.
Ik kreeg als antwoord dat de staart vies was. Uhm, heb gezegd dat hij vos geboren is en dat is z'n staartkleur...kunnen we niets aan veranderen (vos geboren staat overigens ook op de coupon). Toen kregen we als antwoord:"Ik vind van wel en ik ben de jury, dus als ik dat vind dan is dat zo!". En daar sta je dan met je goede gedrag...vervolgens komt ze het juryhokje uit en vliegt iemand die ook gereden had om de hals....I'm lost.
Sorry, maar vond dat echt een super onprofessionele houding. Zijn juryleden echt zó halsstarrig of is het not done om je ongelijk in te zien of willen juryleden altijd hun gelijk hebben of mag een wedstrijdruiter geen vragen stellen of alleen vragen stellen, maar geen kritiek hebben?
In Pekela hadden we ook een 7, maar daar werd standaard een 7 gegeven. Dan vind ik het anders.
Ik moet bekennen dat ik dit toch maar een erg vreemde gang van zaken vind.
Ben benieuwd naar jullie visie. Opmerkingen als: wat doe je met een 3,5-jarige op concours of je weet dat dressuur een jurysport is en als t je niet bevalt ga je maar niet staan hier niet ter discussie en hebben we ook niets aan.
jurysport is deels smaakafhankelijk, dus live with it
Krijg je m een stuk witter mee. Ken het probleem van een vosgeboren schimmel...
Hoewel het misschien wel een extra effect geeft, zo'n talkpoederwolk