zonder cap rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

zonder cap rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:25

ik vroeg me af, waarom gaan mensen foto's op bokt plaatsen zonder cap??
ik denk dan dat ding is niet voor niks verplicht, en zo heel lelijk is hij ook niet om op te zetten?
en het is ook nog een slecht voor beeld voor de jonge bokkers
als het niet goed staat, sorry

juudii5

Re: zonder cap rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:28

Het is niet verplicht en ieder z'n eigen keus.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:29

Waarom zouden ze het niet plaatsen?
Ik snap eerder die mensen niet die de hele tijd maar blijven zeuren om een cap.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:30

Misschien omdat ze het fijner vinden rijden of omdat ze veel vertrouwen hebben in hun paard.
het is ieder zijn eigen mening en iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:31

Elin_ schreef:

inderdaad, ik word soms een beetje moe van die mensen die de hele tijd zeuren om een foto waar iemand geen cap op heeft.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:32

Waarom moeten andere mensen daar toch altijd over zeuren?? Het is ieder zijn eigen keus, laat lekker.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:32

Majken schreef:
Elin_ schreef:

inderdaad, ik word soms een beetje moe van die mensen die de hele tijd zeuren om een foto waar iemand geen cap op heeft.

zeker als de TS er heel groot onderzet cap is eigen keuze

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:34

ik vraag me gewoon af waarom ze het doen, want als je van je paard afvalt en je hebt iets, en je hebt geen cap op ben je niet verzekerd, vragen mag toch?

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:35

Ik ben van de fiets gevallen en dat deed heeeeeel zeer dus ik vind dat iedereen met helm moet fietsen... 8)7

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:36

sommige doen voor de foto de cap af.. dat kan toch wel..

ik zelf rij met cap.. wat een ander doet is eigen keuze..

zelfde als je auto gordel niet om doen, geen helm op scooter..

in andere landen fietsen ze zelfs met een helm op.. gewoon op de straat..

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:47

femmy91 schreef:
Ik ben van de fiets gevallen en dat deed heeeeeel zeer dus ik vind dat iedereen met helm moet fietsen... 8)7

en vergeet de BP dan niet ;)

Ik sluit me aan bij de andere mensen: is ieders vrije keuze. ik zal er niet om zeuren als ik een foto zie van iemand zonder cap.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:56

Ieders eigen keuze.. Ik rij altijd met cap, voor mn eigen veiligheid.. Als een ander zonder cap rijd vind ik het prima dat is dan zijn of haar keuze en die respecteer ik.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:58

Tja ik kan me voorstellen dat je wanneer je zelf een ongeluk hebt gehad met je paard of er keihard van afgedonderd bent op je hoofd, terwijl je wel een cap op had, dat je mensen op het hart drukt om een cap te dragen. Dus ik snap die reacties wel... Ik rijd zelf ook altijd met cap, maar het is gewoon je eigen keuze.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:07

Ik weet niet wat het maar ik voel me niet veilig zonder cap.
Omdat ik eens een ongeluk kreeg en een goede cap met een dikke schaal had.
en toch was die in tweeen gebroken wat me nog aardig zeer deed. ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:42

Hou toch een op met die betuttelende praat...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:46

femmy91 schreef:

ik vind wel dat kleine kinderen een helm op moeten.
zeker tot het 10e levensjaar.
en eigenlijk vind ik ook dat een cap verplicht moet zijn totdat ze 18 zijn geworden.
hersenletsel is geen grapje.
maar he, dat ben ik :D

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:53

wat ik me eerder af vraag is wat de reden is dat je zonder cap rijd?
kan me haast niet voorstellen dat het is omdat het niet lekker zit. er zijn zoveel verschillende soorten en maten er moet wel 1 tussen zitten die wel goed zit.
en een andere reden kan ik me eigenlijk niet bedenken...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:58

Iedereen weet onderhand wel wat de risico's zijn van het rijden zonder cap. Het is ieder zijn keuze.
Als ik die keuze maak moet ik dat zelf weten toch, wordt er ook wel gek van waar iedereen zich eigenlijk mee bemoeit. Het is niet verplicht en ik zou eigenlijk ook niet graag op een stal staan waar het wel verplicht is.

Ik zet hem ook niet altijd op. Waarom niet. Gemakzucht of vergeten. Nu let ik er wel op wanneer ik hem wel op zet. Maar als ik er even 10 minuten op moet, zet ik hem niet op omdat ik dan weer naar de zadelkamer moet lopen. Tenzij ik weet dat het paard weleens bokt of rare sprongen maakt dan doe ik wel die moeite.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:00

Ik kijk eerlijk gezegd niet eens naar die foto's. Klik liever door naar mensen met cap op :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:49

Ik vraag me af of iedereen zich daadwerkelijk bewust is van de risico's. Veel mensen zullen het immers nog steeds een ver van hun bed show vinden. Ik heb vroeger ALTIJD zonder cap gereden, vond het ondingen, lelijk en zag er absoluut het nut niet van in. Totdat een kennis van mij verongelukt is tijdens het mennen, gewoon achterover van de kar gevlogen. Dom ongeluk, maar hij is er niet meer, had hij die stomme cap opgehad was hij er ws nog wel.... Dus sinds die tijd heb ik bijna altijd een cap op, want ik zou het niet kunnen verkroppen als mensen over een jaar over mij zouden zeggen, gut had ze dat ding nou maar opgehad!

En ja natuurlijk is het ieders eigen keuze, maar als je de gevolgen kent wil je maar wat graag mensen waarschuwen....

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:05

Iedereen moet het lekker zelf weten.
Ik rijd meestal zonder cap, alleen wanneer ik ga springen of op buitenrit dan doe ik wel een cap op.
Ik heb veel vertrouwen in m'n pony. Maar heb ook heel duidelijk uitgelegd aan mijn dochter van 8 dat ze zeker tot haar 18de een cap moet dragen. Zelfs als ik onze haf naar de wei breng en ze wil erop(heel klein stukje) moet ze toch haar cap op.
Ik denk dat het voor iedereen verschilt, ik zie mensen zonder cap springen en denk dan ook van wow best gevaarlijk, maar dat geld eigenlijk ook voor mezelf wanneer ik lekker in de bak aan het rijden ben.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:06

Elin_ schreef:

_/-\o_

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:24

ik heb 28 jaar zonder cap gereden tot april dit jaar.
Toen ben is mijn paard verhuist naar een stal met veel kinderen die daar ook lesrijden.
Ik geef nu het voorbeeld dat je de cap op moet hebben met rijden omdat het veiliger is.
Anders had ik nu ook nog geen cap op gehad maar vind het tegenover de kinderen verantwoordelijker.
Ze zien tenslotte de volwassenen als voorbeeld.
(ik heb het hier over kinderen vanaf zes jaar he niet van een jaar of 14 15.
Zo kunnen de kinderen ook niet zeggen ja maar mama die mevrouw heeft ook geen cap op en op deze manier word het vor een kind een gewoonte omdat iedereen met een cap rijd.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:08

Ik vind het eigen verantwoordelijkheid zonder cap rijden.
Ik rij zelf wel met cap, maar dat is omdat ik een jong paard rij en zo nu en dan nog wel eens nodig vind om een bok af te geven. Op de club waar ik rij is het trouwens wel verplicht om daar in de bak met cap te rijden.
Op mijn pony (heb ik pas laten inslapen) reed ik ook altijd zonder cap.
Het is eigen verantwoordelijkheid en voor onder de 18 jaar bepalen ouders ook vaak mee.
Het is zo als ouders zeggen dat ze een cap op moeten doen ze dat sneller, dan als ze het niet verplicht wordt.
Ik vind het een beetje gedram dat waarom zetten mensen foto's van rijden zonder cap hier op bokt.

Kelly159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:11

Iedereen moet zelf weten of ze met cap willen rijden. Het is natuurlijk wel het veiligste om met cap te rijden.

Het ligt ook helemaal aan de situatie, hoe oud is het paard, hoe is de omgeving, wat is de ervaring van de ruiter enz.

Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.