Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vond het zo leuk dat ik alweer een nieuwe trail heb geboekt
Ik ga de 27ste mei tm de 3de juni de Herderstrail doen.
ikke schreef:Ik zie wel dingen op de site waarvan ik denk: hhmmmm, maar ik zou daar niet gelijk op afhaken, hooguit een reden om wat "dieptevragen" te stellen.
Daarnaast zou ik niet gaan vliegen maar er op het gemakkie met de auto, in drie dagen of zo, naar toe rijden. Moet ik er wel bij vermelden dat ik een zeer comfortabele reisauto heb.
Piep71 schreef:ikke schreef:Ik zie wel dingen op de site waarvan ik denk: hhmmmm, maar ik zou daar niet gelijk op afhaken, hooguit een reden om wat "dieptevragen" te stellen.
Daarnaast zou ik niet gaan vliegen maar er op het gemakkie met de auto, in drie dagen of zo, naar toe rijden. Moet ik er wel bij vermelden dat ik een zeer comfortabele reisauto heb.
Als ik je daarbij kan helpen: Je mag mij altijd dieptevragen over panoramatrails stellen![]()
Auto is ook goed mogelijk maar het vliegtuig is goedkoper en ook erg relaxt
wachten, wachten en nog eens wachten en dan in Spanje hetzelfde verhaal. Wanneer ik dat afzet tegen de 800 euro brandstof die het zou kosten met mijn auto, dan neem ik de auto. Reizen is ook vakantie.ikke schreef:Ik ga niet voor goedkoop. Vliegen geeft ook een hoop extra gedoe. Je moet naar een vliegveld, je auto parkeren of een taxi nemenwachten, wachten en nog eens wachten en dan in Spanje hetzelfde verhaal. Wanneer ik dat afzet tegen de 800 euro brandstof die het zou kosten met mijn auto, dan neem ik de auto. Reizen is ook vakantie.
Wat ik me afvraag is hoe zij een dagindeling doen, gezien de tijd die je rijdt en de afstanden die je af zou leggen. Dat komt bij mij toch over als dat er behoorlijk doorgereden wordt, zeker op de trektochten. Als ik dat afzet tegen wat er onderweg aan "extra's" gedaan wordt, zoals zwemmen, dan kom ik tot "bijzondere" tijden waarop zij rijden. Kan hoor, maar ik kom niet helemaal uit dat rekensommetje.
Ik heb niet zoveel vrije dagen dus de dagen die ik heb probeer ik zo economisch mogeljk in te delen. Drie dagen rijden heen en drie terug is bijna een week en dat is voor mij een te grote aanslag op m'n vrije dagen
Daarnaast geef ik de 600,- euro die ik met autorijden bespaar liever uit aan paardrijden
Met transavia valt dat wachten trouwens wel mee: uiterlijk een uurtje voor vertrek aanwezig zijn. Ellendiger vind ik het zitten in het vliegtuig zelf : een bus is nog comfortabeler
. Mijn vriend is m'n taxi dus dat scheelt ook
De paarden zijn echte die hards die geschikt en getraind zijn om de afstanden te lopen die ze moeten lopen. We reden elke dag stukken in draf en in galop maar ertussendoor werd er ook heel veel gestapt. Zeker in de bergen zijn er lange stukken waarbij er alleen maar gestapt kan worden.

Citaat:Ik ga niet voor goedkoop. Vliegen geeft ook een hoop extra gedoe. Je moet naar een vliegveld, je auto parkeren of een taxi nemen wachten, wachten en nog eens wachten en dan in Spanje hetzelfde verhaal. Wanneer ik dat afzet tegen de 800 euro brandstof die het zou kosten met mijn auto, dan neem ik de auto. Reizen is ook vakantie.
Adrian schreef:Lang verhaal om te vertellen dat je eigenlijk vliegangst hebt?![]()
Zou wel eens goed zijn voor jou, beste man, om zo'n trektocht in het echt te maken in plaats er altijd maar over te kletsen. Die paar dagen die je volbracht op je reis rond het IJsselmeer vallen in het niet, bij een trektocht door de Pyreneeen. Dát is pas avontuur, genieten en afzien(nou ja, afzien? Je hoeft niet te koken en je slaapt s'avonds lekker in een bedje !)
Maar ook dat heeft weer z'n charme

Piep71 schreef:Adrian schreef:Lang verhaal om te vertellen dat je eigenlijk vliegangst hebt?![]()
Zou wel eens goed zijn voor jou, beste man, om zo'n trektocht in het echt te maken in plaats er altijd maar over te kletsen. Die paar dagen die je volbracht op je reis rond het IJsselmeer vallen in het niet, bij een trektocht door de Pyreneeen. Dát is pas avontuur, genieten en afzien(nou ja, afzien? Je hoeft niet te koken en je slaapt s'avonds lekker in een bedje !)
![]()
Ik zeg: gewoon doen!![]()
@adrian: het is zeker geen afzien! Elke dag het grootste gedeelte van de dag in het zadel (ik zou elke dag niet anders willen) en s'avonds word je verwend met een heerlijk uitgebreide spaanse maaltijd. Vorig jaar in Kroatie was het meer afzien: een week lang te paard, back to basic met geen toilet of douche alleen een lekkend 1 persoonstentjeMaar ook dat heeft weer z'n charme
Piep71 schreef:ikke schreef:Ik ga niet voor goedkoop. Vliegen geeft ook een hoop extra gedoe. Je moet naar een vliegveld, je auto parkeren of een taxi nemenwachten, wachten en nog eens wachten en dan in Spanje hetzelfde verhaal. Wanneer ik dat afzet tegen de 800 euro brandstof die het zou kosten met mijn auto, dan neem ik de auto. Reizen is ook vakantie.
Wat ik me afvraag is hoe zij een dagindeling doen, gezien de tijd die je rijdt en de afstanden die je af zou leggen. Dat komt bij mij toch over als dat er behoorlijk doorgereden wordt, zeker op de trektochten. Als ik dat afzet tegen wat er onderweg aan "extra's" gedaan wordt, zoals zwemmen, dan kom ik tot "bijzondere" tijden waarop zij rijden. Kan hoor, maar ik kom niet helemaal uit dat rekensommetje.
Tsja..Ik heb niet zoveel vrije dagen dus de dagen die ik heb probeer ik zo economisch mogeljk in te delen. Drie dagen rijden heen en drie terug is bijna een week en dat is voor mij een te grote aanslag op m'n vrije dagen
Daarnaast geef ik de 600,- euro die ik met autorijden bespaar liever uit aan paardrijden
Met transavia valt dat wachten trouwens wel mee: uiterlijk een uurtje voor vertrek aanwezig zijn. Ellendiger vind ik het zitten in het vliegtuig zelf : een bus is nog comfortabeler
. Mijn vriend is m'n taxi dus dat scheelt ook
![]()
De extra's zoals zwemmen zijn bij de lange trails volgens mij tijdens de lunchpauze of aan het eind van de dag. Wij hadden maar een plek waar we konden zwemmen maar helaas hadden we niet zulk geweldig weer (laatste week oktober)dus zwemmen zat er voor ons niet in. Bij bijvoorbeeld de Wijn en kust trail rij je maar gemiddeld 4 uur per dag en dan is er natuurlijk ook meer tijd voor extra's naast het rijden.
Mijn ervaring bij de bandittrail: je stapt 's ochtends rond gemiddeld 9 uur op het paard. Dan rijd je ongeveer drie/vier uur dan een lange rustpauze van zo'n twee tot drie uur en dan weer drie uur rijden. De ene dag rij je wat korter de andere dag rij je wat langer. maar uiteindelijk kom je dan rond 6/7 uur s'avonds op de plek van bestemming. Als je gemiddeld 35 km per dag rijd dan kom je bij 6 dagen totaal uit op gemiddeld 210km. Ook houd hij rekening met de zwaarte van de tocht. Bij de bandittrail rij je de ene dag zes uur en de andere dag 4/5 uur en een dagje 7 uur. Die km's haal je echt wel ook met alle "extra's"De paarden zijn echte die hards die geschikt en getraind zijn om de afstanden te lopen die ze moeten lopen. We reden elke dag stukken in draf en in galop maar ertussendoor werd er ook heel veel gestapt. Zeker in de bergen zijn er lange stukken waarbij er alleen maar gestapt kan worden.
Rekensommetje bij de bandit trail:
8/9uur vertrek
+/- 3/4 uur rijden= +/- 15/25km
12 uur lunchpauze
+/- 3 uur pauze= waarin lunch en zwemmen
15 uur vertrek
+/- drie uur rijden= +/- 15/20km
18 uur aankomst
=30 tot 45 km per dag afhankelijk van de zwaarte van de route van die dag
.bethje31 schreef:Trouwens lijkt me echt superleuk om lekker met de auto te gaan, wilde ik ook wel...maar ik heb zitten rekenen en vliegen was goedkoper..Je moet niet de tolwegen vergeten...

maar zullen toch wel beetje relaxte zadels zijn? bethje31 schreef:Tja Ikke als je tijd hebt en een dieselauto...maar neem je dan een tentje mee om te overnachten? De tocht erheen is zo een vakantie op zich! Lijkt me leuk!
met nog een automaat erachter ook! Maar hey, het is mijn hobby-auto, niet mijn dagelijks verkeer
bethje31 schreef:Hmmm klinkt inderdaad wel relaxed... Met mijn oude Golfje is het toch een wat minder ontspannen tocht haha.
Ik rij heel vaak naar Frankrijk, 1600 km op en neer en dat is ver genoeg met het oude beestje..
Vliegen is echt prima optie maar als ik volgend jaar een trail ga doen dan ga ik vanuit Frankrijk en dan pak in de trein, prima verbinding met Barcelona....