Zou jij meer betalen als je weet dat het paard...(recreatie)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Zou jij meer betalen als je weet dat het paard...(recreatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:11

Heel ervaren en braaf in het verkeer en bos is.(paste niet in de titel).

Bijvoorbeeld als je weet dat een paard ruime ervaring heeft met treinen, bruggen(onder en boven), groot verkeer, langs de snelweg, door een druk stads gedeelte, dat blijft staan als alle paarden op hol slaan, dat geleerd heeft om zelf niet meer op hol te slaan maar juist anders te reageren.
Maar dat het beestje dus gewoon heel braaf en correct opgevoed is.

Zou jij daar meer voor over hebben?

Ik denk dat zulke kinderponies goud waard zijn, maar geld dat ook voor 'volwassenmensen paarden'?

Goof

Re: Zou jij meer betalen als je weet dat het paard...(recreatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:13

Nee, geen cent.
Ik verwacht gewoon dat ieder dier braaf is in het verkeer en als hij dat nog niet 100% is dat hij op zijn minst zo goed reageert op de persoon die erop zit dat elke willekeurige situatie nooit een probleem zal opleveren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:14

Ik zou er wel meer voor willen betalen dan voor bv een onbeleerd paard. Maar het is maar net wat je zoek je eind doel en je eigen ervaring is. Toch?

meisje2000

Ik zou daar best wel meer voor willen betalen ja.
Ik heb namelijk een angst om met een paard de weg op te gaan en als dit paard echt zo is als jij zeg maar beschrijft dan heb ik er wel wat voor over

wreckh

Ik zou daar wel wat meer voor willen betalen, ja. Met de nadruk op wat meer, geen duizenden euro's natuurlijk. Maar voor mij is zo een paard wel wat waard, aangezien ik een iets angstige ruiter ben. Kan me voorstellen dat en ruiter die niet angstig is aangelegd er niet meer voor wil betalen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

Zo'n paard zoeken heel veel mensen.
Kijk de advertenties maar na van: gezocht....
Als ik mijn paard niet meer zou hebben, en op zoek moeten naar een nieuw paard.
Dan zou ik daar wel wat voor over hebben, als het paard verder ook gezond is.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:19

Ik heb geen paard te koop hoor, haha. Vroeg dat me gewoon af.
Niet elke ruiter is natuurlijk in staat om paarden die dit niet kennen zo ver te krijgen, maar willen misschien wel.kunnen genieten van die dingen.
Net zoals dat niet iedereen geschikt is om paarden te beleren of op te voeden.

Verder denk ik ook dat niet elk ras even geschikt is al het andere ras, maar eventueel wel gemaakt kán worden. (wat nou als je droompaard een bloederige zwarte arabische hengst is, maar jij angstig bent, in die zin)...

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

Heejj, heb je het over mijn pony? :D

Zo'n pony zocht ik namelijk, die ook nog eens super lief was. Ik kreeg er bij mijn pony ook nog eens bij dat ze alles kan, springen, dressuur, alles.

Ja, ik heb er wat voor over, gewoon, dat je weet dat ieder paard kan schrikken, maar dat hij niet om alles op de klepper gaat.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:22

Ja, daar zou ik absoluut meer voor betalen. :j

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:41

Ja, persoonlijk zou ik er ook wat meer geld voor over hebben. Ik heb niet genoeg ervaring/durf om een paard verkeersmak te maken, en vemits ik veel buiten zou willen rijden (als ik op zoek zou zijn naar een eigen paard) vind ik dit wel belangrijk.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:48

Voor mijzelf zou ik niet meer betalen voor een dergelijk paard maar voor mijn man die een minder ervaren ruiter is is het het zeker waard om meer te betalen.
Ligt dus ook aan de ruiter en welke ervaring die heeft denk ik.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:50

Ik zou er wat meer voor willen betalen maar geen duizenden euro's, daarnaast is het ook erg afhankelijk hoe het paard op de ruiter reageert. Een paard dat overal gewend aan is geraakt en netjes is opgevoed kan bij de ene ruiter rustig zijn omdat de ruiter zelfvertrouwen en rustig is en bij een andere ruiter toch schrikachtiger reageren omdat die ruiter gespannen op het paard zit, dat kan imo los staan van hoe goed het paard is opgevoed.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:52

Ik zou er niet meer voor betalen:
Ten eerste weet je niet of het waar is (het paard kan alsnog schrikken van een trekker die bijvoorbeeld een raar geluid maakt);
En je weet ook niet hoe die met jou erop reageert, misschien is ie normaal wel heel braaf, maar omdat je zelf gespannen bent ook niet meer...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:53

Ik wilde er meer voor betalen ja.
Na een ongeluk was ik onzeker in het verkeer, het enige waar ik absoluut niet mee ging thuis komen was een paard dat nog niet geheel verkeersmak was. Ik zou dat er door mijn angst niet doorheen kunnen rijden. In de bak ga ik iedere uitdaging aan, buiten absoluut niet meer.

Is gelukt hoor.. een 3,5 jarige merrie die aan een halster kon meelopen en meer niet. MAAR.... verkeersmak :D

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:56

Nee denk het niet ! Ik ga er altijd van uit dat paarden (in de leeftijd die ik zoek) toch wel alles kennen en of gezien hebben en dus mak zijn.

Maar dat is weer in mijn situatie

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 06:55

net zoals een goede afstamming, gezondheid, en mate van beleerdheid is dit punt zeker een waardeverhogend feit bij verkoop en aankoop. En in deze periode wellicht een must om het paard te kunnen verkopen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:53

Ja, een paard dat goed mak in het verkeer is, en ook echt bekend met alles wat daarin te vinden is, is meer waard in de recreatie als een paard dat dat niet is. Bijna iedere recreatie ruiter zoekt een mak paard, dat zelfs met een beginner niet aan de haal gaat. En daar mag je best voor betalen als de moeite genomen is om het paard op dat punt juist te beleren.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:03

Ja ik zou er zeker wat meer voor willen betalen, het heeft zeker meerwaarde in mijn ogen.

Mijn paard is zoals beschreven in jouw beginpost. Nergens bang voor, niet voor groot verkeer, tractors, noem maar op. En als hij een keertje ergens van schrikt blijft hij staan of springt hij eens aan de kant, maar hij zal nooit op de klater gaan. Gewoon een goudeerlijk dier dus waar ik nog nooit met angst opgezeten heb.

Mocht ik ooit eens een ander paard kopen, dan is dat iets wat ik zeer zeker terug wil omdat dit gewoon hartstikke fijn is.
En als zo'n dier 1000 euro meer zou kosten dan eentje die dat niet heeft, dan zou ik dat er zeker voor over hebben.

Ik heb heeel veel paarden gereden, voor andere mensen, en op heel veel paarden (de meeste) heb ik wel eens met zenuwen opgezeten. Dat is met mijn eigen paard nog nooit gebeurd en nu dat ik weet hoe dat is zou ik niet anders meer willen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:11

Helaas zijn ze niet te vinden idd.
Laatst weer 1 uitgeprobeerd, zou ook verkeersmak zijn, ik reed weg, beest al helemaal kijkerig.
De straat op al moeilijk doen.
Vlogen eenden uit de sloot, weer stuiteren en doen.
Tja zegt die vrouw ze gaan nooit op buitenrit.
Eh hoe worden ze dan verkeersmak?
Uitgebreid naar gevraagd voor ik ging kijken.
Echt balen.
Snap ook niet aangezien er zoveel vraag naar verkeersmakke paarden is, er door de handelaren niet op ingespeeld wordt.
Ben nu al 2 jaar op zoek en niks gevonden.
Zou er een redelijke prijs voor betalen, maar geen 1000 meer.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:31

Ik zou er best wat meer voor willen betalen, maar wil dan ook bewijs :D :D

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:35

Ik zou best wat meer voor zo'n paard willen betalen.
Die zijn moeilijk te vinden.
Ik ben niet zo'n grote held en dan ben je echt op zoek naar zo'n soort paard.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:28

Dakotah schreef:
Helaas zijn ze niet te vinden idd.
Laatst weer 1 uitgeprobeerd, zou ook verkeersmak zijn, ik reed weg, beest al helemaal kijkerig.
De straat op al moeilijk doen.
Vlogen eenden uit de sloot, weer stuiteren en doen.
Tja zegt die vrouw ze gaan nooit op buitenrit.
Eh hoe worden ze dan verkeersmak?
Uitgebreid naar gevraagd voor ik ging kijken.
Echt balen.
Snap ook niet aangezien er zoveel vraag naar verkeersmakke paarden is, er door de handelaren niet op ingespeeld wordt.
Ben nu al 2 jaar op zoek en niks gevonden.
Zou er een redelijke prijs voor betalen, maar geen 1000 meer.

Dat ze niet te vinden zijn is natuurlijk dikke onzin.
Ik, bang na een val en ervan overtuigd dat een rijpaard nooit meer wat zou kunnen worden, heb er ook 1 gevonden. Alleen moet je je zoekgebied uitbreiden, een KWPN'er word het niet, tuurlijk zijn ze erbij die wel braaf zijn maar je moet ze met een lampje zoeken.
Ik ben terecht gekomen bij Nimber hier op bokt, ik ging een weekendje paardjes aaien en was van plan er vast niet op te stappen. Nimber heeft me zover gekregen dat ik wel weer opstapte en wel op een groninger. De meeste mensen hebben bij het woord Groninger een beeld voor ogen van een lomp karrepaard wat ze beslist niet zijn, bij haar lopen ze hoog in de dressuur.
Ik ben weggegaan met een enorme twijfel over de aankoop (na 1 weekend!!) en heb uiteindelijk een jaarling gekocht. Bekenden van mij maakten me uit voor een idioot, ben je zo bang en dan koop je een jaarling! Beestje heeft heel wat wandelingen moeten maken met me en oh wat was ik bang maar hij heeft nooit, nooit een stap verkeerd gezet.
Inmiddels is meneer 4 (en 1,79 hoog) en loopt hij recreatief dressuur, is meegeweest naar het strand, naar het bos, naar een onderlinge wedstrijd en een weekendje uit logeren en hij heeft nog nooit 1 stap verkeerd gezet, tuurlijk kijkt hij weleens maar opzij springen, bokken,, steigeren, ervandoor gaan..nooit.
Zelfs met de meest bange mensen op stal ga ik mee buitenritjes maken, want die van mij gaat toch overal wel langs, zwaar verkeer kijkt hij niet naar, bruggetjes stapt hij zonder aarzelen op en als er dan tijdens een galopje eenden opvliegen vraag ik me voorzichtig weleens af of hij niet doof en blind is want hij doet niks. Gisteren is hij voor het eerst geschoren, het meisje wat kwam scheren wilde hem eerst laten wennen aan het scheerapparaat maar hij heeft tijdens het scheren staan slapen, was de eerste keer, en vanmorgen kon ik opstappen en wegrijden _/-\o_

Ze zijn er dus echt wel, misschien eens kijken naar een Groninger. En ik heb voor dit brave paard, wat Nimber me al voorspelde dat hij zou worden, echt niet de hoofdprijs betaald.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:34

Ik denk dat het moeilijk te voorspellen is wat een dier doet bij een compleet ander persoon. Misschien als hij al wat op leeftijd is en al heel veel heeft gezien in zijn leven. Volgens mij als je op een compleet braaf paard een nerveuze angstige ruiter zet dat ook een braverik erg kan schrikken. Er bestaan vast wel paarden als de Groninger hierboven beschreven maar ik denk niet dat er daar veel van te vinden zijn.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:35

Ja ik denk wel dat ik dan meer zou willen betalen ja!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:38

piezze schreef:
Ik denk dat het moeilijk te voorspellen is wat een dier doet bij een compleet ander persoon. Misschien als hij al wat op leeftijd is en al heel veel heeft gezien in zijn leven. Volgens mij als je op een compleet braaf paard een nerveuze angstige ruiter zet dat ook een braverik erg kan schrikken. Er bestaan vast wel paarden als de Groninger hierboven beschreven maar ik denk niet dat er daar veel van te vinden zijn.

ZO geweldig is ie dus, in het begin heb ik meerdere keren met trillende knietjes en een bibberend onderlipje op zijn rug gezeten als er weereens iets engs was, gelukkig went het vrij snel dat hij het niet eng vind.