Leuke verhaaltjes over buitenritjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zapata

Leuke verhaaltjes over buitenritjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:19

Buitenritjes..altijd leuk, relax, grappig, spannend of wat het nog meer kan zijn..
En de verhalen erna die er bij horen zijn natuurlijk ook altijd leuk om met mensen te delen..
Dus plaats hier jouw leuke, enge, spannende, gezellige of hilarische verhalen..

En aangezien we afgelopen zondag weer een heerlijk hilarisch ritje gehad hebben, wil ik het verhaaltje toch ook met jullie delen..(vervolg op een ritje eerder)

Zondag 06-11-2011 :
Na enkele weken het weer goed in de gaten gehouden te hebben en tot de conclusie te komen dat deze zondag perfect was om onze horror buitenrit van de vorige x over te doen, begonnen wij weer geheel met goede zin en vol goede moed aan onze rit! Lekker de paardjes gepoetst en gezadeld. Nou dat ging lekker dus hop met de beentjes en met dat geraamte van ons, in het zadel. Chantal met onze kleine Corky en Inoka met Nelke stonden klaar maar wie kreeg haar geraamte niet op het paard??? Ja dat was onze Janine met dr Prince. Zapata begon weer met zijn spaanse trappelkunstje waarbij hij dus heel graag laat zien dat hij boordevol echt spaans bloed en temperament zit! Dus het resultaat dat Janine niet kon opstappen en Zapata dus dacht dat ie in zijn achteruit kon gaan. Maar goh..wat ligt daar al toch heel wat jaren??? onze rijbak! (netjes omheind en gebalkt) ja en toen hij dus die balken in zijn achteruit voelde zat er dus niks anders op dan er maar bij te gaan ZITTEN!! heel uitzonderlijk voor een paard dus ja..het zag er wel wat apart, uniek, nog niet zo vaak vertoond uit! Beetje paniek om de beentjes want Zapata is net uit een blessure.Maar natuurlijk lieve Saskia naar laten kijken en als zij zegt dat het goed is vertrouwen wij daar blindelings op. dus pfoei...gelukkig! 2e poging lukte en ja daar gingen we eindelijk! we waren een heel eind (we liepen net het terrein van Stal af ) dacht onze kleine Corky dat hij niet kon achterblijven en deed gewoon ff een Piaffe! jaja ons kleine duveltje! een natuurtalentje! haha. daar gingen we! Daar kwamen we bij "HET" kleine paadje dat ons naar het avontuur bracht....Nel schoot in stilstand, Zapata was zijn mannelijkheid ff kwijt en tja wie nam de leiding? Onze kleine Corky! kleine held dat ie is! Paadje was genomen en daar liepen we meteen tegen een panter paraplu aan .....zonder mens eraan en daar kwamen we op het idee dat ie wel ergens in de bomen hing, weggewaaid door de wind...wat op het onderwerp duiker kwam, bij een bosbrand reddingsactie uit de zee geplukt. (????) tjaaaa. Maar goed, lekker aan het lopen en toen schoot Corky in een x in een spastische versnelling wat Zapata met Janine zowat de struiken in deed schieten. Janine een hartverzakking! Chantal de slappe lach! kwamen ook nog langs Kabouter Plopsaland! Degene die erbij waren snappen hem.( een kudde paddenstoelen) Tuurlijk wou Inoka ook graag foto's van de ons maken dus draait zich lenig om en zit helemaal in positie om een foto te maken. gelukt en draait zich om....staat Nel klaar om een diepe greppel in te lopen! gek beest! dus Inoka had 5 min nodig om dr hart, dat in dr keel zat, weer terug op zijn plek te krijgen! Janine ook weer een hartverzakking en daarna met Chantal weer de nodige slappe lach! pfffff..Voor de rest eigenlijk een heel ontspannen ritje tot de bossen! Kwamen we 3 polen (1 meisje en 2 jongens) tegen die ons filmde tijdens het voorbij fietsen! haha toen ze terug kwamen fietsen hebben wij ze ook maar ff vast gelegd..(Smile!! your at Candid Camera!!) Discussie gehad over wat paarden in een wei...waren het friezen? Chantal had nog een naam...Jaaaa het kunnen ook Falabella's zijn!! (ook al bedoelde ze heeel iets anders) haha hmmm we weten het nog steeds niet maar we gokken toch op friese jaarlings. Dit x hebben we wel aardig wat bos doorgekruist, heerlijk met die herfstkleuren! het was ook gewoon druk met wandelaars en fietsers dus helaas maar weinig drafjes en galopjes kunnen doen. het aller vreemdste wat wij tegenkwamen in het bos was die baby speen geheel verlaten op een paal midden in het bos! ook zonder baby.....wat ook toevallig was... op het kruispunt waar wij vorige x een enge man zagen zat nu een oud opaatje met een schilmesje! ( met appel maar dan klinkt het niet zo spannend) dus jaaa dat was wel eng! haha. Dus al met al een heel ontspannen relaxed heerlijk buitenritje!

Hebben dus weer goed kunnen lachen..
Ben benieuwd naar jullie leuke verhaaltjes!!

gohya

Re: Leuke verhaaltjes over buitenritjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:24

Moet het pas gebeurt zijn? het verhaal.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:29

Nee hoor...Alle verhaaltijd zijn welkom..
Heb dr zelf ook meerdere, maar omdat t zondag weer een super geslaagd ritje was, dacht ik..
Aah maak dr een topic over, de verhalen van andere mensen wil ik ook wel lezen..:D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:27

Nou hier komt mijn Spannende""verhaal wat echt gebeurt is.

We gingen met ons 3en een buitenrit maken in het bos en op de heide.
Het is hier 10min. vandaan en we hoeven geen drukke wegen over.
Ik ging op Nicky, Kelly ging op Bonnie en Ramona ging op Prisca.
Na een half uurtje gingen we galoperen op de heide,op een pad wat in het kleine bosje uitkwam.
Aan het einde van dat pad ligt een boomstam als afsluiting v/h pad,want anders kom je op de autoweg uit.
Toen we eenmaal in galop zaten zag ik opeens Ramona van haar pony afspringen in volle galop.Ze viel op de grond en prisca ging er alleen vandoor,en idd. richting autoweg.Ik en Kelly gingen er achter aan,ik zag aan het einde v/h/ pad de auto's al voorbij scheuren over de autoweg en hoopte maar dat prisca niet over die weg heen ging.Maar helaas, ze schoot de autoweg over vlak ná een auto en galopeerde over de autoweg richting stal.Ik ging alleen met Nicky er achteraan,ik moest haar zien te vangen voor er ongelukken gebeurde.Prisca rende in volle galop tegen het verkeer in en ik zat er vlak achter,totdat ze een stukje naar rechts ging en ik bleef in volle vaart rechtdoor gaan.De auto's kwamen recht op me af gereden en ik hoopte maar dat ze zouden uitwijken voor mij,wat ze idd. ook deden.Ik nam een groot risico door recht op die auto's af te rijden,mja ik moest prisca vangen.Uiteindelijk reed ik naast haar en kon de teugels pakken,maar we reden zo hard en ik had de kracht niet meer om aan de teugels te trekken.Ik hing helemaal voorover op Nicky en hoopte maar dat ik er niet af zou vallen.Kelly was ondertussen bij een motorrijder achterop gesprongen,die bood haar aan mee te rijden en ook achter de pony aan te gaan.
Ze zag hoe gevaarlijk het was voor mij en schreeuwde huilend:laat die teugels los asjeblieft.
Ik wist toen dat ik Prisca niet meer kon stoppen en liet de teugels los.
Ik kwam weer bij bezinnen en zag de chaos op de autoweg,aan de ene kant v/d weg een file,auto's die de pony moesten ontwijken.Toen Prisca vlakbij de stal was sloeg ze linksaf en stond daar stil,ik kon haar toen zo pakken.Gelukkig is alles goed afgelopen en mankeerde niemand iets,maar later besefte ik pas hoe gevaarlijk het wel niet was,die dollemansrit over de autoweg [tis net geen snelweg].

Toen vroeg Kelly,waar is Ramona nu? die ligt nog in het bos zei ze.Ik zeg;laat maar mooi liggen,de pony's gaan nu voor.We hebben de pony's afgezadeld en gevoerd en toen kwam ramona bij stal aan.
Ik vroeg haar wat er gebeurde,ik vroeg of ze eraf was gevallen.Nee zei ze,het zadel begon te schuiven en toen wilde ik eraf springen.Ja maar dat doe je toch niet in volle galop? zei ik.Had dat geroepen:stoppen me zadel schuift,dan hadden we allemaal gelijk gestopt.
Ik was boos op haar op dat moment,zoiets doe je niet in volle galop.

Ik zie het beeld nog steeds voor me als ik eraan denk,en het was op een woensdagavond.De avond dat Peter R,de Vries opname´s maakte in Putten.Ging over die 2 uit Putten,de moordzaak.

Al met al is alles goed afgelopen!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 22:26

Damn!! Das wel echt een heeeel spannend verhaal zeg!!
En sorry dat ik het zeg!, maar snap jullie boosheid geheel..
In galop eraf springen (sowieso zomaar van je paard springen) is levens gevaarlijk..

Mijn zadel schoof ook eens,toen we een steile berg aant rennen waren in t bos, doordat ze singel te los zat..Heb toen idd even geroepen, boven aan te stoppen, zodat ik alles weer in t gareel kon leggen, en vast kon snoeren..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:00

Leuk topic! Ik zal hier regelmatig wat posten aangezien ik haast elke woensdag een buitenrit maak en heel vaak wat "aparts" mee maak :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:13

Nah goed, alvast 1 verhaal.

Ik reed op Stanley, een stoere haflinger ruin. Ik reed in de waterleidingsduinen bij Bentfeld (in de buurt van Zantvoort.) Stanley wilt er wel eens MET je vandoor gaan is kan vrij onbetrouwbaar zijn (ik weet het lieve Bokkers, niet slom om er mee opstap te gaan en al helemaal niet in je eentje.) maar hij had het al een tijd niet gedaan en alles leek erop dat het ook dit keer goed ging.

Tot ik mijn beugels langer wilde maken, ik vond ze wat te kort. Nu rijden wij op speciale Australische Stock zadels en kreeg mijn beugels niet goed terwijl ik op het paard zat. Dus ik eraf en deed mijn arm door de teugels zoals ik het ooit op een manege heb geleerd. Daar was meneer niet van onder de indruk. 1 heel harde ruk en meneer was los...

Hij draaide zich om en ging er ZONDER mij vandoor! Das de 1e en laatste keer geweest dat een pony er vandoor is gegaan zonder mij erop. een erg vreemde situatie vond ik. Ik wist dat hij naar huis zou rennen en dat de duinen dmv een hek afgesloten was van de "buitenwereld" maar wel dat het minstens 2 u lopen zou zijn voor ik bij het hek was, en Stan kon hard galloperen...

Ik voor de zekerheid de eigenaresse gebeld en zij ging op de fiets naar het begin van de duinen bij het hek. En ja hoor, daar wachtte hij al tot het hek open ging en hij naar huis kon.

Toen heb ik een omweg naar huis gemaakt zodat hij niet zijn zin kreeg (snel naar huis) en sindsdien stap ik er nooit meer af als we lekker aan het rijden zijn, ook niet als hij een pauze heeft verdiend na een lange rit!

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:50

Leuk om die verhalen te lezen! Zal er binnenkort ook even 1 plaatsen.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:59

Tjonge jonge ook dat is een spannend verhaaltje..
Wat je soms al niet mee kan maken met de paardjes..
Hopelijk komen er nog meer leuke verhalen..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:10

Mijn verhaal :P
We gingen met ponykamp met de manege een buitenrit maken.
We reden al een tijdje over een modderig pad.
De pony die mijn vriendin had is nogal een schijtluis (maar wel een lieve schijtluis ♥)
Maar opeens had de pony van mijn vriendin door dat hij op modder liep, en dat vond hij heel eng.
Dus toen stond hij stil en durfde hij niet meer :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:08

En toen?? toen viel ze eraf in de modder?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:17

Ik heb nog een verhaal wat écht gebeurt is.Het is dan wel geen buitenrit,maar was wel buiten de wei.
Een verzorgster ging Prisca [C-pony] van het ene weiland naar het andere weiland brengen.Ze moet een stukje bos door waar blindenpaden lopen,dit zijn paden met houten relingen waar de blinden zich langs kunnen geleiden.Dan weten ze waar ze lopen zonder van het pad af te raken.Opeens komt haar vriendin aangerent naar mij toe en zegt in paniek:Prisca zit vast! Ik zeg; hoe bedoel je vast? ja ze is over die houten balk gesprongen en kan niet meer terug.Ik zeg; doe maar rustig aan,ik ga met je mee.Ik dacht het zal wel meevallen.
Kom ik halverweg het bos daar aan,zie ik Prisca over de houten reling hangen,voorbenen aan de ene kant,achterbenen aan de andere kant.Verzorgster in tranen en helemaal in paniek.
Oeps, hoe krijg ik die daaruit? dacht ik.
Ik probeerde haar achterbenen op te tillen,echt dom,een pony is niet te tillen,uiteraard kwam ze geen cm omhoog.Even nadenken hoor,ja ik probeer wel iets anders.Ik ging haar opjutten/opjagen,zo van;Hup Prisca vooruit,vooruit.En ja hoor dat lukte! ze sprong vanuit stilstand met de achterbenen er overheen.Pff wat was ik blij zeg,ik zag het al helemaal voor me,brandweer erbij die de balk moest doorzagen.Hoe komen die in godsnaam bij dat pad terecht,die zijn veel te smal voor een auto.
Maar eind goed/al goed,Prisca mankeerd helemaal nix en is alsnog in de andere wei gezet.
Jammer dat ik toen nog geen digitale camera had,zag er best komisch uit een pony die half over een dikke balk hangt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:08

gohya schreef:
En toen?? toen viel ze eraf in de modder?

nee, ze rijd heel vaak op die pony dus ze kent hem wel goed

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:43

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:21

Soow das me ook een verhaaltje zeg!!!
ben blij dat alles goed gekomen is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:57

Dank je 'Zapata '.
Ben ook blij dat het topic gesloten is.
Verder weinig verhalen hier he.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 14:53

Geen dank..
Haha jah...Je zou toch denken dat iedereen wel genoeg mee moet maken lijkt me..

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:32

Ik heb ook een verhaal ;D
Niet door mij geschreven, maar door een vriendin. Er zit ook een filmpje bij :P

Het was maandag middag, het weer was eng, duister en het waaide hard.
2 Meiden gingen gezellig te paardrijden bij hun stal, ze hadden er erg zin in, maar wat ze nog niet wisten, was dat er iets ergs zou gebeuren.
Op stal aangekomen pakten ze hun paarden genaamd Polar en Denver. Polar was een lieve zwarte ruin, en Denver was een vreselijk 'gevaarlijk' witte ruin. De 2 meiden Jennie, die op Denver reed, en Marjo, die op Polar reed, zouden gezellig op buitenrit gaan.
Het was half 4 toen ze vertrokken, ze zouden naar de antiek boerderij tussen Warns en Molkwerum, om daar lekker hard te gaan. Het hele stuk daarheen ging het goed, ze gallopeerden rustig aan, en lieten ze steeds sneller gaan todat ze lekker snel gingen. Het ging allemaal hartstikke goed, alleen Denver zag wat spoken.

Toen ze weer terug naar stal zouden rijden, gingen ze weer heel hard gallopeeren, dat zelfde stuk wat ze eerst hadden gereden. Maar Polar was geen paard meer, maar een rodeo stier, hij ging toch bokken (begin filmpje). Een paar seconden was het gelukkig weer een paard.

Maar toen ging Jennie de acrobaat uithangen, en dacht laat ik eens naast Denver gaan hangen! (eind filmpje). Dat ging goed, toen dacht Jennie: 'ooh, dan kan ik er ook nog wel een mooie achterwaartse salto achteraan plakken' . Het was de bedoeling dat Jennie weer met beide benen op de grond terecht zou komen, maar dat mislukte, en bam daar lag Jennie op de grond. (staat helaas niet op film). Marjo ging met haar rodeo stier, dat inmiddels weer een paard was geworden, op zijn cowboys achter Denver aan, want die rende natuurlijk weer gewoon door.

De hele weg terug hadden de meiden lekker met hun paard gestapt, om ze tot rust te laten komen, maar Jennie zag een klein stukje berm, en ging daar ineens heel onverwachts in rengalop. Denver zag ineens een boom staan (die stond er 2 seconden geleden nog niet -.-' ) en sprong opzij, Jennie had dat natuurlijk niet verwacht en lag er weer naast. Cowboy Marjo ging natuurlijk als een gek achter Denver aan, want die rende alweer weg.

Verder zijn ze redelijk heel op stal terug gekomen, met alleen een beetje spierpijn.

Het belangrijke nieuws is dat jennie voor het eerst van Denver is afgevallen, maar dan ook gelijk 2 keer. Goed hé

http://www.youtube.com/watch?v=UDlDtx0R3pI

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:51

Wat jammer dat het filmpje schuin staat en erg onduidelijk is.

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:03

Ja klopt ;) maar het is erg moeilijk om op een paard te filmen :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:37

Ja ik weet er alles van,heb zelf ook wat gefilmt tijdens een rengalop.
De camera stil houden lukt echt niet.

jenzol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:13

sterke verhalen heb ik niet hoor maar we rijden om de week buiten en dat is dan altijd weer een hoop gebok...

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 14:32

Wij maken ook meestal foto's en filmpjes bij buitenritjes,en zijn idd niet altijd even duidelijk..haha
Zolang t verhaal erachter maar duidelijk (en vaak lachwekkend) is....

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:04

Kort verhaaltje:
Mijn merrie en ik waren weer eens onderweg, dit keer weer het strand...
Vlak bij de duinen werden een bruid en bruidegom gefotografeerd... Ze trokken hun stoute schoenen aan en vroegen mij om foto's te mogen maken op mijn merrie... Daar stond ik dan, een half uur naast mijn paard in plaats van het strand... Het zijn leuke foto's geworden...

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:59

hoi
ik rij zo'n 2 a 3 maal in de week buiten en er gebeuren altijd wel grappige dingen want mijn job is nog erg jong.
en zijn vaste maatje is een warmbloed dus spoken genoeg meestal.
ik ben net helemaal alleen met job wezen rijden lekker door de polder heen, daar zijn we denk al 4x langs geweest maar nu ontdekte hij een hek wat gewoon dus echt NIET bewoog!!!!! blijkbaar was dat vreemd vandaag......
groetjes bianca