Vakantie met paard op de waddeneilanden kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onyxbertha

Vakantie met paard op de waddeneilanden kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 10:34

Ik had de vraag ofdat je met je paard naar ameland zou kunnen of terschelling?
Zoja weten jullie misschien een adress waar dat zou kunnen?

Alvast bedankt! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:47

Onyxbertha schreef:

Yep, dat kan, al heb/had ik op beide voorbeeld-eilanden een prive-adres.
http://puur-terschelling.nl/ schijnt plek te hebben voor vakantiepaarden. Houdt wel rekening met forse overtochtkosten naar Terschelling. Ik betaalde 15 jaar geleden al 650 gulden voor een vrachtwagen van 6,5m met twee mensen.

Bluebontje

Re: Vakantie met paard op de waddeneilanden kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:13

Tuurlijk kan je deze kant op met je paard (ik woon op Ameland). Je kunt je paard op de manege stallen, bij rijstallen of particulieren. Hou wel rekening met de boot. Je moet de auto en de trailer reserveren en dat kost wel het nodige.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:17

Weet niet of je per se naar Ameland of Terschelling wilt? Anders zal ik hier nog even mijn eigen eilandje promoten ;) Texel is in elk geval een stuk goedkoper wat betreft overtochten.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:26

ikke schreef:
Onyxbertha schreef:

Yep, dat kan, al heb/had ik op beide voorbeeld-eilanden een prive-adres.
http://puur-terschelling.nl/ schijnt plek te hebben voor vakantiepaarden. Houdt wel rekening met forse overtochtkosten naar Terschelling. Ik betaalde 15 jaar geleden al 650 gulden voor een vrachtwagen van 6,5m met twee mensen.

Zo dat was dan nog een koopje.. Ik geloof dat wijvoor een retour met onze kortingspas ongeveer 180 euro kwijt zijn voor een jeep met trailer.. En voor toeristen zal dat dan ongeveer 2x zo duur zijn..

Onyxbertha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:02

Bedankt voor het antwoorden!

@Sneeuw88 Texel ken ik zeker en het is ook een prachtig eiland! Ik hoef niet perse naar ameland of terschelling maar het lijkt me geweldig om naar een van de waddeneilanden te gaan! Weet u misschien waar je het beste heen kan gaan op Texel met je paard?

lampinaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 03:32

Texel is het goedkoopste, Teschelling de mooiste overtocht.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:10

ik ga volgend weekend met vriendin en 2 paardne naar ameland...

ik betaal 178 euro voor de overtocht, 2 paarden 2 pers en 3 honden....

en duurt maar 45 min....

terschelling is stuk duurder en overtocht duurt 2 uur....

ik ken wel iemand die dit aanbiedt...

sieta nagtegaal...zit hier ook op bokt..

maar als je googled op naam en ameland vind je haar gegevens ook wel...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:05

lampinaar schreef:
Texel is het goedkoopste, Teschelling de mooiste overtocht.

Nah, dat zie ik toch anders. Die overtocht is niet echt boeiend; zeker niet als Rottrdan-Hull je referentiekader is, maar Terschelling is wel een ontzettend mooi eiland om te rijden, ongeacht waar je rijdt. En ja, ik heb het hele eiland gezien vanaf mijn paard, vanaf West tot het Amelander gat.....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:09

Dat ben ik helemaal met je eens Ikke! Ik heb op Terschelling gewerkt als begeleidster van buitenritten en t is gewoon overal heerlijk om te rijden.
@TS, je kan contact opnemen met Huifkar- en Rijpaardenverhuur Terpstra op Terschelling, zij doen volgens mij af en toe ook wel aan pensionpaarden.

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:54

Hallo wij wonen op Ameland en hebben huisjes naast de paardenstal en uitzicht op de weilanden, van ons erf zit je meteen op de ruiterroute naar het strand zonder ook maar een weg over te steken www.delangedunen.nl

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:01

Onyxbertha schreef:

@Sneeuw88 Texel ken ik zeker en het is ook een prachtig eiland! Ik hoef niet perse naar ameland of terschelling maar het lijkt me geweldig om naar een van de waddeneilanden te gaan! Weet u misschien waar je het beste heen kan gaan op Texel met je paard?

Bedoel je qua stallingsmogelijkheden? Ik zou Hoeve Vrij en Blij eens proberen. Mooie stallen en vlakbij het bos! http://www.hoevevrijenblij.nl/ Dit zit in Den Hoorn. Als je wat dichter bij het strand wil zitten zou ik De Koog doen, bijvoorbeeld http://www.astrid-texel.nl/stal-astrid.html alleen zit je daar weer ietsje verder van de meeste ruiterpaden in het bos. Als je Texel vanaf de plattegrond bekijkt, zitten de meeste ruiterpaden vanaf halverwege de Koog naar onder, tot net boven Den Hoorn. Langs die kust mag je ook op het strand (tussen paal 9 en paal 17).

Sorry van de late reactie trouwens, topic beetje uit het oog verloren :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:12

Zowel terschelling als Vlieland hebben een erg lange boottocht. Vooral voor paarden die het niet gewend zijn om op de boot te staan, kan het een erg lang en zowel voor mens en paard een vervelende ervaring zijn. Dat is toch wel iets wat je in overweging moet nemen.

Denk dat Texel en Ameland inderdaad het simpelst zijn.
Schiermonnikoog is ook mogelijk, maar heeft een stuk meer voeten in aarde. Daar moet je maar net zin/tijd/geld voor hebben.

@ Sneeuw: Daar ga ik me ook eens in verdiepen. Wil graag eens met paardlief naar texel. Op de 1 of andere manier trekt Texel me heel erg aan...

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:59

Ligt natuurlijk aan het karakter van je paard, maar ik heb verschillende malen een paard meegemaakt voor het eerst in de trailer op de boot, maar meestal levert dat geen probleem op hoor...

Onyxbertha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 08:37

Sneeuw88 schreef:
Onyxbertha schreef:

Bedoel je qua stallingsmogelijkheden? Ik zou Hoeve Vrij en Blij eens proberen. Mooie stallen en vlakbij het bos! http://www.hoevevrijenblij.nl/ Dit zit in Den Hoorn. Als je wat dichter bij het strand wil zitten zou ik De Koog doen, bijvoorbeeld http://www.astrid-texel.nl/stal-astrid.html alleen zit je daar weer ietsje verder van de meeste ruiterpaden in het bos. Als je Texel vanaf de plattegrond bekijkt, zitten de meeste ruiterpaden vanaf halverwege de Koog naar onder, tot net boven Den Hoorn. Langs die kust mag je ook op het strand (tussen paal 9 en paal 17).

Sorry van de late reactie trouwens, topic beetje uit het oog verloren :o

Okee, ik ben erg enthousiast over texel zoieso! Want ik zit inderdaad ook een beetje met de boottochten. De eerste keer zoieso niet te lang! Bedankt voor het reageren hopelijk komt mijn droom in werkelijkheid :D

Onyxbertha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 08:38

duinmuis schreef:
Hallo wij wonen op Ameland en hebben huisjes naast de paardenstal en uitzicht op de weilanden, van ons erf zit je meteen op de ruiterroute naar het strand zonder ook maar een weg over te steken http://www.delangedunen.nl

Ik had inderdaad jullie website al gezien :o ziet er ook super uit !Bedankt voor het reageren

Onyxbertha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 08:39

Allemaal bedankt voor het reageren, Hier heb ik wat aan :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:08

Wereld:
Tuurlijk heb je daar gelijk in. Mijn ervaring is dat de paarden de heenreis super braaf(of overdonderd zijn) en op de terugweg het toch wat spannend vinden.
Maargoed daar gaat het nu verder niet om, ik neem aan dat ts dat voor haar paard wel kan inschatten.

Persoonlijk vind ik de 3 kwartier die ik nu moet varen lang genoeg en zou ik niet snel naar terschelling of vlieland gaan. Maar dat geld net zo goed wanneer ik zonder paard zou gaan.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:58

Texel is 20 minuutjes varen. Heb zelf net vandaag een paard overgebracht, en was wel erg blij dat het zo voorbij was, ze vond het best spannend.. En dan is onze boot nog behoorlijk groot ;)
Betaalde trouwens 30 euro voor auto + trailer, maar dat is Texels tarief. Voor de actuele prijzen even op www.teso.nl kijken!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:02

Sneeuw:
Ben 1x met me moeder en alleen met auto naar texel geweest en het is inderdaad een onwijs grote en donkere(deel voor de auto's ed) boot. Kan me goed voorstellen dat de paarden dat goed spannend vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:23

Vlieland is bijna niet te doen, wij hebben ook eens geinformeerd omdat we fervent Vlielandgangers zijn en we toen we er onze bruiloft gingen vieren ook graag ons paard bij wilden hebben. Ik had wel verwacht dat hem ergens stallen prijzig zou zijn, maar schrokken desondanks toch van de prijs en wat ervoor geboden wordt. Een stalletje van 2,5 bij 2,5 voor een KWPN'er van 1.75 vonden wij geen goed idee en de kosten erbij opgeteld hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen. Hij zou alleen naar buiten kunnen in een kleine paddock (en dan bedoel ik echt klein), of wanneer we zouden rijden met hem. Weidegang is geen optie op Vlie omdat ook Vlielanders zelf beperkt kunnen weiden vanwege de lange wachtlijsten die er zijn voor een stukje weiland. Denk dat wij als we ooit Kilian nog eens mee naar de Wadden zouden willen nemen geheel tegen onze eigen principes in naar Texel zouden gaan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:35

Terschelling is geweldig om te rijden.Ik heb daar (net als WillemYntjee) ook gewerkt als begeleidster met buitenritten en had mijn eigen paard mee.
Omdat toen (heel lang geleden) de overtocht met eigen auto erg duur was,heeft het bedrijf iemand geregeld die overtochten deed met zijn wagen.
Maar kan me voorstellen dat je eigen vervoer wilt als je daar aan komt.

Oosterkooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:08

Op Terschelling kan vakantiehuis oosterkooi boeken , je Paard kan mee en overdag op het graslandje staan, bij Stal Terpstra kan de box huren, zie www.oosterkooi.nl

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:46

ijssnuiver schreef:
Wereld:
Persoonlijk vind ik de 3 kwartier die ik nu moet varen lang genoeg en zou ik niet snel naar terschelling of vlieland gaan. Maar dat geld net zo goed wanneer ik zonder paard zou gaan.

Ja ik vind 2 uren op die slome boot ook oneindig lang duren, maar voor ons is dat saai en doen we zo vaak, toeristen vinden het vaak gewelidig en helemaal niet te lang.. ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:50

Wij gaan al jaren naar Texel. Informeer eens bij de Eagles ranch of Hoeve Vrij en Blij.