Sinds kort heb ik de stap genomen serieus op zoek te gaan naar een eigen paardje. Ik ben er nu bij twee wezen kijken, waarvan één me meteen enorm aansprak qua bouw en in de omgang/karakter.
Echter, toen ik er bij de tweede bezichtiging zelf opstapte had meneer ineens in zijn hoofd dat hij niet door een bepaalde hoek van de bak wilde, ging op de rem of juist op het gas en er was eigenlijk niet lekker mee te rijden. Het meisje dat hem eerst voorreed had daar geen last van, maar zij reed dan ook vooral aan de andere kant van de bak (waar wij stonden te kijken). Ze zei toen ik er op zat en hij zo eigenwijs begon te doen dat hij dat nog niet eerder had gedaan. Dus ben ik ongeveer 10 minuten met hem aan het stoeien geweest tot ík mijn zin kreeg, en uiteindelijk luisterde hij wel en ging het wat beter, maar het was hard werken! Hij was niet bepaald gevoelig voor mijn binnenbeen, en maakte zich behoorlijk sterk.
Ik zit nu wel met een dilemma, want ik vind een beetje een eigen willetje helemaal niet erg in een paard, en het is een erg leuk, mooi en innemend beest, maar aan de andere kant heb ik nu niet zo'n goed beeld van wat er eigenlijk in zit onder het zadel. De veelgehoorde kreet dat je meteen de 'klik' moet hebben heb ik dus wel op de grond, maar niet op zijn rug

Verwachtte ik misschien te veel van zo'n eerste rit? Hij is natuurlijk nog heel jong en kent mij helemaal niet. Of geef ik hem nu teveel credits omdat hij me verder zo aanspreekt?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen

Laat het eerste paard me dan nog niet los (ik zie m al bijna in de stal staan