Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
JSeine schreef:Heb er hier een staan die gaat helemaal over de zeik als ze in de zomer buiten geen vliegendeken met hals op heeft.Een deken om doen is eigenlijk waardeloos idd. Waarom zouden we idd een deken omdoen als paarden in de natuur ook moesten leven zonder een doek om hun heen? Ik snap dat ook niet helemaal. Mijn paarden krijgen in de winter maanden en zomermaanden ook geen dekens om hoor. Ik vind het niets, en koop het daarom ook niet;) wie heeft er een verklaring voor van waarom ze nodig zijn? dat snap ik ook niet helemaal...

renatevb schreef:Ik doe ze ook om, omdat ik men paard rij en ik niet wil dat ze ziek wordt met dat lange haar. Plus vermagert ze elke winter dat ze zonder deken staat ontzetten hard, als veulen ook al.

mang schreef:Wat is er mis met een deken?Wie durft..?
Vjestagirl schreef:mang schreef:Wat is er mis met een deken?Wie durft..?
Ik![]()
Wat ik mis vind met een deken is dat het dier niet meer zelf kan bepalen of ze het wat te warm hebben, of wat te koud en dat lekker zelf kunnen regelen. Ook kunnen ze niet meer krabben bij jeuk, of eens even lekker rollen.
Daarnaast vind ik het gewoon super onhandig: dekentje om, dekentje af, warme dag ander dekentje om, koude dag ander dekentje om, nog koudere dag nog meer dekentjes om, instappen ander dekentje om, helemaal geschoren koude nek en buik, weer een ander dekentje om, beperkte bewegings vrijheid, hap van een ander paard: dekentje kapot, andere dekentje halen, maatje te groot, maatje te klein, haren op de borst weg, zou m'n paard het niet te warm hebben, zou m'n paard het niet te koud hebben, is het al tijd voor dunnere dekentjes etc. etc. etc.
Dát vind ik mis met een deken. Maar als jij dat allemaal niet vindt, waarom trek je je dan wat aan van de mensen die dat wel vinden? Zo trek ik me er niets van aan dat mensen het zielig vinden dat ik mijn paard zonder deken naar buiten gooi (met een vacht waar een ijsbeer nog jaloers op wordt). Ieder het zijne toch?