Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JSeine schreef:Hoi,
Wat voor gevoel heb je zelf als je met haar aan de gang bent?
Want als je bang bent, denkt het paard ha, die kan ik mooi eens klieren.
En soms moet je maar even hard zijn, laat goed zien dat JIJ de baas bent en niet het paard zelf.
Ik hoop dat het je lukt;)
CalipsoLover schreef:JSeine schreef:Hoi,
Wat voor gevoel heb je zelf als je met haar aan de gang bent?
Want als je bang bent, denkt het paard ha, die kan ik mooi eens klieren.
En soms moet je maar even hard zijn, laat goed zien dat JIJ de baas bent en niet het paard zelf.
Ik hoop dat het je lukt;)
Ben nooit bang van haar geweest maar heb dus dit weekend met mijn bff de eerste keer haar laten vrij springen.
We haden haar dan eerst aan een touw geleid maar toen wisten we al snel dat we ons dan in gevaar brachten...
Want ze crosste dierect weg en schopte naar ons hoofd,,daarachter had ik wel een bang gevoel.
Maar verder deze week niet echt.

JSeine schreef:Ook heeft nine1987 gelijk.
een paard dat alleen maar op de wei heeft gestaan, en in 1x een bit in zijn mond krijgt, iemand op zijn rug en longeren en nog veel meer, dan krijgt het paard ook een idee, van: ja hier heb ik geen zin in. Neem kleine stapjes met je paard, en dan weet ik wel zeker dat je paard niet zo vaak meer gaat lopen trappen;)

nine1987 schreef:ik zou t fijn vinde n als ik reactie krijg.. Waarom sla je (het allerbelangrijkste) de basis over?

riagr schreef:Heeyyy ben je daar weer? Hoeveel paarden heb je nu inmiddels in het totaal?? En heb je eigenlijk nog wel tijd voor andere dingen naast al je paarden? Ga even volgen hoe dit topic zich gaat ontwikkelen. Leuk! Ps: de spelling is longeren... niet loungeren
CalipsoLover schreef:nine1987 schreef:maar je hebt haar pas..?
Ze is niet geschipt maar heeft wel papieren.
Loran schreef:[/quote]Eh, sorry, maar dat was niet de vraag?
Jij zei in je begintopic dat je haar ng maar net had.
even later zeg je dat ze al een half jaar bij je is..
Wat is het nu??
Pas, vind ik tot het eerste maand..
Maar dat is mijn mening.
Ik heb hetzelfde probleem met de jaarling (en de shet).
Maar ik weet dat de jaarling net 2 weken bij huis staat, en de shet sinds dinsdag.
Ik poets ze elke dag, ook zo ineens even erheen en kroelen etc.
Ze zijn niet bang aangelegd.
Alleen met hoeven optillen, willen ze wel schoppen.
Ik denk zelf dat ze het balans daar nog niet genoeg voor hebben, en toch deels kijken hoever ze kunnen gaan.
Als Missje (?) zoveel jaar in het land heeft gestaan, vindt ik het niet gek daar daar de basis niet in zit..
Daar zou je toch echt zelf. min. een half jaar tt jaar voor uit mogen trekken..
Mijn jaarling krijgt tot 3 jaar, 3,5 jaar de tijd om te groeien, vertouwen te krijgen, en spelenderwijs wordt er geleerd (zoals dekje op, zadel op, bitje in, etc.
Maar niet alles tegelijk..
Ik denk dat je zelf (gezien je Z-rijdt) veel te snel wil, en het paard geen tijd gunt om uit haar schulp te kruipen, en zich langzaam (opnieuw) te ontplooien..
ik had het niet mooier kunnen zeggen.. ik denk zelf dat TS een beetje teveel fantasie heeft, ze rijdt ook al haar 2jarige.. (TS, is je 2jarige ook al Z??

Jessix schreef:Je schrijft onrespectloos, dat betekend dus dat het paard respect voor je heeft, want het is niet respectloos. Niets meer aan doen dan!
beetje zielig of niet?
ik hoop dat je mijn post niet aanvallend opvat want ik zie dat je in je andere topics al behoorlijk afgekraakt bent.

Tigra_ schreef:Blijkbaar kun jij dit paard niet aan.
Misschien gewoon eens een professional z'n werk laten doen.
Om nog even toe te voegen. Net of een paard het erg vindt om niet aan het werk te hoeven.
Dus dat je ze verlost hebt lijkt me niet helemaal. Blijkbaar had ze het daar toch meer naar haar zin. Bedoel ik niet vervelend maar ze gaan echt niet dood aan het niet werken.

Anthonia_ schreef:hup boktJessix schreef:Je schrijft onrespectloos, dat betekend dus dat het paard respect voor je heeft, want het is niet respectloos. Niets meer aan doen dan!
wat heeft dit nou weer voor nutbeetje zielig of niet?
TS, is het een hengst?
Hoe is hij/zij opgegroeit. Met andere veulens of in haar eentje? Want dit zou het respectloze gedrag kunnen verklaren.
Ben jij in je eentje voor haar verantwoordelijk, of heb je in je directe omgeving iemand die je kan helpen?ik hoop dat je mijn post niet aanvallend opvat want ik zie dat je in je andere topics al behoorlijk afgekraakt bent.