Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Welk verborgen gebrek is er boven water gekomen? Dat mis ik even in het bericht.
44Myrthe44 schreef:Gebrek kan ook onderweg / bij jullie ontstaan zijn.
Kreupelheid kan van het ene op het andere moment ontstaan.
Zelfs als het een ouder gebrek is kan dit van het ene op het andere moment aan het licht komen, zonder dat je er van tevoren weet van hebt.
Eigenaar hoeft dus niks verzwegen te hebben, dit kan je iig niet bewijzen.
Bovendien hebben jullie niet voldaan aan de onderzoeksplicht (keuren oid).
Plús: eigenaar is geen handelaar, maar gewoon een particulier die veel paarden verkoopt, dus er is geen consumentenkooprecht van toepassing.
Conclusie: nee, de vorige eigenaar hoeft de pony niet terug te nemen.
xxMaxx schreef:Als de dierenarts kan bewijzen dan het al langer is dan de aankoop, sta je denk ik sterker in je schoenen. Ik heb hier zelf geen verstand van eerlijk gezegd, maar dit lijkt me een argument dat de koper zijn paard terug kan/moet?? nemen
arsiana_x schreef:xxMaxx schreef:Als de dierenarts kan bewijzen dan het al langer is dan de aankoop, sta je denk ik sterker in je schoenen. Ik heb hier zelf geen verstand van eerlijk gezegd, maar dit lijkt me een argument dat de koper zijn paard terug kan/moet?? nemen
Ik heb een video waar je ook kan zien dat de pony lichamelijk niet in orde was, en dat is een video van een hele tijd vor de aankoop.
Maar ik vrees eigenlijk dat hij (zelf als onze DA kan bewijzen dat het al van voor de koop was) helaas tot niets verplicht is, omdat wij de pony niet hebben laten keuren.
Ojajoh schreef:jullie hebben onderzoeksplicht en daar niet aan voldaan, dus nee jullie kunnen de pony niet terug brengen
tevens kan de kreupelheid bij jullie ontstaan zijn
toen jullie de pony beoordeelde bij de verkoper was hij niet kreupel......
arsiana_x schreef:xxMaxx schreef:Als de dierenarts kan bewijzen dan het al langer is dan de aankoop, sta je denk ik sterker in je schoenen. Ik heb hier zelf geen verstand van eerlijk gezegd, maar dit lijkt me een argument dat de koper zijn paard terug kan/moet?? nemen
Ik heb een video waar je ook kan zien dat de pony lichamelijk niet in orde was, en dat is een video van een hele tijd vor de aankoop.
Maar ik vrees eigenlijk dat hij (zelf als onze DA kan bewijzen dat het al van voor de koop was) helaas tot niets verplicht is, omdat wij de pony niet hebben laten keuren.
Sjolvir schreef:Op het momemt dat je wat ziet aan nieuwe paard direct melden bij verkoper, die plicht heb je ook.
Tevens dierenarts laten vaststellen wat het is dat het paard mankeerd, want het kan iets zijn wat hij bij jullie heeft opgelopen.
En je zult toch moeten aantonen dat dat wat hij heeft iets is, wat hij bij aan koop al had.
Ik lees 24/9 gekocht en direct liep hij thuis anders?
Hebben jullie toen ook direct de verkoper verwittigd en een dierenarts?
Of is hij pas later kreupel gaan lopen?
Dit zijn in ieder geval dingen die je altijd direct moet doen en liefst niet telefonisch, maar vastgelegd aangetekend oid.
Tik fout gewijzigd en de toevoeging, jullie laten de 20e da komen, paard is nu dus al langer kreupel, hou er rekening mee dat veel
kreupelheden niet zomaar te antedateren zijn naar voor de koop, dus hoe eerder hoe beter, dan is bijna een maand al wel heel lang.