Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Millanka schreef:Eventueel in de paddock zetten in plaats van in de wei? Weekje in de paddock, weer in de wei. Laat ie zich niet vangen? weer in de paddock, weekje, dan weer in de wei. En dit een paar keer doen. Als ie blijft weg rennen in de wei, dan maar altijd in de paddock. His own loss.
correct me if i'm wrong..Millanka schreef:Eventueel in de paddock zetten in plaats van in de wei? Weekje in de paddock, weer in de wei. Laat ie zich niet vangen? weer in de paddock, weekje, dan weer in de wei. En dit een paar keer doen. Als ie blijft weg rennen in de wei, dan maar altijd in de paddock. His own loss.
Ook tamelijk irritant. Ik heb toen een tijdje wat grondwerk in de wei gedaan, kleine oefeningen om haar überhaupt in beweging te krijgen (ze is tamelijk onverstoorbaar). Verder hielp het bij haar om ook eens de wei in te gaan als ze er niet uit hoefde, dus gewoon een aai geven en verder niks. 
Giolli schreef:Trouwens, over aan het werk zetten in de wei..
ik had voor het gemak onze enorme reuzachtige weide afgezet voor een kwart.( 1 voetbalveld groot = 1 kwart)
Maar aangezien meneer doodleuk over de 1.10 m omheining springt werkte dat continu niet...
lastig om in zo'n wei hem beweging te geven....
(voor jou dan vooral)
Vankje schreef:Millanka schreef:Eventueel in de paddock zetten in plaats van in de wei? Weekje in de paddock, weer in de wei. Laat ie zich niet vangen? weer in de paddock, weekje, dan weer in de wei. En dit een paar keer doen. Als ie blijft weg rennen in de wei, dan maar altijd in de paddock. His own loss.
Want een paard zal vast begrijpen dat ie voor straf in de paddock moet![]()
Mijn paard heeft vorig jaar een tijdje zo'n periode gehad. Met het verschil dat zij zich wel liet pakken, maar vervolgens geen stap meer verzette en me schaapachtig bleef aankijkenOok tamelijk irritant. Ik heb toen een tijdje wat grondwerk in de wei gedaan, kleine oefeningen om haar überhaupt in beweging te krijgen (ze is tamelijk onverstoorbaar). Verder hielp het bij haar om ook eens de wei in te gaan als ze er niet uit hoefde, dus gewoon een aai geven en verder niks.
Maar die van jou gaat al rennen voordat je 'm een aai kunt geven... Dan is idd aan het werk zetten in de wei misschien een optie. Zodra hij gaat bewegen hem in beweging houden totdat jij aangeeft dat het klaar is.
Sowieso kan het dan ook makkelijker leren dat het niet altijd vervelend is om gevangen te worden, in plaats van de constante spanning voordat je uberhaupt iets met je paard kan doen.