Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:27

Sinds kort heb ik alleen de beschikking over een buitenbak en dat is enorm wennen!
Nu heb ik een goeie waterdichte jas, dikke warme schoenen/laarzen en voor de winter lekkere oorwarmers, maarja, ik heb nog een aantal onderdelen die niet droog/warm zijn.

Mijn benen worden nat door de regen en straks natuurlijk ook koud. Rainlegs vind ik ondingen, daar word je alsnog zeiknat mee. En die dingen zijn natuurlijk ook helemaal niet warm.

Daarnaast mn handen. Ik heb nu Roeckl winterhandschoenen, maar die heb ik deze zomer gedragen, swinters zijn deze te koud. Welke zijn nou écht warm en écht waterdicht???

andere tips zijn ook welkom natuurlijk :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:33

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:40

Thermobroek, handschoentjes met van die warmte dingetjes er in, extra inlegzooltjes in schoenen/laarzen (let er wel op dat je wel ruimte in je schoen houdt want lucht isoleert), regenbroek, lange chaps. Er is van alles, het is maar net wat je wil uitgeven en wat je prettig vind.

edit: regenbroek of rainlegs houden ook de wind tegen die vaak koud is in de winter. Heb je wel de juiste maat van rainlegs?

#Ymke#

Re: Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:44

Probleem van Rainlegs vind ik dat de regen erlangs loopt en aan de zijkant van je been komt, dus alsnog natte benen!
Ik kan dus wel themohandschoentjes vinden, maar 10 soorten, tja, welke is nou echt warm?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:31

Ik rijd gewoon met een regenbroek in de regen.. werkt prima.. houd je lekker warm en droog..
Rainlegs vind ik maar ondingen.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:32

Idd regenbroek werkt goed!! :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:35

Voor m'n handen gebruik ik snowboardhandschoenen, die zijn lekker warm en waterdicht. Voor mijn benen doe ik altijd een legging of broekkousen onder mijn broek :) en natuurlijk thermolaarzen :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:10

Thermobroek en thermolaarzen of plasticzakjes om je voeten

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:35

Ymmie! *\o/* Als je echt lekker warme handschoenen wilt zou ik kijken voor de sealskinz van de paardendrogist, die zijn erg warm EN waterdicht! Wel wennen met rijden. Je mag ze wel een keer lenen! ;) Ik wil niet zonder meer rijden met dit weer!

Ik heb net een regenpaardrijbroek ontdekt van Pikeur.. Of dat werkt.. geen idee? Heb hem besteld. Maar anders blijft het inderdaad de ouderwetse regenbroek. Die doet het altijd! Verder thermo-ondergoed! Werkt ook altijd fijn :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:37

en anders, droge broek meenemen en gelijk na het rijden even omkleden...

ik heb handschoenen van Mountain horse, voor echt koud weer zijn die super!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:41

Gaan die regenbroeken niet enorm glijden in het zadel?

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:22

Ik vind het wel meevallen :) Gewoon een kwestie van uitproberen en wennen denk ik!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:58

ik heb ook een softshell rijbroek van pikeur, ideaal!! lekker war en droog, wat wil je nog meer ;). Zelf hartje winter had ik geen koude/natte bovenbenen (en anders zijn de action lange onderbroeken ook echt een aanrader).

Waterdichte handschoenen om te rijden heb ik (en betaalbaar) nog niet gevonden. Heb meestal op stal goedkope fleecehandschoenen aan, die houden wel iets tegen. En tijdens het rijden polartec van Roeckl of de Roeckl winter versie. Vaak vind ik echt waterdichte handschoenen niet lekker om mee te rijden omdat ze niet goed de zweet afvoeren (gevolg....natte handen) en weinig vrijheid geven.

succes ermee!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:00

Horze heeft een betaalbare softshell rijbroek,met kunstleren zit.Dat voorkomt glijden in het zadel.
Handschoenen ff bij de paardendrogist uitzoeken idd,maar een paar dunne zijden handschoentjes onder je thermo handschoentjes moet nog het beste werken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:01

*buitenrijder meld zich* Ik rijd áltijd buiten paard... of deed,... dik vriezen, ik ging naar buiten! M'n vingers vroren er praktisch iedere keer af. Ik had van die paardrijthermolaarzen... want m'n tenen vielen er ook zo'n beetje af. Uiteindelijk heb ik mezelf een paar leren fleecegevoerde paardrijhandschoenen aangeschaft. Geweldig nooit meer koude vingers..... alleen mijn broertje heeft met zijn veel grotere poten mijn gloednieuwe leren dure handschoenen gebruikt om de tuin onkruid vrij te maken.... kon 'm wel vermoorden. -:(- Het is dat ik niet meer paardrijd.

anway... die werkte bij mij super zeker een aanrader! die stomme wollen dingen helpen geen fluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:29

*meldt zich ook*
thermo ondergoed,ik draag in de kou altijd een thermolegging,thermoshirt en thermosokken.
goede handschoenen zoek ik ook nog,evenals een waterdichte warme rijbroek...
vorig jaar was er ook een Bokker die een soort 'caphoes' had die je ook als een warme sjaal voor je nek kon doen geloof ik....misschien is dat ook wel iets.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:51

Ja, die caphoes heb ik gezien :j
Ik heb nu oorwarmers gekocht en die passen super onder mn cap. In combinatie met een sjaal was het erg warm :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:11

Iemand ervaringen met back on track voor de ruiter?

Ik heb twee jaar geleden mijn boven benen te koud (bevroren) gehad en dit blijft nu dus ieder jaar terug komen, het jeukt dan verschrikkelijk en doet zeer.

Ik zoek dus echt iets voor de benen. Ik rijd al met lange lederen chaps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:32

daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Lange chaps helpen niet genoeg??

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:45

Een goedkoop regenpak werkt ook gewoon hoor. Houd je in ieder geval lekker droog. Ik doe het ook bij kou soms ook aan. En thermokleding werkt ook goed, houd je lekker warm.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:32

Anoniem schreef:
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Lange chaps helpen niet genoeg??

Nee helaas niet. Maar het is hier wel -20 in de winter en daar heb ik me het eerste jaar een beetje in vergist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:33

das wel heel koud ja...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:33

oke mensen jullie moeten mij niet gaan uitlachten....... ik heb afgelopen winter een thermolegging gekocht bij de action, zat erg warm! heb er nu nog een :')

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:37

Ik lees wel vaker dat die van de action goed warm zijn.. Misschien toch een op zoek naar een action als ik in NL ben.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:39

Ik ga even mee lezen. Ik vries ook altijd kapot in de winter. Als ik weer thuis kom vanaf stal in de winter gaat sowieso de verwarming op standje frituurpan haha.

Ik deed idd ook vaak een regenbroek aan in de winter. Dat houd de wind lekker tegen, dus scheelt weer iets. Met rijden is het even wennen, maar ik was er snel aan gewend.

Ik ga ook eens bij de action kijken voor thermo ondergoed! Woon praktisch om de hoek.