Ik heb mijn paard en pony nu buiten staan van 9 tot 17. En ja het regent. Dus ze worden nat. Ze zijn niet geschoren. Paard heeft mooie vacht (wordt niet lang dus in de winter, maar hij krijgt zeg maar meer haren per vierkante cm) en als ik bijv gisteren na een bui kijk is zijn huid keurig droog. Water loopt dus zo van hem af. Pony krijgt wel langere haren zo te zien (we hebben haar nu enkele weken) en ook bij haar loopt het water zo van d'r af. Huidje eronder is droog. Ook hebben ze het beide niet koud. Iemand (niet van stal) vroeg me waarom ik geen regendekens op deed, want dat hoorde toch zo? (Geen paardenmens, maar een leek haha) en ja toen had ik dus geen antwoord behalve dat ik dan niet aan dekens doe. Maar dat bracht me dus wel bij deze vraag:
Maar wat is het nut van een regendeken precies? En wat is het verschil tussen een winterdeken en een regendeken?
Het nut van een vliegendeken weet ik en van een winterdeken ook (dan wel tegen aanmaak dikke vacht als je bijv wedstrijden rijdt, dan wel nadat paard geschoren is hem warm kunnen houden.) en ook van een zweetdeken