kleine vrachtwagen met woongedeelte ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

kleine vrachtwagen met woongedeelte ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:03

hallo,

ik heb wat vragen over kleine vrachtwagens en dan ervaring ed.

ik heb begrepen dat er kleine 2 paards vrachtwagens zijn die je met normaal rijbewijs mag rijden. klopt dit? werkt het ook zeg maar?

en hier zit dan meestal een zadelkamer in. maar, ik zou er dn een willen met een klein woongedeelte. heeft iemand dit wel eens gezien in zo'n kleine vrachtwagen.

en prijzen voor oudjes die wel nog goed bruikbaar zijn?

heeft iemand voorbeelden voor me?

we gaan altijd op wedstrijden van weekenden dus wil echt woongedeelte hebben. nu heb ik kleine caravan maar ben dan altijd afhankelijk van anderen om mijn paard daar te krijgen.

Yessy

Re: kleine vrachtwagen met woongedeelte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:05

Er zijn 2-paards vrachtwagens waar je inderdaad met je B-rijbewijs mee mag rijden, maar over het algemeen ga je over het maximum gewicht heen als je daar ook daadwerkelijk 2 paarden in zet. De zadelkamer die er in zit is meestal niet heel groot (max 1,5x2m) dus ik denk niet dat er een woongedeelte in gaat passen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:06

Ik denk dat dat wel bestaat, maar als je met B wilt rijden ben je heel erg afhankelijk van het gewicht en ik denk dat je met 2 paarden en een woongedeelte daar ruim overheen zit

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:10

volgens mij gaat het niet lukken inderdaad.

ik zou voor een groter rijbewijs gaan!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:17

er zou in principe gewoon 1 paard op staan dan. ik heb er maar 1 in ieder geval ;-)

mmmm die grotere zijn weer erg duur snel.... pff waar blijft die staatsloterij??

tja wat is wijsheid... aanhangerrijbewijs of vrachtwagenrijbewijs?

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:43

Er zijn inderdaad wagentjes waar je met een B rijbewijs op mag rijden.
Maar dan houdt het waarschijnlijk met 1 paard wel op, je mag namelijk niet meer wegen dan 3500 kg zover ik weet.
Ik denk dat je als je een wagen hebt met living al gauw neigt naar "vrachtwagen".
Wij hebben een vee-autootje waar 2 paarden in kunnen en voor de paarden heb je dan een ruimte voor al je zadels en hoofdstellen. Moet wel zeggen dat het ideaal is zo'n auto.

Anemone heeft trouwens wel een auto met living, maar daar kan maar 1 paard in.
http://www.anemone.nl/pages/nl/spotlight.php

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 16:12

ohh die wil ik dat zou PERFECT zijn!!!

helaas zie ik zo al die dat ook zwaar boven budget is haha! hoef ik de prijs niet eens voor te zien.
maar het kan dus wel.
dank je!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:51

of een B rijbewijs wagentje met caravan erachter, zo ging Jan van Soldt (vader Mireille) vroeger ook altijd op stap naar wedstrijden. (of was het nou een camper met trailer erachter? :) )

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:56

haal je e bij b en koop een camper met trekhaak.trailer erachter klaar

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 18:00

Dan moet ik camper en trailer en rijbewijs kopen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:26

waar ga je nu dan mee op wedstrijd?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:44

tja investeren moet je toch,hoeft niet allemaal tegelijk toch.og een normaal veewagentje met trekhaak en dan die caravan erachter, het kost toch allemaal geld hoe je het ook gaat doen.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:57

Prikwei en een tentje is toch veel leuker? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:58

nate schreef:
Er zijn inderdaad wagentjes waar je met een B rijbewijs op mag rijden.
Maar dan houdt het waarschijnlijk met 1 paard wel op, je mag namelijk niet meer wegen dan 3500 kg zover ik weet.
Ik denk dat je als je een wagen hebt met living al gauw neigt naar "vrachtwagen".
Wij hebben een vee-autootje waar 2 paarden in kunnen en voor de paarden heb je dan een ruimte voor al je zadels en hoofdstellen. Moet wel zeggen dat het ideaal is zo'n auto.

Anemone heeft trouwens wel een auto met living, maar daar kan maar 1 paard in.
http://www.anemone.nl/pages/nl/spotlight.php

Ik zou dat gebakje toch eerste eens op een weegbrug zetten voordat je overweegt dat ding te kopen!! Dat ene paard zou best eens kunnen ophouden bij een overmaatse Shet!!

Je kunt het ook omdraaien: je koopt een camper (bijvoorbeeld een VW Westfalia) met trekhaak en hangt de paarden erachter. heb je tenminste een legale combi en een auto die voor meer doeleinden geschikt is........

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:11

cissy: ik ga nu met een kleine caravan en dan moet ik iemand regelen die mijn paard meeneemt of brengt/haalt.
en ik heb in de minicaravan geen douche ofzo en kan je vertellen dat als er al douches zijn op onze wedstrijden deze erg smerig of koud zijn haha!

glitfaxi: dat gaat hem niet worden :-) vaak wil ik in de nacht gaan rijden omdat de arena dan open is en moet je dus overdag slapen... dat wordt m niet met een tentje heb ik al eens geprobeerd. en voor 1 nachtje gaat dat wel maar 4-5 dagen... nee.

ikke: ik heb een quarter (ownee paint), beetje overmaatse shet dus :-)

hoe wij op wedstrijden gaan is een mini-vrachtwagen voor mij echt gewoon de beste/ideale optie. vandaar dat ik daarnaar vraag. de andere opties kunnen natuurlijk maar zijn lang niet zo goed als het vrachtwagentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:16

Ik heb er eentje gehad, een Mercedesbus, konden 2 paarden op (KONDEN he, qua gewicht MAG het niet!) en er zat achterin een combi zadelkamertje/klein aanrechtje/bed. Ik ging altijd maar met 1 beest op wedstrijd.
Ideaal ding. Leek het.
Maar je wordt knettergek van alle kosten. Er is continue wat mee, je maakt veel te weinig kilometers waardoor zo'n ding steeds meer gaat mankeren.'

Ik raad het eerlijk gezegd niet aan. Hoe fijn en relaxed het ook rijdt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:21

Sonja schreef:
Ik heb er eentje gehad, een Mercedesbus, konden 2 paarden op (KONDEN he, qua gewicht MAG het niet!) en er zat achterin een combi zadelkamertje/klein aanrechtje/bed. Ik ging altijd maar met 1 beest op wedstrijd.
Ideaal ding. Leek het.
Maar je wordt knettergek van alle kosten. Er is continue wat mee, je maakt veel te weinig kilometers waardoor zo'n ding steeds meer gaat mankeren.'

Ik raad het eerlijk gezegd niet aan. Hoe fijn en relaxed het ook rijdt.

En waarmee deed je dan de boodschappen? Of het woon - werkverkeer? Nog een extra auto er bij?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:23

dat lijkt me wel ja. je gaat niet met je paardenauto naar je werk en boodschappen doen.

ik heb een woon-werk verkeer van 95 km enkele reis.
daarom wil ik dus niet een te zware auto die veel kan trekken want die is dan meteen pokkeduur in benzine/diesel.
daarom dacht ik, waarom niet dan een kleine goedkope auto voor naar het werk en het paarden/wedstrijd probleem anders oplossen.

sonja: hoevaak gebruikte je hem dan? want ik zal hem dan best regelmatig gebruiken en ook langere afstanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:26

sflj, ja uiteraard een gewone auto erbij, dat ga je echt niet met zo'n bakbeest doen.

Ik ging elke 6 weken trainen in Duitsland, eens per maand op wedstrijd, en zeg maar eens per maand ergens anders rijden. Dus zeg dat 'ie eens per 2 weken van z'n plek kwam.
Da's erg weinig voor zo'n ding.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:07

Maar is 1 zwaardere / duurdere auto (met trailer) niet goedkoper dan 1 klein, goedkoop ding en 1 vrachtwagen die regelmatig gerepareerd moet worden?

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:12

in mijn vorige vrachtwagen zat ook een kleine living met 2 bankjes, een gasfornuisje en wasbak.
Was voor B rijbewijs geschikt...
Mocht je foto's willen zien dan graag even pb.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:18

Een oud vrachtwagentje is vaak erg duur in onderhoud.
Denk aan de jaarlijks terugkerende APK ellende.
Een goede trailer is goedkoper in aanschaf en onderhoud
Het is waarschijnlijk goedkoper om in een hotel te overnachten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:19

bedankt voor jullie meedenken.
maar... ik heb uiteraard alle andere opties al bekeken en dit is voor mij met mijn wensen en doelen de beste oplossing.

het is ook niet iets wat ik nu kan kopen maar wil me orienteren naar de mogelijkheden.
het werkt nu wel ok (mini caravan en paard laten vervoeren) maar het zou veel fijner zijn als ik volledig onafhankelijk was. vandaar dat ik een -alles in 1- oplossing zoek. zonder trailer+camper_BE rijbewijs ofzo te gaan doen.

verder nog iemand ervaringen met woongedeeltes in kleine veewagens?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:22

oeps net prijs binnen van anemone... ay ay ay.... daar heb je een paar erg leuke paarden voor haha!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:38

ik zag er van de week nog op marktplaats staan, 1 of 2 geloof ik, kijk daar anders eens... ik heb er verder geen ervaring mee hoor dus of het wat is weet ik ook niet.