Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Polly schreef:ik geef juist een klein beetje gas in de bocht, het zgn. 'trekkend de bocht door' als je 'uitrolt' in de bocht is dat juist nog oncomfortabeler. Tuurlijk moet je niet als een idioot gaan gas geven maar heel iets trekken, doe ik sowieso want als ik zelf remmend of zonder gas de bocht inga word ik wagenziek (en met mij veel mensen).
Het is wat lastig uit te leggen zo maar eigenlijk moet je met elk voertuig licht trekkend een bocht in gaan en dus zorgen dat je klaar bent met remmen/terugschakelen/koppelen voor de bocht zodat je iig een beetje gas kán geven
edit: ik zie dat er nogal wat mensen zijn die wel pas een beetje gas geven na de bocht.
Nou ja, je vroeg naar ervaringen en dit is mijn ervaring (ook vanuit mijn werk) en heb nog nooit problemen gehad.
, opschakelen, en dan wel trekkend, maar bv 20 aanhouden door de bocht,Duhelo schreef:Polly schreef:ik geef juist een klein beetje gas in de bocht, het zgn. 'trekkend de bocht door' als je 'uitrolt' in de bocht is dat juist nog oncomfortabeler. Tuurlijk moet je niet als een idioot gaan gas geven maar heel iets trekken, doe ik sowieso want als ik zelf remmend of zonder gas de bocht inga word ik wagenziek (en met mij veel mensen).
Het is wat lastig uit te leggen zo maar eigenlijk moet je met elk voertuig licht trekkend een bocht in gaan en dus zorgen dat je klaar bent met remmen/terugschakelen/koppelen voor de bocht zodat je iig een beetje gas kán geven
edit: ik zie dat er nogal wat mensen zijn die wel pas een beetje gas geven na de bocht.
Nou ja, je vroeg naar ervaringen en dit is mijn ervaring (ook vanuit mijn werk) en heb nog nooit problemen gehad.
dus eigenlijk, bv je komt af aan 50, voor de bocht afremmen, naar pakweg 20 (zijn fictieve snelheden hoor, opschakelen, en dan wel trekkend, maar bv 20 aanhouden door de bocht,
wachten tot je recht bent, en dan terug optrekken naar hogere snelheid?
maar die waren al fictief)
knollentuin schreef:die tip met de eierdoos is een goede, ik heb geleerd, denk dat er een emmer water achterin staat en die moet zonder knoeien aankomen....