Op weg naar mijn paard kom ik altijd langs een enorm weiland waar 6 friezen in staan. Op zich niks geks aan, ware het niet dat er áltijd wel een paar van deze dieren rondjes aan het lopen zijn over zelf aangelegde paadjes.
Soms met 2, soms 3, soms met zijn allen achter elkaar. Ze slijten een soort ovalen uit in het weiland, echt een soort paadjes, op sommige plaatsen met meerdere paadjes naast elkaar.
In het weiland zijn 2 van deze ''routes'' te vinden. Het is niet altijd hetzelfde paard dat voorop loopt, en soms lopen er tegelijkertijd paarden op de verschillende routes zegmaar.
Er is ook nog een kleiner stuk waar ze soms staan en ook daar hebben ze zo'n pad aangelegd.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand dit herkend?? Want ikzelf heb het nog nooit ergens anders gezien
Of heeft iemand enig idee waarom ze dit doen? Ik vind het nogal neurotisch aandoen eigenlijk
en blijkbaar hebben ze allemaal deze rare neiging tot dezelfde rondjes lopen?
Nou, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, het is geen wereldschokkend probleem ofzo maar ik blijf me er maar over verbazen. Wáárom doen ze dit?
Ze lopen ook door de rest van het land natuurlijk stukjes te grazen, maar voor de langere te overleggen stukken hebben ze altijd de vaste routes. 

doordat ze zoveel jeuk had moest ze wel lopen. Daar gebruikte ze altijd de zelfde paden voor.. Toen ze een eczeemdeken op kreeg was dit gedrag over!