Als je paard zijn dag niet heeft....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Als je paard zijn dag niet heeft....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:12

wat doen jullie dan? Heeft jullie paard dat ook wel eens?
Gister was het weer zo ver, ik dacht na gewerkt te hebben nog even lekker te kunnen gaan ontspannen bij de paardjes, nou dat had ik toch mis. Mijn paardje was heeeeeerlijk dwars, en dacht er toch echt anders over om uit de wei te komen en weg bij zijn vriendjes te moeten! Hij heeft heerlijk geklierd, bij het poetsen bleef hij alleen maar draaien, bij het wandelen wilde hij alleen maar gras eten, ho was doorgaan, als ik wilde wandelen wilde hij stilstaan, alleen maar hinneken naar zijn vriendjes en maar dribbelen onder het wandelen, alles was eng... en ga zo maar door, commando terug was draaien en draaien met zijn kont. Hoe gaan jullie hier mee om :Y) ? Ik blijf concenquent, hij doet maar mooi wat ik wil dat half uurtje wat ik hem uit de wei heb. Maar ook mijn geduld raakt op..

Het gaat hier over een pony van 4 jaar echt aan schat van een beest.... als hij zijn dag heeft kun je alles met hem doen. Maar gemiddeld 1x per week doet hij me toch lekker dwars...

Help help _/-\o_

Chaos

Re: Als je paard zijn dag niet heeft....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:15

Mijn paard heeft nooit een slechte dag. Is altijd enthousiast, gemotiveerd en werkwillig. Heerlijk.

Ik heb zelf wel zo af en toe eens een slechte dag natuurlijk, dan rij ik niet, haha.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:16

Meestal als ik aankom en ik zie dat ze zo'n dag heeft, een keer in de drie jaar ofzo, :P poets ik haar even en gooi haar los want ik weet dat er verder toch weinig mee te beginnen valt.

miszymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:20

Heb een merrie met een pittige kop erop,

maar ben zelf net zo erg, als zij links wil, gaan we toch lekker rechts. (A)
Maakt niet uit wat, als ik maar iets met 'r doe, anders blijft het zo en maakt ze er vanzelf 'n spelletje van!

Ondanks de koppige buien, geweldige tante!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:22

Suus_ schreef:
Meestal als ik aankom en ik zie dat ze zo'n dag heeft, een keer in de drie jaar ofzo, :P poets ik haar even en gooi haar los want ik weet dat er verder toch weinig mee te beginnen valt.

Idem.. Heel fijn om van te voren te weten dat je gewoon even niets moet doen

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:25

rebeltje schreef:
Suus_ schreef:

Idem.. Heel fijn om van te voren te weten dat je gewoon even niets moet doen

Haha inderdaad, kon ik het maar aan die van mij zien! Daar komt ineens de duivel in naar boven :Y) .
Leuk zo'n pittig pony'tje :D.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:25

de mijne heeft het heel soms met rijden. Dan merk ik dat ik te weinig naar buiten ben geweest (hij staat 24/7 buiten hoor ;) maar ga 1x per week naar strand) en als ik dan ik de bak aan het rijden ben gaat die kop in de lucht en dan is het jammer. Hij gaat niet bokken of steigeren maar hij heeft dan echt geen zin. Ik ga dan meestal in stap oefenen met sturen op mijn zit. Doet hij dat een kwartiertje heel braaf ga ik lekker buiten nog een rondje stappen en zijn paard en ik blij :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:28

Wat hebben jullie allemaal lieve paardjes hahaha, is mijne de enige doerak hier :Y)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:42

In het begin zag ik het ook niet aankomen, en had ze wel wat meer buien. Maar de jaren hebben mij andere inzichten gegeven en laten veranderen, waardoor zij niet meer zo hoeft te schreeuwen :) Ik heb ook wel eens mijn dag niet.. Dan doe ik ook niets, dus als zij haar dag niet heeft ook niet :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:46

Dat heeft ze de laatste tijd steeds vaker, ik probeer dan zo weinig mogelijk te doen met haar.

Ik weet wat de reden is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:47

Afstappen en weer lekker wegzetten. Als ik zèlf mijn dag niet heb, stap er ik niet eens op.
Ik heb geen zin om elkaar dwars te zitten ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:47

Mijn paard voelt aan wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, dan heeft hij ook zijn dag niet.

Meestal ga ik niet eens rijden als ik me zo al voel, want ik weet dat het dan toch niets wordt, hoe graag Alwin dan ook zijn best voor me doet.

Op die momenten kunnen we er enkel voor elkaar zijn en lekker knuffelen of wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:17

soms merk ik het in het land al, ik laat hem dan gewoon lekker staan. ik heb ook mijn dag wel eens niet.
als ik het gaandeweg het wandelen merk, verkort ik het rondje.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:07

Ik denk eigenlijk dat een paard een spiegel van jezelf is :) als jij slecht gezind bent, je paard ook :) zo ook als jij happy bent, je paard ook :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:08

Hoevaak heeft jullie paard dan zo'n dag :Y) ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:16

Nooit dus. Mijn paard spiegelt mij alleen. Dus als ik een rotdag heb stap ik niet eens op want hoe goed paard haar best ook doet, ik ga me dan toch zitten ergeren aan kleine dingen. Vroeger kon ik letterlijk gefrustreerd raken. Inmiddels alleen nog geïrriteerd dus er zit progressie in, hihi. Zulke dagen heb ik 4x per jaar ofzo? Soms heb je gewoon echt geen zin. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:28

Oh, dat heeft mijn paard eigenlijk nooit. Soms is ze wel een beetje sloom, maar als ik er dan heel erg veel zin in heb, neemt ze dat wel van me over :)
Andersom werkt dat natuurlijk ook. Dus als ik geen zin heb, gaan we alleen knuffelen en poetsen^^

Misschien toch eens kijken naar hoe jij je die dag voelt TS? Omdat je zegt dat je daar komt om te ontspannen, misschien ben jij gewoon gestresst?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:39

Mijn paard heeft ook wel eens nergens zin in, en dan ga ik haar ook niet dwingen.
Zelfde als ik mijn dag niet heb, dan ga ik even langs om te kijken of alles goed gaat en een knuffel te geven.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:43

Mijne was vandaag zo heerlijk slooom.... en toen gingen we galloperen en opeens was het, jeeeeeej!!!! ik dacht echt, okeeejj :o

verder heeft hij wel eens een pestbui dan is dat meestal als hij ergens echt geen zin in heeft, maar het enige wat hij dan doet is spinnen of achteruit lopen haha :P dus dat is wel te corrigeren!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:32

Als ik me dag niet heb ga ik niet eens erop zitten , heb geen zin in een uur lang vechten in plaats van rijden. :')
Als ik merk dat ponylief zijn dag niet heeft , mag die lekker rondrennen in de bak zonder verplichtingen of ga k een rondje buitenrijden en lekker crossen in het bos. Vind hij leuk :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:22

ja verschild per paard ze voelen altijd aan hoe jij je voelt maar de een reageert daar heftig op de ander heeft juist meer geduld met je als het ff allemaal niet lukt. Vaak hoe ouder het paard hoe meer ze begrijpen van onze emoties, een jong paard weet zich daar nog geen raad mee en gaat ze wel eens leuk lekker klieren whoehoe ze voelen dat je energie wat zwakker is en maken daar soms een beetje gebruik van. Maar ook paarden hebben wel eens hun dag niet net als wij, denk b.v. als het hard en lang regent vinden ze ook niet fijn en zijn dan ook wel eens uit hun doen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:25

Ik heb mijn paard nu 2,5 jaar en hij heeft eigenlijk pas 1 keer echt zijn dag niet gehad. Toen waren de weides dagen achter elkaar te nat om te liggen en verbleef hij 24/7 buiten. Beest was gewoon zo moe dat ie er narrig van was. Ik deed met dochtertje grondwerk met hem (haar volgen) en hij had er echt geen zin in, oren in zijn nek etc. Toen hebben we de hele boel omgegooid en hem even lekker gekroeld enzo. Die avond zijn we nog terug gegaan naar stal om door te geven dat meneer 's nachts naar binnen ging. Dit was op 9 sept van dit jaar. Verder heeft ie altijd zin en wat we ook gaan doen. Maar ik probeer het ook wel aan te voelen hoor. Als het bijv erg heet is ga ik geen moeilijke dingen van hem verwachten.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:50

Nou TS ik heb ook zo'n draak hoor, het is echt een heeeeerlijk paard, maar eerlijk gezegd heeft ie ook zo'n gemiddeld 1 x per week zo'n drakendag..... Gewoon ff laten weten dat Hij ook een mening heeft.
Maar over 't algemeen is dat na een paar strijdrondjes wel over...... en soms geef ik het gewoon op en ga ik naar buiten, het moet voor ons beiden wel leuk blijven ;)

Overigens meestal longeer ik even die dag erna, of geef ik hem vrij, dan is ie daarna weer m'n allerbeste vriend!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:15

Ja, maar een paard kan toch ook gewoon trucjes doen zónder zijn dag niet te hebben.

Mijn Aapje (hoezo denk je dat 'ie Aapje heet, haha) probeert mij ook uit met rijden, dat duurt 5 minuten en dan is het duidelijk dat ik degene ben die de grapjes maakt en niet hij.

Maar dat heeft te maken met zijn karakter, als wij hem niet aan het werk zetten zet hij zichzelf wel aan het werk. Dat dit niet is zoals wij dat graag zouden willen, tja. Heeft imo niets te maken zijn dag niet hebben, puur karakter. :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:18

...
dan geef je je paard de dag van zijn leven door

hem gewoon op de goede weg te brengen en iets extra's te doen :j
(een dag niet gesport, is een gemiste dag)
Laatst bijgewerkt door purkie op 06-10-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt