waar laarzen op maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kirishu

waar laarzen op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:58

hehe!
over 4 dagen ben ik jarig en ik wil graag perfect passende laarzen kopen. nu gaat het alleen dat ik een verschrikkelijk moeilijke laarzenmaat heb. dus wil ik ze ergens op maat laten maken. ik heb alleen geen iedee wie en wat wel en niet goed is. dus ik zou graag jullie mening en ervaringen weten, goed of slecht!

groetjes!!!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:00

Lipica :D Heb zelf een paar omdat ik buiten de standaardmaten val. Zitten ontzettend lekker en geen momentje pijn gehad.

Je kunt de laarzen zo gek en duur maken als je wilt.

http://www.lipica.nl
http://www.paardenlaars.com
[HK]Lipica Laarzen [#4]

Edit: Houdt er wel rekening mee dat je nog gaat groeien. Als je nog veel gaat groeien heb je niet veel aan op maat gemaakte laarzen.

Majken

Re: waar laarzen op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:23

indd lipica. :))
hoor er veel goeds over , en voor de kwaliteit niet duur !

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:25

Lipica, zitten heerlijk en zúlke mooi laarzen! :D

ze zijn precies aan je eisen aan te passen qua maten, kleuren, materialen etc. Alleen wel lange levertijd...

zelf heb ik ze niet, maar een aantal vriendinnen wel

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:51

tnx als zo vast.
even dit: ik ben de laatste 2 jaar al niet meer geroeid kwa schoenmaat, en in de legte vorg jaar 1.5 cm en dit jaar een halve cm.
ik denk dat het zo onderhand wel is gestopt...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:13

Weet dat je hier niet om gevraagd hebt maar op jouw leeftijd zou ik nog geen maatwerk nemen aangezien je toch gaat veranderen... Nu misschien nog niet zo heel veel maar in de puberteit zal je 99% zeker toch veranderen...

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:21

Ik ben niet zo fan van Lipica's! Ik vind het kwaliteit niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:05

Ik ben ook geen fan van lipica. De mijne waren slecht aangemeten. En na 1,5 jaar klooien er mee heb ik ze maar weg gedaan. En de kwaliteit liet sterkt te wensen over. Na een paar maanden (niet echt intensief gebruik) zaten er al van die vlekken aan de binnekant.

Als je goedkoop een mooi setje wil kun je beter leren jophurs kopen met leren chaps. Dat is net zo mooi maar veel goedkoper. En makkelijker passend.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:14

@Nini_roosje, die vlekken aan de binnenkant krijg je met elke andere laars ook hoor, puur door de wrijving tussen laars en zadel. Verder maakt het ook wel verschil welke soort leer je neemt, het een is zachter dan het ander. Heb je ze laten aanmeten bij Lipica zelf of bij een tussenpersoon?

Ik heb ook een paar Lipica's. Wil niet anders meer, voor dat geld heb je nog niet eens een Petrie in een standaard laars volgens mij. Ik heb ook helemaal geen klachten over de kwaliteit van het leer. Ze zijn nu 1,5 jaar oud, maar zien er nog nagenoeg als nieuw uit, zonder dat ik ze elke week oppoets of zo.
Afbeelding

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:23

Ik heb ook Lipica's aan laten meten, heb ze nu ruim 1,5 jaar en ze zijn ècht heel fijn, geen moment spijt van gehad. Wel in Raamsdonksveer bij Lipica zelf laten aanmeten, ruim een uur heen en weer terug rijden maar liever zo dan dat er straks bij evt. problemen weer een tussenpersoon bij zit, altijd zo'n gedoe.

*gaat proberen een foto van de laarzen erop te zetten*

*foto lukt nie, snapt 't niet, dan maar link naar mijnalbum.nl*

http://www.mijnalbum.nl/Album=FTM8ZJBA

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:37

Als ik jou was zou ik eerst kijken wat je budget is.

Als je niet zoveel geld uit wil geven zou ik voor lipicas gaan, is lang wachten maar dan heb je Ook wat! De kwaliteit vind ik oke, niet vergelijkbaar met petrie oid, maar bij dagelijks gebruik zijn mijne nog erg mooi en ze zitten heerlijk!

Als je meer te besteden hebt kan je ook voor derby, deniro of petrie gaan, zijn ook een stukjr sneller klaar dan lipicas :p zou nog maar eens goed denken over het groeien, mij lijkt het het slimst om te wachten tot je uitgegroeid bent aangezien het zonde is als ze dadelijk niet meer perfect zitten... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:40

kleinvosje schreef:
@Nini_roosje, die vlekken aan de binnenkant krijg je met elke andere laars ook hoor, puur door de wrijving tussen laars en zadel. Verder maakt het ook wel verschil welke soort leer je neemt, het een is zachter dan het ander. Heb je ze laten aanmeten bij Lipica zelf of bij een tussenpersoon?

Bij lipica zelf. En die vlekken krijg je idd bij alle laarzen maar bij mij was het al na een paar maanden. Terwijl ik ze iedere week poetsten. Dus ik heb er niet zo'n vertrouwen meer in..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:45

Die vlekken had een vriendin van mij op haar gloednieuwe petries na 3x rijden, komt gewoon door bruin leer. Ik heb het zelf ook op mijn laarzen, ben ermee terug geweest maar dat was altijd zo zeiden ze.

Overogens zijn de goedkopere modellen van petrie van gecoat leer en daar word je dus echt niet blij van :n

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:47

HAR-->RUI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:51

CoronaLime schreef:
Die vlekken had een vriendin van mij op haar gloednieuwe petries na 3x rijden, komt gewoon door bruin leer. Ik heb het zelf ook op mijn laarzen, ben ermee terug geweest maar dat was altijd zo zeiden ze.

Overogens zijn de goedkopere modellen van petrie van gecoat leer en daar word je dus echt niet blij van :n

Ik had zwart met jachtkap. En alleen op het zwarte stuk zaten vlekken. Het bruine deel niet. Dus ik denk toch dat het gewoon aan de leer kwaliteit heeft gelegen.

Nu heb ik De niro's, ze hebben me een rib uit mijn lijf gekost. Maar ze zijn in alle opzichte mooier en fijner.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:24

Die vlekken horen er echt gewoin bij hoor, ik heb petries en lipica's en bij beide zaten er al snel vlekken. Poetsen heeft daar wcht geen invloed op!

Maar goed, tsjechië, ik ben het met anderen eens dat je beter nog even kunt wachten tot je uitgegroeid bent, er kan zomaar nog een groeispurt komen.

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 05:56

ik heb mijn groei spurt al gehad:p

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 06:56

Je bent pas echt uitgegroeid op je 18e, misschien heb je de llengte al gehad maar je moet ook nog de breedte in he :')

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:11

Van bijna geen enkel merk leren rijlaarzen pas ik in standaartmaten. Enkel aangemeten...
En dan nog... benen op laten meten Gevolg --> Petrie wil ze niet maken wegens 2 verschillende beenmaten.
(2 verschillende benen wegens operatie aan mijn knie in mijn jonge jaren)

Het merk Rectoligne werkt met rekkers langs de achterkant + rits.
Bij deze pas ik in standaardmaat !!! Wat scheelt in de prijs ook natuurlijk.
Ik ben er ZEER tevreden van, enkel ze zakken wel vrij veel. (Niet zo'n harde leersoort vind ik)

Ga binnenkort ook nieuwe laarzen laten aanmeten.
Daarom even een stipje hier zetten zodat ik even kan volgen.
Misschien komen er voor mij ook andere opties uit de bus.

Veel succes alvast met je zoektocht!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:34

Ik wacht nu ook al 10 weken op mijn lipica's :)
Hoop dat het resultaat er mag wezen!

Ik heb ook moeilijke beenmaten dus ik heb gekozen voor lipica. Ik wilde echt geen petrie's (eerst wel) want die zijn loeihard (de standaard modellen) en ik ga geen 700 euro uitgeven aan laarzen ;)

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:36

petrie's zijn niet loeihard!! Ik heb er ook van kalfsleer, superfijn, niet goedkoop!! :P

enne TS, je bent echt nog niet uitgegroeid hoor met 13 jaar!! := Ik zou ook voor lipica's gaan dan

edit: ik heb een "standaard" petrie laars, die in verschillende maten te koop zijn

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:44

Die bedoel ik ook niet ik bedoel de standaard en perfect enzo. Die vind ik erg hard hoor, heb die van een vriendin weleens aangehad en kon amper lopen (nou waren die ook wel te hoog en ik ben ze ook niet gewend) dat zal ook wel wennen zijn. De kalfsleren zijn indd erg duur maar dan heb je wel zachter leer

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:19

hehe. alvast bedankt iedereen mare..
ik wil graag leren laarzen omdat ik iedere dag rij. k rij nu met chaps en korte laarsjes, maar die vind ik niet zo prettig zitten. wilde dus gewoon mondonie laarzen kopen, paste niet. airat larzen gepast, paste niet. petrie laarzen aan gehad, paste niet! ik weet wel dat ik nog mischien nog groei maar ik heb geen zin in continu pijnlijke voeten...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:38

kirishu schreef:
hehe. alvast bedankt iedereen mare..
ik wil graag leren laarzen omdat ik iedere dag rij. k rij nu met chaps en korte laarsjes, maar die vind ik niet zo prettig zitten. wilde dus gewoon mondonie laarzen kopen, paste niet. airat larzen gepast, paste niet. petrie laarzen aan gehad, paste niet! ik weet wel dat ik nog mischien nog groei maar ik heb geen zin in continu pijnlijke voeten...

passen je jodphurs wel goed?? en van wat voor materiaal zijn ze?? ik heb zachte leren jodphurs en ik zou echt niet meer anders willen!

vroeger had ik rubberen jodphurs en dat zat idd niet lekker!! maar ieder natuurlijk zijn ding, met laarzen heb je natuurlijk ook geen garantie dat je voeten niet pijnlijk zijn... de voet blijft immers hetzelfde

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 06:02

k heb gewoon mondoni jodphurs en chaps... ik loop de hak er altijd snel af, dus ik koop niet snek hele dure. daar heb ik echter nu welk iets op gevonden. gewoon 4 schroevjes in de hak draaien! echt al mijn schoenen hebben het.