Reacties hierop mogen via pb, zal ze netjes beantwoorden als je vragen hebt.

Moeders gebeld, zodat die contact op kon nemen met de mensen op stal ook, en bij een toevallige voorbijganger (zo'n geluk mee gehad, normaal zie je daar nooit een auto) achterin gesprongen. Geen politie oid gebeld, ze komen onderweg geen drukke weg tegen, en tegen de tijd dat die politie er is staan die beesten al een kwartier voor de poort van t erf te wachten. Ben gewoon meteen naar stal gereden, onderweg kwamen we ze inderdaad tegen, ze waren netjes uit aan het stappen. "Hé baas, jij ook hier?"
Gelukkig goed afgelopen, geen gewonden gevallen, paarden ook helemaal heel.
Wat ik echter niet snap.
Onderweg kwamen we een mevrouw op de fiets tegen, die inderdaad vrolijk zei: ohja ze gingen in draf die kant op.
WAT? En je doet niks? Als je 2 paarden zonder begeleider over de openbare ziet rennen, dan handel je niet? Je vraagt je niet af waar de begeleider is? Wat nu als ik bewusteloos in de bosjes lag.... Neehoor je fietst gewoon de andere kant op. Er even achteraan fietsen om auto's etc op afstand te houden gaat ook niet blijkbaar. Laat staan de politie bellen.
Het was gewoon iemand van middelbare leeftijd, daar snap ik zo'n reactie echt niet van.
Hoop dat dit echt de eerste en de laatste keer is dat er ooit een paard van mij zonder mij vandoor gaat, want als mensen zo reageren... Je hoeft toch geen verstand van paarden te hebben om te snappen dat dit niet oké is?
Het is natuurlijk mijn schuld dat ze loslopen, voor hondert procent, maar ik bedoel maar te zeggen, ik had ergens gewond in de bosjes kunnen liggen. Ik snap het niet.
Ja ik begrijp dat je ze niet gaat vangen, helemaal, dat kan gevaar voor jezelf opleveren. Maar helemaal niets doen?
De huidige maatschappij mischien? Iemand hier ooit iets soortegelijks meegemaakt? Is het tegenwoordig normaal om je overal maar niks van aan te trekken soms...

Ik was bijna weer terug op stal

alle auto's zijn stil blijfen staan tot ik ze beide weer te pakken had, daar was ik echt heel blij mee! 
. Persoonlijk was mijn grootste zorg dat mijn paard, in paniek, wandelaars tegen zou komen (kreeg al visioenen van een kinderwagen...) en een ongeluk voor anderen zou veroorzaken. Les geleerd, ben met mijn jonge en onervaren paard niet meer alleen buiten gaan rijden.
) op pad te gaan