Liner systeem Horseware

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Liner systeem Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:15

Ik moet dekens hebben voor mijn pony die 24/7 buiten staat.
Nu dacht ik eerst aan losse dekens in verschillende diktes.

Maar nu twijfel ik,of het het niet handiger is om een ongevoerde regendeken te nemen, en dan enkele liners(onderdekens)
in verschillende diktes erbij te nemen?
Zat dan te denken aan een 200 en een 300 grams.

Blijven deze goed liggen,ook als ze non stop opliggen?(uiteraard gaan ze wel af met poetsen e.d :D maar op zich moeten ze wel goed blijven liggen!).
Of zijn losse dekens handiger?

lisetteexx

Re: Liner systeem Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:18

ik ben niet zo fan van onder dekens zit vaak alleen een voorsluiting op.
bij mijn paard was de deken zo verschoven dat hij voor haar kwam te hangen waardoor ze dus over de kop sloeg.
ik zou lekker losse dekens nemen.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:21

Ik vind het liner systeem super handig. Zo kan je investeren in een dure goede regendeken en met de verschillende onderdekens heb je een deken voor ieder seizoen.
De dekens blijven trouwens zeer goed liggen. Als de onderdeken is vastgemaakt aan de buitendeken lijkt het alsof het er maar één is (wat betreft aan en uit doen van de deken).

Kortom, ik wil niets anders meer!!

@ lisetteexx: was de onderdeken dan wel vastgemaakt aan de buitenste deken? Bij het liner systeem is dat voorzien met enkele sluitingen, zo gaan de dekens niet afzonderlijk schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:23

Mausie,ook de dikkere onderdekens?
(dus de 300 grams?).
welke heb jij?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:24

Mausie schreef:
Ik vind het liner systeem super handig. Zo kan je investeren in een dure goede regendeken en met de verschillende onderdekens heb je een deken voor ieder seizoen.
De dekens blijven trouwens zeer goed liggen. Als de onderdeken is vastgemaakt aan de buitendeken lijkt het alsof het er maar één is (wat betreft aan en uit doen van de deken).

Kortom, ik wil niets anders meer!!

@ lisetteexx: was de onderdeken dan wel vastgemaakt aan de buitenste deken? Bij het liner systeem is dat voorzien met enkele sluitingen, zo gaan de dekens niet afzonderlijk schuiven.

nee dan kon niet!
maar dit is dan dus anders dat is dan wel super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:26

Ik vind het ook alleen van de horseware dekens ideaal. Denk dat ik er met andere merken niet snel aan zou beginnen....

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:27

ja als die vast kunnen is het wel handig waar haal je die dekens?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:08

Ik heb vorige winter een Rambo Original gekocht en 2 liners en ik ben er super tevreden over. Doordat je ze aan de hals en aan de achterkant aan de bovendeken vastmaakt, blijven ze echt super liggen.
En ik vind de pasvorm van de Rambo ook echt ideaal met dat V-closure system. Mijn haflinger heeft een vrij lage halsaanzet en die blijft met deze deken heel mooi vrij.
Ik heb een 100 en een 200 grams liner, maar je merkt geen verschil in hoe je de deken gebruikt en hoe het blijft liggen tussen deze twee.
Super tevreden dus :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:13

Ook ik maak gebruik van het liner systeem van Horseware :j
Ik heb een ongevoerde Rhino regendeken, en daar gebruik ik verschillende dekens (liners) onder.
Deken blijft super liggen en geeft geen schuurplekken.

Bovendien kan je zo de dekens in je eigen wasmachine wassen ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:04

Let op: je kunt de liners niet onder elke Horseware deken aan de voorzijde bevestigen.

Een poosje terug dacht ik hetzelfde als de TS. Ik heb namelijke een ongevoerde Rambo (regen)deken.
Een superstevige deken, waar ik erg blij mee ben. Maar wel prijzig.
DUs in plaats van een gevoerde Rambo deken, heb ik destijds gekozen voor een Liner eronder.

Deze kon niet aan de voorzijde vast worden gemaakt aan de regendeken, wel aan de achterzijde.
Dus de Liner heb ik met een extra dekensingel vastgemaakt. Dat bleef helaas toch niet liggen.
Tijdens het verschuiven van de deken heeft paard de deken kapot getrapt.
Nu heb ik dus wel een gevoerde Rambo deken gekocht, ik gebruik dus geen Liners meer.

Maar; het kan natuurlijk best zijn dat ze onder andere deken wel blijven liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:21

Ik ben sinds vorig jaar ook overgestapt op dit systeem, ik heb nu nog maar een paar Amigo dekens waar ik het onderdeken dan aan bevestig. Ik ben er helemaal blij mee, geen gezeik meer met welk deken ik wanneer mee moet nemen en ik heb niet meer tig dekens nodig in allerlei soorten en verschillende grams.

Bij mijn paard blijven ze super liggen, ook wanneer ik de liner bij 2 van die dekens niet aan de voorkant kan bevestigen. Dan zet ik ze gewoon achter vast met de clipjes en blijven beide dekens eigenlijk super liggen! Alleen moet je dus echt niet vergeten de onderdeken aan de achterkant vast te zetten, want als het eenmaal gaat schuiven en je paard gaat in het onderdeken staan is ie ook meteen aan gort :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:28

zo te lezen dus wel een prettig systeem...
ik zoek wel een deken uit waar bij staat dat de liners er geschikt voor zijn.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:37

Wij hebben Amigo duoliners voor de pony's met de liners van Rambo en dat gaat super, alles blijft keurig op zijn plaats en bij erge kou gaan de halzen er ook nog aan vast. Een heel mooi systeem.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:39

Fidele,heb je ook dikke liners eronder?dat blijft ook goed liggen?
Ik vind de amigo dekens(buitendeken dus)ook mooi en lijkt goede kwaliteit.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:45

Ik ga ook beginnen met de Rambo liners. Ik heb een regendeken van Rambo (the original 0gr, voorkant en achterkant kunnen vast aan onderdeken) en een 100 gr onderdeken (ik heb nog een 300 gr winterdeken, pas als die af is zou ik overgaan op een 200gr onderdeken). Wel belangrijk om te weten: tussen Ramob en Amigo dekens zit wel een maatverschil. Ik heb een 190 amigo regendeken gepast, dus een rambo regendeken 190 gekocht. Deze is echt veeeel te lang, ik heb via bokt meegekregen dat rhino/rambo-maten overeen komen en Amigo kleiner valt.
Mocht je dus nu een amigo regendeken hebben, denk daar dan wel om met de onderdekens. Al kan ik nog niet oordelen hoe die vallen, daar moet ik nog 2 weken op wachten helaas.

Edit: de liners zijn in 100, 200, 300 en 400 gr te koop

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:45

Het is super kwaliteit we hebben ook blauwe en die gebruiken we al 3 jaar, gaan allemaal in de wasmachine en komen er als nieuw weer uit, de dikste liner is 300 gr en geen enkel probleem. (geen schuurplekken ook trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:50

ik twijfel nog enigzins over welke horseware deken..
had vorig jaar 2 rhino's die beiden gesloopt zijn door paardenmaatje,die nu een graasmasker draagt om te voorkomen dat ie dekens kapot maakt.
Rhino zou al erg sterk zijn maar overleeft dus geen tanden...en als ik rambo koop en die sneuvelt,baal ik wel als een stekker want goedkoop zijn ze niet..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:52

Mijn Rambo doet al braaf jarenlang dienst en is zelfs bestand tegen wilde hengstenspelletjes en -tanden :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:55

Bij de paardendrogist kan je ook nog liners van 400gr kopen..

edit: @darkchrystal: daarom ben ik voor Rambo gegaan. Kogelwerende stof moet toch tegen paardentandjes kunnen? Wij hebben ook slopende-paarden-vriendjes.. Ik ben benieuwd of de deken overleeft ;)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:41

Met wat voor een deken qua grammen zouden jullie dan beginnen? Ben zelf niet zo kapot van een 0 gr

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:48

Ik heb voor als de regenperiode komt de 0 grams, een paard heeft het niet zo gauw koud. Mij is geleerd dat een paard het niet koud heeft mbt het aantal graden, maar wel als het blijft regen i.c.m. de kou. Dus een beschermlaagje, als in 0 gr regendeken, is prima voor een paard.
Om de vacht tegen te gaan kan je het aantal grammen uitbreiden. Ik heb dus de 100 gr voor als het richting de 5 gaat en voor bij het vriezen. Als het echt keihard gaat vriezen heb ik nog een 300 gr winterdeken.
Ook is het afhankelijk van je paard, als die loopt te zweten onder een 100 gr, dan zou ik die er gauw afhalen. Bij scheren is het een ander verhaal, maar bij ons staat ook een paard die je al gauw rillend uit het land haalt en die krijgt daarvoor wel warmere dekens op.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:01

ik wist niet dat in de amigo reeks ook een duoliner te verkrijgen was...

Ikzelf heb ook alleen maar horseware. amigo Plus en RHino Plus. Ik leg er gewoon de amigostaldekens (insulator) eronder, dus die hebben ook buiksingels en een enkele bilkoord, al doe ik die bij de staldekens eraf. Nog nooit iets weggeschoven zelfs niet na de rodeo's en rolsessies door de modderplassen die mijn paard dagelijks weggeeft.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:59

Ik heb altijd een 1200D amigo 0gr regendeken met daaronder verschillende dikte duo liners. Je kon ze nooit aan de voorkant van de buiten deken vast maken. Maar alleen aan de achterkant. Maar dat blijft gewoon perfect liggen hoor. Hoe gek hij ook deed op de wei en hoe vaak hij ook rolde. En geloof me, hij rolde heeeul veel de vieskees. Daarom ben ik ook zo weg van de Horseware dekens en de duo liners !! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:23

het klinkt goed.
alleen even afwachten hoe Amigo valt..

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:50

Darkchrystal, ik heb de 100gr en 300gr. Alles blijft super liggen. Ik heb zelfs een Amigo 0gr regendeken, daar kan ik de onderdeken enkel aan de achterzijde vastmaken en zelfs zo blijft alles goed liggen.

Idealer is natuurlijk dat je een deken hebt waar de liner voor- en achteraan kan worden vastgemaakt. Dan lijkt het gewoon 1 deken.

Ik blijf erbij, vroeger vaak geïnvesteerd in verschillende buitendekens - veel geld weggegooid! Gerbuik al twee jaar een 100gr buitendeken van Rambo met het gewenste onderdeken erbij.