rijbroek gaat maar kort mee.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

rijbroek gaat maar kort mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:04

ik heb eind mei dit jaar een rijbroek van hv polo gekocht.
eentje met kunstleren zitvlak. heerlijke broek alleen jammergenoeg is nu dus mn zitvlak al door.
dit is dus 4 maanden die ik met de broek heb kunnen doen. aangezien het toch best wel een prijzige broek is. had ik eigenlijk verwacht dat hij wel iets langer mee had kunnen gaan.

ik rij wel bijna elke dag een paard. maarja daar moet een broek toch wel tegen kunnen.

zijn der meer mensen die dit hebben en hebben jullie ideetjes voor een rijbroek die wel tegen intensief gebruik kan?

Champie_Me

Re: rijbroek gaat maar kort mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:48

Ten eerste: ga terug met je hv polo broek!!

Voor je probleem heb ik niet direct een oplossing... Klopt de maat wel die je gekocht hebt??? Als hij te los zit kan hij natuurlijk extra gaan schuiven... Wellicht kijken of je een goed aansluitende broek kunt vinden??

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 23:50

jep maat enz klopt rijbroek sluit gewoon perfect aan.
ik was al wel van plan om er mee terug te gaan vind het vrij snel voor een redelijke merkbroek.
Laatst bijgewerkt door ikke20 op 24-09-11 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:51

Champie_Me schreef:
Klopt de maat wel die je gekocht hebt??? Als hij te los zit kan hij natuurlijk extra gaan schuiven... Wellicht kijken of je een goed aansluitende broek kunt vinden??

Daardoor mag ie echt niet zo snel slijten, dat is echt een beetje onzin!

Wel sluit ik me aan bij de opmerking: ga terug met de broek, dit mag niet zo snel al "door" zijn! Ook niet met "bijna elke dag een paard rijden". Daar zijn ze tenslotte voor.

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:52

bij mij slijten ze ook heel snel maar 4 maanden is wel heel snel, ik zou er terug mee gaan!!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:53

Ik zou ook teruggaan als ik jou was! Een dure broek hoort niet zo snel te slijten :n

Hier erg tevreden van Pikeur, zitten heerlijk voor mijn model (zware bovenbenen) en gaan erg lang mee!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:57

Ik heb gisteren een HV polo gekocht. Zonder kunstleren zitvlakken. Ben benieuwd nu. :+ Over het algemeen heb ik meer van dit merk en dat gaat allemaal best lang mee. Pikeur past helaas nou net weer niet in mijn budget. :D
Ik had het vroeger ook wel met Horka. Daar gingen bij mij altijd de kniestukken kapot. En bij mijn Kentucky is nu het kruis aan het slijten. Na 4 jaar heb ik die maar afgeschreven. Wat is eigenlijk een reële leeftijd voor een veelgebruikte rijbroek?

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:00

ik weet niet wat de gemiddelde tijd is dat een rijbroek meegaat maar ik doe er denk ik een maand of zes mee. Pikeur wel langer denk ik

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 00:02

daar ben ik ook benieuwd naar wat een beetje de leeftijd is voor een rijbroek.

ik heb em met zitvlak dan maar heb ook een winterjas ervan een 3-1 van vorig jaar ding is 2 maanden heel geweest toen begon de buitenste jas al te scheuren.
ben ook benieuwd wat de winkel gaat zetten toevallig net vandaag 2 dezelfde soort broeken besteld bij ze dus nu van de week maar es gaan babbelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:03

Geen idee wat een reele leeftijd is, misschien handig om uit te zoeken "hoeveel keer rijden" een broek aan kan, aangezien de één elle dag vier paarden rijd, en de ander 4 keer in de week eentje. :D

Mijn favoriete rijbroek (pikeur) gaat nu, na 2,5 jaar regelmatig gebruik (ik rij gemiddeld 4-5 keer in de week, deze broek doet daar 3 keer aan mee, dan word ie afgewisseld met een paar andere broeken) er echt wel een beetje armoedig uitzien. Ik denk dat ie qua staat nog wel even mee kan, er vallen nog geen gaten in, maar mooi is ie eigenlijk niet meer en "armoedig" vind ik eigenlijk wel een goed tijdstip om m af te schrijven.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 25-09-11 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:03

Pikeur gaat lang mee en blijft mooi. Cavallo ook. De rest slijt toch wel sneller.
Ook bij rijbroeken blijkt goedkoop vaak duurkoop te zijn...

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:07

Mijn favorieten zijn idd ook pikeur en cavallo maar zijn ook duur het ligt er natuurlijk ook aan hoe intensief je rijd

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:11

HV Polo is geen goedkoop... :D
Ik vond de pasvorm heel fijn van deze broek, vandaar deze keuze. De Kentucky is ook zeer intensief gebruikt. Cavallo heb ik ook, die zijn idd zeer duurzaam! Ik vind de pasvorm niet helemaal ideaal. Mijn heupen zijn breder geworden toen ik kinderen kreeg. Cavallo houdt daar helaas wat minder rekening mee.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:11

Ik zou er zeker mee teruggaan, dit is écht veel te snel!

Ik ben er tevreden met mijn eurostar rijbroek. Doe ik al jaren mee. Is niet meer de mooiste na zoveel jaar, maar zit nog heerlijk en is nog helemaal heel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 00:13

ik vond ze nou ook niet bepaald goedkoop nee. (al is de pikeur een stuk duurder nog)
ik rij dan wel 4-5 keer per week soms vaker soms minder. maar een 4 maanden vind ik toch ook behoorlijk snel gaan.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:15

4 maanden is echt te snel hoor!
ik heb vaak harry's horse of eurostar! gaat best lang mee! (:

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:15

4 maanden is echt snel! Vooral als de broek wat duurder is.
Ik zou er zeker mee terug gaan. :)

elsemiekeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:12

ik zou terug gaan met je broek. ik heb zelf een rijbroek van de epplejeck, die zijn ook heel fijn & gaan ook lang mee. :D

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:16

Ik zou ook teruggaan :j
Heb zelf een van Cavallo en die is al 2,5 jaar goed!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:18

Ik heb zelf gemerkt dat ik rijbroeken met kunstlederen zitvlakken sneller verslijt dan zonder.
Heb nu een stretch van Eurostar en ik hoop dat die nog erg lang mee gaat.
Vind het ook fijner zitten, ben altijd bang dat als de broek te strak zit en ik mijn benen uit
elkaar doe hij uitscheurt :P hahah

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:19

Ik heb vaak eurostar met kunstlederen zitvlak.
Ik heb er nu 1 die ik al 10 jaar heb. Ik rijd intensief.
Hij is nu op. De naden laten gewoon los.
De anderen zijn nog wel goed. De zitvlakken slijten totaal niet.

liesje132

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:02

ik had precies het zelfde met de rijbroek van mij. ik zou meteen met die broek terug gaan hoor!!!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:19

Ik heb er 3 van Harry Horse, 1 van Pikeur en van horka (en nog wel andere, maar die draag ik niet veel)
Dat setje van die 5 gaat al 3 jaar mee... harry horse is kwa rijbroeken best goed! (vooral de duurdere)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:21

Mijn harry's horse met leren zitvlak gaat al bijna 3 jaar en is nog prima in orde, ondanks dagelijks en intensief gebruik. Dus idd raar dat die van jou al kapot is, snel mee terug gaan!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:44

Zeker teruggaan met die broek! Een rijbroek hoort wel wat langer mee te gaan dan 4 maanden. Mijn Pikeur broek wordt zeer regelmatig gebruikt, zeker 2 a 3 keer in de week en die heb ik alweer 3,5 jaar. Mijn Eurostar heb ik iets korter en die kan ook nog lang mee. Beide overigens met lederen zitvlak.