Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
verschilt enorm per merk en per gebruikt materiaal 
Likemaaike schreef:Als ik het kenteken eens wist, we gaan deze trailer lenen xd.
Likemaaike schreef:Als ik het kenteken eens wist, we gaan deze trailer lenen xd.
friesiszwart schreef:let wel het lege gewicht (wat op je papieren staat) is vaak niet het lege gewicht als jij er leeg mee weg rij. Denk aan het extra gewicht van een reserve band, stangen en tussenschot.
Ariebren schreef:friesiszwart schreef:let wel het lege gewicht (wat op je papieren staat) is vaak niet het lege gewicht als jij er leeg mee weg rij. Denk aan het extra gewicht van een reserve band, stangen en tussenschot.
Is dat zo ??
Lege gewicht op kenteken is een kale trailer en dan extra gewicht door tussen schot, stangen, enz ??
Dan weegt elke twee paards trailer meer dan 800 kg.
Twee forse KWPNérs erin en je hebt overgewicht.
Ariebren schreef:Elke goede, twee paards trailer weegt op zijn kenteken rond de 750 kg.
Vaak zelfs meer.
Het maximum toelaatbare gewicht is 2000 kg.
Dus er kan voor 1250 kg paard erin.
Hier heb je echt een zware auto voor nodig om veilig te kunnen rijden.
BE rijbewijs en een vier wiel drive.
De meeste trailer ongelukken gebeuren doordat de trekkende auto te licht is, of te lang is, zoals stationwagens.
Je rijd met een levend gewicht in de trailer.
Als 600 kg paard uit balans raakt dan is de kracht en gwicht van dat paard ineens veel meer.
Heeft te maken met een stukje natuurkunde.
Voorbeeld, een zacht stootje tegen iemands arm doet geen pijn.
Een stoot van een bokser kan iemand bewusteloos slaan.
Die bokser gooit snelheid in zijn arm.

just_kiki schreef:Ariebren schreef:Elke goede, twee paards trailer weegt op zijn kenteken rond de 750 kg.
Vaak zelfs meer.
Het maximum toelaatbare gewicht is 2000 kg.
Dus er kan voor 1250 kg paard erin.
Hier heb je echt een zware auto voor nodig om veilig te kunnen rijden.
BE rijbewijs en een vier wiel drive.
De meeste trailer ongelukken gebeuren doordat de trekkende auto te licht is, of te lang is, zoals stationwagens.
Je rijd met een levend gewicht in de trailer.
Als 600 kg paard uit balans raakt dan is de kracht en gwicht van dat paard ineens veel meer.
Heeft te maken met een stukje natuurkunde.
Voorbeeld, een zacht stootje tegen iemands arm doet geen pijn.
Een stoot van een bokser kan iemand bewusteloos slaan.
Die bokser gooit snelheid in zijn arm.
das natuurlijk onzin
mijn auto mag 1500 trekken, trailer van mij weegt 650 even makkelijk gezegt dat mijn paard van 1.62 600 kilo weegt trekt tie dat makkelijk, en daar heb ik echt geen vier wiel drive voor nodig
( mag dus maar 1 paard in voor de duidelijkheid, en er komt ook maar eentje erin )
maar je hebt egt niet speciaal een 4 wiel drive nodig