[PG] Uzi van de Zonnehoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElodieElvira

[PG] Uzi van de Zonnehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:50

gezocht!
Nu geopend vanuit mijn eigen naam, info is ook voor mij bestemd.

Uzi van de Zonnehoeve. Nu 7 jarige schimmelruin(zo verkocht, paard is eigenlijk klophengst). Hij was 6 toen hij verkocht werd, dus nu waarschijnlijk een stuk lichter van kleur. Waarschijnlijk in de handel terechtgekomen in Zweden (laatst bekende bericht).

Het was mijn paard, maar het paard is niet vrijwillig door mij verkocht. Dit is anders gegaan, helaas vanwege prive situatie niet openbaar te maken.

wie heeft dit paard of weet waar hij is?
Afbeelding
Meer fotos beschikbaar via PB.

info graag via pb!

Mioux

Re: Uzi van de Zonnehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:49

je had uzi toch al gevonden volgends je vorige topic ?

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:11

Klopt.. Hij was gevonden.. In zweden.. Helaas weer doorverkocht, hij was gekocht voor t springen (afstamming is spring) maar dat kan hij niet goed.. En wou nu t topic zelf openen en niet door iemand anders laten doen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:38

ah oke omdat dat topic ook op jouw naam stond :) Kan je niet vragen aan de vorige eigenaren in zweden, als uzi toch gevonden is destijds, of die iets weten ?

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:15

Nee die stond op de naam van een kennis van mij.. Heb ik me later in openbaar gemaakt..

Vorige eigenaren heb ik een lange tijd aan de telefoon gehad, die weten niks, hij is daar de handel in gegaan..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:05

beetje apart? hoe kunnen hun niks weten als hun zelf de eigenaren waren? Dan weten ze toch tenminste wel naar welke handelaar? zodat jij eventueel daar contact op kan nemen met die handelaar ?

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:30

Klopt, maar helaas heeft de eigenaar van de stal waar hij stond hem naar een handelaar in Zweden overgebracht.. En die wil verder niet doorgeven welke handelaar dat is..

Zal ook wel zijn omdat ze heel errug veel geld hadden betaald voor n klophengst (ongeveer 11.000 euro).. En er niet blij mee waren toen ze daar achter kwamen (onderzocht ivm gedrag).. Dat was niet bevorderlijk voor de band tussen hun en degene waarvan ze hem gekocht hadden, aangezien het om een behoorlijk bedrag ging..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:45

Heeft hij dezelfde naam in Zweden, of is deze inmiddels veranderd?

abby21

Re: [PG] Uzi van de Zonnehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:49

Ben je nou nog steeds aan het zoeken?!

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:47

Mioux schreef:
beetje apart? hoe kunnen hun niks weten als hun zelf de eigenaren waren? Dan weten ze toch tenminste wel naar welke handelaar? zodat jij eventueel daar contact op kan nemen met die handelaar ?

Omdat je steeds een "ander" verhaal voorgeschoteld krijgt blijft het een apart verhaal. De waarheid zou heel verhelderend kunnen werken.

Zalallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:39

Kun je aangeven waar hij was in Zweden? Is nogal een groot land maar ik heb daar familie wonen :D

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:09

het zal je vast wel niet helpen, maar er is een stal Zonnehoeve hier in zeewolde.
maar die zullen vast ook wel niet weter waar hij is.
veel succes met zoeken!

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:39

De laatste bekende eigenaar woonde in Stockholm, das zijn laatst bekende verblijfplaats.. Naam kan natuurlijk veranderd zijn, weet niet of Uzi daar makkelijk uit te spreken is haha..

Zonnehoeve weet het inderdaad niet, het meisje die hem daar heeft gereden wil ook weten waar hij is evenals het meisje die hem heeft gereden nadat hij bij mij weg was..

@abby21.. Had hem gevonden, nu dus weer zoekende aangezien hij onder valse voorwendselen in/naar Zweden verkocht is.. Ze wisten niets af van het feit dat hij een klophengst is, is nogal een discussie geworden..
En welke waarheid bedoel je? Het maakt niet uit hoe hij bij mij weggegaan is toch?! Hij is doorverkocht naar Zweden, dat is belangrijk en vanaf de laatste eigenaren ben ik hem kwijtgeraakt..

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 23:46

Heb wat informatie gevonden uit Zweden, twee sites met een foto van hem erop..(tnx voor PB!) Wel uit de periode dat ik nog wist waar hij was Oktober/November 2010.. Mailadres wat erbij staat reageert helaas niet..

Dus als mensen nog recentere info hebben? Graag..

Misschien staat hij wel weer in NL? Zijn paspoort staat nog op mijn naam..

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:05

Ik heb van iemand een recentere foto gehad van Juni 2011.. Hoe kan ik die hier plaatsen in mijn openingspost, het lukt mij nl niet?? En er staan meerdere paarden op, dus misschien is hij dan beter te herkennen?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:14

uploaden op www.imageshack.us
daarna pak je de url
en plaats je hem tussen de

voorbeeld :
[img]hier%20de%20url%20plaatsen[/img]

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:40

http://imageshack.us/photo/my-images/600/picxag.jpg/

Het lukt me niet om deze foto direct in mijn bericht te krijgen.. Krijg een foutmelding over de afmetingen van de afbeelding..
Dit is een foto van Juni 2011.. Iemand die Uzi (sinds 1 januari officieel 8 jaar oud) herkent of 1 van de paarden die erbij staat? EN natuurlijk misschien weet waar hij nu is?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:02

Dat zou zomaar eens bij Wennekers kunnen zijn. Weet het niet zeker, maar heb het idee dat dat de losgooibak daar is en er staat daar ook zo een stippel die hier op lijkt. Lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk dat hij vanuit Zweden weer naar Nederland is verhuisd...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:29

Dat is zeker Wennekers. Het paard herken ik niet, maar er staan er dan ook 350 en dan ken je ze niet allemaal :D

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 11:47

Okay, dat is mooi nieuws.. 350 paarden zijn er een hoop.. Zijn er mensen die wel zeker weten of hij daar staat?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:06

Kan diegene die jou die foto heeft gestuurd dat niet vertellen dan?

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:24

Ik ben er geweest.. Uzi staat er niet meer helaas.. Mocht wel nog een mail sturen met alle gegevens, heb er zelf rondgekeken en de foto laten zien, maar ze wisten het niet meer..

De pony die erbij staat op de foto, weet iemand wanneer die pony daar gestaan heeft? Heb namelijk een bericht gehad dat hij sinds de helft van 2010 daar weg is, weet iemand of dat klopt?

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:03

De foto is bij wennekers en het zijn pogo (appi), ultimo (schimmel) en gabe (fries). Volgens de eigenaresse van een van de 2 anderen paarden is de schimmel ca 6 jarig ingeslapen ivm heel veel mankementen en werd dus ultimo genoemd.

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 16:53

Het verhaal van KC klopt, na allerlei navraag blijkt dit een valse foto te zijn geweest.. Ik had er al mijn twijfels bij door de persoon waar hij vanaf kwam, maar ik weet nu dus echt dat het een leugen is geweest.. Heel jammer dat er misbruik van de situatie is gemaakt..

Uzi zal waarschijnlijk dus nog in Zweden zijn.. Maar mocht iemand meer weten of meer fotos willen (ik heb er heeeeel veel).. Alle hulp is welkom!

ElodieElvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:15

Up!!