Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nu is het een vreselijk speelse groep geworden en van de dominantie van mijn ruin zie je weinig terug ook in de omgang is hij veel makkelijker neemt veel makkelijker leiding aan en kan nu normaal naar het land worden gebracht zonder problemen en geklier.
Caira schreef:Ja maar een écht dominant paard hoeft niet lelijk te doen. Volgens mij wordt het kuddegedrag hier echt door heel veel mensen verkeerd geinterpreteerd.
Een écht dominant paard draait alleen een oor en de rest schikt zich, een paard wat zijn plaats nog niet weet gaat klooien.

Caira schreef:Ja maar een écht dominant paard hoeft niet lelijk te doen. Volgens mij wordt het kuddegedrag hier echt door heel veel mensen verkeerd geinterpreteerd.
Een écht dominant paard draait alleen een oor en de rest schikt zich, een paard wat zijn plaats nog niet weet gaat klooien.
.rox_en_wilvy schreef:als veulens in de opfok staan, staan ze meestal met dezelfde leeftijdsgroep op een stuk weide!
zet een paar peuters in een klas zonder juf of meester en ze zullen elkaar niks leren over waarde/normen en dat ze eerlijk moeten delen! het zelfde geldt natuurlijk voor veulens in de opfok, als er geen oudere dieren bijstaan die ze kunnen leren hoe ze zich moeten gedragen en ze afentoe op hun plaats zetten, zullen ze dat later niet accepteren(want ze weten niet beter)!