Paspoort kwijt, nieuwe aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Paspoort kwijt, nieuwe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 07:40

Hoihoi,
De oudeneigenaar van mijn paard is het paspoort kwijt. Moet ik een nieuwe aanvragen? Ik vind van wel, maar zij zegt dat je die nergens voor nodig hebt.

Waar heb je je paspoort eigenlijk allemaal voor nodig?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:58

Het paspoort is je eigendomsbewijs, en staan alle gegevens van je paard in incl. alle entingen en chipnummer..
En als je paard medicijnen nodig mocht hebben, moet de dierenarts deze in je paspoort zetten..
Als je je paard vervoert moet je over een paspoort kunnen beschikken..
Dus ja ik zou zeer zeker een nieuwe aanvragen, als dit uberhaupt mogelijk is..

kinel

Re: Paspoort kwijt, nieuwe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:07

ja ik zou zeker een nieuwe aanvragen. ook als de da komt voor de entingen ect moet je een paspoort kunnen overleggen. en ja een nieuwe kan zeker aangegraagd worden . heb dit eens gehad met een paard dat naar de slaacht ging. zijn paspoort was niet kompleet en met het bijgevoegde kopie gingen ze niet accoord. een nieuw paspoort kostte toen 80 euro. dit was 3 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:08

Elco schreef:
Het paspoort is je eigendomsbewijs, en staan alle gegevens van je paard in incl. alle entingen en chipnummer..
En als je paard medicijnen nodig mocht hebben, moet de dierenarts deze in je paspoort zetten..

Paspoort is toch helemaal geen eigendomsbewijs?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:13

Anthea schreef:
Elco schreef:

Jazeker wel..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:16

Elco schreef:
Anthea schreef:

Jazeker wel..

Nee hoor :n

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:17

Nee paspoort is geen eigendomsbewijs.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:28

Paspoort is geen eigendomsbewijs(net als stamboekpapier),het is bewijs van identiteit van je paard...niets meer en niets minder.

Het paspoort is verplicht,zonder paspoort mag je je paard niet met trailer/vrachtwagen transporteren.Ook bij evenementen moet je dit kunnen tonen...bij DA behandeling heb je het nodig en ook als je het paard wil laten slachten heb je het paspoort nodig.

Dat de oude eigenaar zegt dat je het niet nodig hebt is dus niet waar...sterker nog,de oude eigenaar mag het paard zelfs niet verkopen zonder paspoort.Er moet dus een nieuwe aangevraagd worden.
Dit kan evt bij het desbetreffende stamboek of even contact opnemen met het Fjordenstamboek,daar zat toen iemand die PVE paspoorten regelde voor mensen die rasloze dieren hadden of ruzie met hun eigen stamboek ;)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:46

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:38

Elco...het is een veelgemaakte fout die toch blijft circuleren.

Paspoort en stamboek papieren horen bij het paard,het enige eigendoms bewijs is een contract/verkoopbrief ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 13:11

Waar moet je die opnieuw aanvragen? En hoeveel kost dat?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:03

Nou...eigenlijk moet de oude eigenaar dat doen,paard mag immers zonder paspoort niet verkocht worden maar antwoord vind je in mijn vorige post... ;)

Tinky12 schreef:
Dat de oude eigenaar zegt dat je het niet nodig hebt is dus niet waar...sterker nog,de oude eigenaar mag het paard zelfs niet verkopen zonder paspoort.Er moet dus een nieuwe aangevraagd worden.
Dit kan evt bij het desbetreffende stamboek of even contact opnemen met het Fjordenstamboek,daar zat toen iemand die PVE paspoorten regelde voor mensen die rasloze dieren hadden of ruzie met hun eigen stamboek ;)

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:07

wij hebben laatst een nieuw paspoort aangevraagd!
je moet het paard laten chiplezen en dan kan de da een nieuwe aan vragen kosten daarvoor zijn 175 euro alleen het paspoort dan komen de voorijkosten van de da er nog bij dus het is wel een duur plaatje

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:11

Jeetje wat een prijs. Zij vertelde dat als de DA kwam ze nooit paspoort hoefde te laten zien, nergens bij.. Maar ik wil toch wel graag een paspoort maar dat is een duur grapje voor dat papiertje

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:14

xxMaxx schreef:
Jeetje wat een prijs. Zij vertelde dat als de DA kwam ze nooit paspoort hoefde te laten zien, nergens bij.. Maar ik wil toch wel graag een paspoort maar dat is een duur grapje voor dat papiertje

ja is het ook maar is wel noodzakelijk vind ik persoonlijk je zal hem net nodig hebben en dan heb je hem niet dan heb je gewoon een illigaal paard

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:19

Ja daarom... Ik wil er zelf graag ook wel 1.. Ik ga een andere DA nemen, dus zou je bij hem net wel je pp moeten hebben ja zit ik dan mooi mee!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:20

Klopt...als mijn DA op het erf komt vraagt hij er ook niet om maar als je naar een kliniek gaat heb je hem wel degelijk nodig.
Vind het eerlijk gezegt nogal makkelijk van de vorige eigenaar :\ Ding is gewoon verplicht,net als je identiteitsbewijs en gezeik als je hem niet kunt tonen heb je ook geen zin in.

Paard zonder paspoort:

- mag niet verkocht worden
- niet onder behandeling worden genomen
- niet over de weg vervoerd worden
- niet deelnemen aan evenementen
- niet naar de slacht

Het is niet een kwestie van wel- of niet willen,paspoort is al jaren verplicht.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:21

Inslapen mag ook niet zonder pp neem ik aan?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:22

175 euro om alleen maar even een nieuwe aan te maken? Is het echt zo?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:25

Jeetje zeg, wat een eigenaar. Heeft hij het paard nooit laten enten dan? Daar heb je toch echt wel een paspoort bij nodig. Of het echt zo duur is zou je na kunnen vragen bij een paspoort-uitgevende instantie, ik kan me niet voorstellen dat het echt zoveel geld kost.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:25

In princiepe mag een paard niet behandeld worden,geen paspoort...geen identiteit.

Wat de prijs exact is zul je even na moeten vragen,hangt van stamboek af...kosten DA evt.chippen enz

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:28

Een duplikaat paspoort is erg duur idd. Daarom moeten mensen gewoon zuinig zijn op het eigen paspoort.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:28

Ik heb dit ook aan de hand gehad voor de koop. Ik wilde het paard gaan kopen maar dan wel met paspoort, dus dit heeft de toenmalige eigenaar voor me moeten regelen . Een duplicaatpaspoort was rond de €170 volgens mij. Behoorlijke prijs dus. Ben wel blij ermee, ik voldoe nu aan de regels en de entingen staan er nu netjes in.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:29

Even een vraagje: heb je het paard al gekocht of moet je dit nog doen? In het tweede geval zou ik als voorwaarde voor de koop stellen dat de eigenaar het paspoort moet hebben, anders gaat de koop niet door.

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:30

Wij hebben een nieuwe aan gevraagt.. Kost wat geld.. Maar met verkoop is dat wel handig.. Wij hebben aangevraagd bij stamboom.. :o