Thermolaarzen, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wammus5

Thermolaarzen, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:41

Ieder jaar draag ik altijd gevoerde warme stalschoenen, maar ik zit er aan te denken om thermolaarzen aan te schaffen. Op het internet worden ze weer volop aangeboden en je ziet ze weer in de winkel.

Welke thermolaarzen vind jij prettig? en waar heb je ze gekocht of besteld? dan kan ik ook een kijkje nemen.

Ik ben een beetje aan het orienteren, maar ze verschillen zo erg van prijs.. De goedkoopste is van HH rond de 30 a 40 euro, word dit dan beschouwd als 'troep'?

Biskwie

Re: Thermolaarzen, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:43

hh thermo deluxe!

Prima om mee te rijden, wel een maatje groter nemen dan normaal!

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:44

Waar heb je die gekocht of besteld?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:45

die goedkope eb ik ook, maar ik vind dat je totaal geen steun in die laarzen hebt.
en heb dan toch liever mijn rijlaarzen aan.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:45

Via de EJ.

Ik heb ze vorig jaar besteld in maat 39, wat ik normaal ook heb, maar ze zijn me net te krap.

Deze zijn dus nog over te nemen ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:46

Ik heb ze van Harry Horse, DeLuxe geloof ik, ik gebruik ze om op stal rond te lopen met koud weer, niet om te rijden, vind dat je je paard niet meer goed voelt met die dikke dingen aan je benen, ze zijn heerlijk warm, met die sneeuw liet ik de honden er ook mee uit.

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:47

Miesjex schreef:
die goedkope eb ik ook, maar ik vind dat je totaal geen steun in die laarzen hebt.

Maar zijn ze verder wel goed en warm? behalve om ermee te rijden dan..

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:47

Miepie77 schreef:
Ik heb ze van Harry Horse, DeLuxe geloof ik, ik gebruik ze om op stal rond te lopen met koud weer, niet om te rijden, vind dat je je paard niet meer goed voelt met die dikke dingen aan je benen, ze zijn heerlijk warm, met die sneeuw liet ik de honden er ook mee uit.

Hoeveel kosten die laarzen? en vallen ze bij jou ook klein?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:48

ik heb een paar van hkm. Zijn vrij elegant en ze zitten heerlijk en zijn warm. Voordeel van deze is dat ik er mee kan rijden zonder dat mijn voet vast komt te zitten in de beugel :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Mountain horse. Ik heb die van BR en HH gehad, maar mountain horse is toch duidelijk andere kwaliteit. Veel steviger, veel betere pasvorm en er valt ook beter mee te rijden. En ze gaan ook nog eens veel langer mee.

Homiafortuna

Ik heb de Mountain Horse Rimfrost. Prima laars, ook goede steun, alleen niet goedkoop.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:49

Wammus5 schreef:
Miesjex schreef:

Maar zijn ze verder wel goed en warm? behalve om ermee te rijden dan..

ik vind ze niet heel warm.
wel warmer dan rijlaarzen, maar ze zitten totaal niet lekker vind ik :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:50

Wammus5 schreef:
Miepie77 schreef:

Hoeveel kosten die laarzen? en vallen ze bij jou ook klein?

precieze prijs weet ik niet meer, heb ze al een jaar of 5, denk tussen de 20 en 30 euro, heb ze wel een maat groter genomen omdat je met die kou toch meestal wat dikkere sokken aanhebt, maar ze vallen niet klein naar mijn idee

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:53

Mountain Horse ben ik inderdaad ook tegengekomen. Is de kwaliteit het geld ook echt waard?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:54

Ik vind absoluut van wel. Ze blijven echt goed en geven zoveel meer steun. Ook het voetbed is een stuk degelijker, dus als je er wat langer op wilt lopen en staan merk je het verschil echt heel duidelijk.

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:58

Lalidan schreef:
Ik vind absoluut van wel. Ze blijven echt goed en geven zoveel meer steun. Ook het voetbed is een stuk degelijker, dus als je er wat langer op wilt lopen en staan merk je het verschil echt heel duidelijk.

Welk type heb jij precies?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:03

De rimfrost rider II

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:11

Ik heb Divoza huismerk, ben er tevreden over. Maar ik gebruik ze niet om te rijden, alleen als 'stal'schoenen. Lekker waterdicht en best warm.

kobus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:14

Zit er ook over te denken. Ervaringen en tips altijd welkom!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:55

Ik heb ook de rimfrost riders van Mountain horse. Heerlijke laarzen, ook om mee te rijden. Het enige nadeel vind ik dat alleen de voet waterdicht is, zoals bij bijna alle thermolaarzen (ook van HH etc.)
daarom heb ik dit jaar de leren outdoorlaarzen gekocht bij de ANWB, die zijn helemaal waterdicht en super warm! Zijn nu in de aanbieding voor 99,- voor leden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:00

Ik heb ze van de welkoop, zijn niet heel stevig maar wel heerlijk warm! Ze kosten 20 euro.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:02

Ik heb ze vorige winter voor €40 bij Divoza gekocht (Mondoni Canada). Heb er niet mee gereden, maar wel bijna iedere dag mee door de sneeuw gebanjerd en had nooit last van koude tenen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:05

Ik heb de stal variant en de rij variant. Moet zeggen dat de stal variant heel breed en groot uitvalt, ik heb een maatje 36 en ze zijn echt veel te breed voor mijn smalle voetjes, en dikke sokken word moeilijk omdat ik er dan bijna niet inkom bij het enkel gedeelte :+ lekker handig haha. Maar ze zijn wel ideaal voor de modderige wei, zolang ik maar niet dieper dan mijn enkels er in ga want ze zijn niet waterdicht. Ze houden me ook degelijk warm :j

De rijvariant heb ik via HorseTopShop gekocht en zitten heerlijk, lopen ook goed en heb hiervan een maat 37 en kan nog dikke sokken erin doen, wat gelukkig goed gaat omdat je veters erin hebt. Deze zijn ideaal voor in de winter :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:22

tisby schreef:
Ik heb ook de rimfrost riders van Mountain horse. Heerlijke laarzen, ook om mee te rijden. Het enige nadeel vind ik dat alleen de voet waterdicht is, zoals bij bijna alle thermolaarzen (ook van HH etc.)
daarom heb ik dit jaar de leren outdoorlaarzen gekocht bij de ANWB, die zijn helemaal waterdicht en super warm! Zijn nu in de aanbieding voor 99,- voor leden.

Helemaal waterdicht zijn ze misschien niet, maar dat geld ook voor de leren outdoorlaarzen. Ook daarvan is alleen de voet waterdicht. Maar hoewel ze niet volledig waterdicht zijn, ben ik nog nooit nat geworden in mijn laarzen. Ook niet na uren door de kniehoge sneeuw te hebben gelopen. Terwijl dat met mijn andere laarzen wel gebeurde.

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:25

hh deluxe kan er super mee rijden