Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hij schrikt heus niet minder erg als hij een bit in heeft
Mijn paard schrikt ook wel eens van bijvoorbeeld een fazant, aanhanger met klapperend zeil en dat soort dingen, dan springt hij even omhoog, het is niet dat als je geen bit in hebt je paard meteen in galop er vandoor gaat. en het lijkt me dat als je paard zo ontzettend schrikt van bijvoorbeeld een vrachtwagen of tractor dat hij er in een rengalop vandoor gaat, hij niet genoeg verkeersmak is.
beautytje37 schreef:Balou_k# je zegt dat je op de weg gaat zonder zadel? is dat in Nederland toegelaten van de wet? ik zou dat ook zeer graag eens doen maar weet niet als dat hier in België mag. en ben je dan verzekerd als je valt of zoiets?
Laura_x_ schreef:Als een paard er eenmaal vandoor gaat, houdt een bit hem echt niet tegen hoor
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar had het graag willen proberen.

IloveNikitaa schreef:Laura_x_ schreef:Als een paard er eenmaal vandoor gaat, houdt een bit hem echt niet tegen hoor
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar had het graag willen proberen.
Klopt, maar vlak voordat hij ervandoor gaat kun je hem misschien nog net houden zodat hij dat niet doet en bitloos heb je iets minder controle

Tammy_ schreef:mijn pony is sneller ontspannen zonder bit, ik rijd dus ook gewoon buiten bitlooshij schrikt heus niet minder erg als hij een bit in heeft
Mijn paard schrikt ook wel eens van bijvoorbeeld een fazant, aanhanger met klapperend zeil en dat soort dingen, dan springt hij even omhoog, het is niet dat als je geen bit in hebt je paard meteen in galop er vandoor gaat. en het lijkt me dat als je paard zo ontzettend schrikt van bijvoorbeeld een vrachtwagen of tractor dat hij er in een rengalop vandoor gaat, hij niet genoeg verkeersmak is.
Is niet veel anders aan!