Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vrij beschut en anders in een dikke laag stor in haar box
catalyst1 schreef:Dat is echt onzin hoor.Ik heb mijn paard nu geschoren en ergens in januari scheer ik haar nog een keer.Alleen hele dikke behaarde paarden moeten vaker geschoren worden.Ligt dus echt aan het paard,hoelang buiten,strenge winter etc.De meeste paarden scheer ik 1 keer,sommige 2 keer ,een enkeling 3 keer en bij hoge uitzondering het hele jaar door ( =4 keer).
jovelas schreef:Er stond een stuk in de Paard&sport over scheren, en dat je het het beste gewoon eind oktober oid kunt doen omdat anders het paard door een verstoring in zijn systeem een zomervacht zou kunnen gaan aanmaken. Ik weet niet precies hoe het er stond maar zoiets was het. Ik scheer mijn paard gewoon eind oktober, anders kun je binnen de kortste keren weer, en daar hebben ik, mijn paard, en de persoon die hem scheert geen zin in![]()
Zo ken ik hem weer Sappos schreef:Ik heb vandaag geschoren. Mijn pony had helemaal nog niet veel haar mag gaf zelf aan dat ie last had van zijn vacht. Hij wordt dan traag, reageert minder snel op hulpen en is gewoon wat flauw in zijn gedrag. Toch heb ik het nog meer dan een week uitgesteld en voelde eergisteren alweer de korstjes op zijn huid staan (dat krijgt hij als ik hem in zijn wintervacht laat komen. Het verstikt, hij kan daar niet tegen. Daarnaast komt hij na het werken niet meer op adem terwijl zijn conditie top is) Dus vandaag toch maar kaal en de wondje gewassen met betadine. Heel apart want geen van mijn andere pony's reageren zo heftig op hun eigen vacht. Vorig jaar was hij ook begin september al kaal. Hij veranderde gelijk van sloom in lekker fris en vrolijkZo ken ik hem weer