Ik wil me verdiepen in het lesgeld wat er wordt gevraagd en betaald wordt. Misschien kunnen jullie me helpen. Ik rijd ZZ-L en ben IZ jurylid, wat zou een nromale prijs zijn voor een uur les? Ik heb verder de basis opleiding voor instructeur gedaan en geef al jaren lang les, maar hoor vaak dat ik goedkoop ben voor de kennis die ik in huis heb. Mijn uurprijs zet ik liever niet op het net, dus pb maar.
Mijn instructrice reed ook ZZ-L/ZZ-Z (inmiddels LT) en zij kwam voor 20 euro bij mij thuis. Vond dat echt spotgoedkoop! Ik zou rond de 50 een heel redelijk bedrag vinden
mijn instructrice rijdt ZZ/Z en volgens mij ook nog een stapje hoger en heeft alle diploma´s en vraagt 27 euro voor 45 minuten aan huis ik vind dit niet duur! maar op deze manier blijft het wel leuk om elke week te lessen en af en toe een extra lesje te nemen
Melvern
Geplaatst: 05-09-11 09:47
Mijn instructrice rijd zelf ZZ-Z en heeft alle diploma's en jureerd zelf ook veel. Ik betaal 30 voor een uur en 20 voor een half uur
Mijn lesgeefster reed ook M9 in Belgie dus hoger dan M niveau bij jullie. Heeft opleiding zelfstandig instructeur. Ze komt voor 25 € per uur. Als ik 50 € zou moeten uitgeven per uur dan zou ik toch wel iemand willen met een grote naam en een uitgebreid palmares met verschillende paarden.
fresco
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-11 09:59
Ik vind 50 euro ook erg veel geld en denk dat 25/30 euro per uur een vriendelijk bedrag is.
Ik les bij een LT amazone en betaal 30.- per uur, ken zat instructeurs in de regio die dat niveau bij lange na nog niet gehaald hebben en het dubbele vragen.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 05-09-11 11:29
ik betaal 17.50 voor een half uur, 25 voor een uur Ik kan zelfs met een stalgenoot samen rijden en de kosten delen, ze telt niet per persoon maar per les, scheelt mij weer geld, aangezien ik in een uur best de tijd met een ander kan delen
prijzen zijn hetzelfde als zij naar mij komt, of ik naar haar zij is zelf Z2 niveau en heeft ook de diploma`s
OdiEtAmo
Geplaatst: 05-09-11 11:32
Voor mijn dressuurlessen betaal ik 25,- per half uur (heeft op grand prix niveau getraind) en 25,- per 3 kwartier (ZZ-L en jurylid).
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 05-09-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
blue_sky
Geplaatst: 05-09-11 11:34
Ik betaal ook 25 euro per uur. Mijn instructrice heeft heel veel ervaring en meerdere paarden nationaal gereden. Ze heeft in de 7 jaar dat ik bij haar les ook nooit het tarief verhoogd. Ze wil de lessen op die manier voor iedereen bereikbaar houden. Voor 50 euro per uur zou ik toch ook echt moeten afhaken.
Mja ik denk dat ook al rij je een bepaald niveau je wel moet kunnen les geven. Je moet kunnen overbrengen wat jij ziet en dat vertalen in een begrijpelijke manier voor je klant. In mijn ogen ben je dan een goede instructeur, als je jou aanwijzingen kunt overbrengen enzo de combinatie vooruit kan helpen. Tuurlijk speelt het stukje op niveau rijden mee maar ook al rij je GP en je kan het niet overbrengen is het voor mij waardeloos.
Ikzelf betaal mijn instructrice (int 2) €40 p.u zitten wel reiskosten bij en de les loopt altijd uit. Ik geef zelf les op een club en krijg €20 p.u
antje_vip
Geplaatst: 05-09-11 11:37
Mijn instructrice rijdt Z en ik betaal €20 per keer. Krijg tussen een half uur en een uur les. (verschilt een beetje per keer maar dat maakt voor de prijs niet uit) Ze komt bij me thuis maar het is dan ook mijn buurvrouw.
hippa
Geplaatst: 05-09-11 13:20
Ik start ZZ-L, ben jury en Orun gediplomeerd en vraag per les, tussen de 30 en 60min, 20 euro ex reiskosten.
Mijn instructrice is in het dagelijks leven onderwijzeres, heeft zelf Z-eventing gereden en geeft les tot op internationaal niveau (vorig jaar een ponyruiter van nationaal, niet aan de bak komend getraind tot en met EK). Zij vraagt 30 euro/uur (zonder voorrijkosten), maar de bondscoach verklaart haar ook voor gek...
Mijn ene instructrice rijdt niet (meer), maar dat maakt eigenlijk niets uit, bij haar betaal ik 25 euro per uur. Bij mijn andere instructeur (meerv. NK Z2) betaal ik 50 euro per uur. Daar les ik dus ook niet iedere week, dat wordt me te duur.
Mijn lesgever vraagt 30 euro voor een uurtje. Hij heeft GP gereden maar rijdt nu enkel thuis nog (ouderdom ). Denk dat dit nog een gangbare prijs is, boven de 40 euro zou ik niet willen gaan per uur.
Ik betaalde 35 euro per les (ongeveer drie kwartier) bij een Lichte Tour ruiter. ZZ-L zou ik iets van 30-40 per uur betalen max
AmonRe
Geplaatst: 05-09-11 20:51
30 Euro voor 45 min bij ZZ zwaar ruiter / Z jurylid / gediplomeerd instructeur. Is inclusief reiskosten, komt aan huis.
Sita_
Geplaatst: 05-09-11 20:52
Ik betaal 25 euro incl. reiskosten bij mijn instructrice die zelf ZZL rijd.. Ik vind het ook absoluut niet duur, zeker niet omdat ze ook echt niet op de tijd let.. Ik zit soms anderhalf uur op t paard bij wijze van..
Mijn intructrice reed Z en ik betaal 20,- driekwartier wordt soms ook langer. En ze gaat ook altijd mee op wedstrijd etc, maar dat doet ze gewoon omdat ze het leuk vind