Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Verder kan je kijken naar ledlichtjes voor op de fiets en minimaal aan beide kanten een lampje dragen. Je bent sneller niet goed zichtbaar dan wel goed zichtbaar. In de auto kan je dan ook beter een wandelende kerstboom tegemoet zien komen dan een vaag lampje waarbij je afvraagt of er iets gaande is. Mri schreef:zo'n klimlampje op je hoofd, en dan kan je op de achterkant een rood fietslampje
Wit fietslampje op je frontriem.
Knipperende lampjes vallen meer op dan lampjes die niet knipperen.
benen van het paard worden vaak niet gezien (te dicht bij de grond) en hoe hoger hoe opvallender.
Er zijn hesjes met flikkerende lampjes erin en reflecterende teugel hoezen, refelcterend borsttuig. Er is geneog te vinden!
Liever als kerstboom de weg op dan niet gezien worden!
Marije_jiplover schreef:Mri schreef:zo'n klimlampje op je hoofd, en dan kan je op de achterkant een rood fietslampje
Wit fietslampje op je frontriem.
Knipperende lampjes vallen meer op dan lampjes die niet knipperen.
benen van het paard worden vaak niet gezien (te dicht bij de grond) en hoe hoger hoe opvallender.
Er zijn hesjes met flikkerende lampjes erin en reflecterende teugel hoezen, refelcterend borsttuig. Er is geneog te vinden!
Liever als kerstboom de weg op dan niet gezien worden!
Hier ben ik het niet mee eens. Juist de benen van het paard zitten vol in de schijnwerpers van koplampen van auto's, dat is dus juist dé plek om relfectiemateriaal omheen te doen.
En mijn knipperlampjes om de benen trekken ook echt wel de aandacht.
Reflecterend hesje of uitrijdeken doet juist weinig, de koplampen van auto's schijnen zo hoog niet (dan zouden ze nl tegenliggers teveel verblinden).
En ook als ruiter zit je vele malen hoger dan het hoofd/gezicht van een bestuurder.
Dus juist rondom de benen moet je zorgen voor verlichting.

Ik had de hoofdstelbanden om de neusriem (zit zelfs een uitsparing voor de sperriem) en om de teugels.