Welke winterjas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:10

Na lang in gewone winterjassen naar stal te zijn gefietst, en te rijden in een paar dikke truien, zou ik nu toch graag een goeie ruiter winterjas kopen. Welke jas raden jullie aan? Liefst een niet al te plomp/dik model, toch comfortabel voor op de fiets, op stal en op het paard, een neutrale kleur dat bij alles past, waterdicht, winddicht, te koop in België en niet al te duur (zou liefst niet veel meer dan 100 euro uitgeven als dat kan...). Ook moet hij wel even meegaan en tegen een stootje kunnen. Ook een wat dunnere bodywarmer, met de zelfde eisen, voor als het niet zo heel koud is, is welkom...

1susanne1

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:03

de kingsland bomberjacks zijn echt aan te raden! (wel boven je budget denk ik..)
zelf heb ik een winterjas van anky, en die is echt super ! :D (maar de prijs weet ik er zo niet van.. sorry!)

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:25

Zoek je een lange jas of een korte jas, de outback van Target dry is een jas speciaal voor het paardrijden, het is een langere jas met beenkoorden zodat de flappen niet omhoog waaien. De jas kost ong €89,- is wind en waterdicht en in meerdere kleuren te verkrijgen. Wil je meer weten stuur dan even een PB, hij staat nog niet op de site, maar is wel leverbaar en ik kan je er meer over vertellen mocht je dat willen. (ik krijg de foto niet meegestuurd :o )

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:08

kingsland vind ik helemaal TOP!

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:16

Het is niet echt een paardenjas, maar ik vind hem wel helemaal top. Stiekem is het de winterjas die ze bij de Albert Heijn verkopen, maar iedereen vraagt me altijd bij welke paardenwinkel ik het gevonden heb. Hij is waterdicht, winddicht, zeer goedkoop, gaat niet snel kapot, en het zit lekker. Als gewone winterjas zou ik um nooit aandoen, maar voor paardrijden vind ik hem perfect!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:46

Ik heb een KWPN bomber, heerlijke jas. Waterdicht, winddicht en heerlijk warm, ook als het vriest. :)
Waarschijnlijk niet in Belgie te koop gezien het KWPN is, maar ik heb hem bij een Hypowinkel vandaan (die hebben ze in Belgie ook), dus wellicht kan je hem daar vinden. En anders moet het wel via internet lukken. Volgens mij was de jas rond de €70-€80.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:47

Ariat bomber :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:44

Ik heb een Horseware Bomber jack en een Kingsland Bomber.
Beiden zijn super, goed waterdicht, zitten lekker, zijn lekker warm.
En ik vond zeker de prijs van de Horseware-jas heel erg meevallen.
Die heb ik gekocht via de Paardendrogist, maar ik gok dat Horseware ook wel in Belgische paardenwinkels te koop is? Is van de dekens van Amigo en Rambo.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:46

Ik heb 2 jassen van Kyra K. Allebei heerlijk warm en een leuk model! Eentje van Marktplaats en eentje in de uitverkoop gekocht, want nieuw zijn ze redelijk duur. Maar als je een Kyra K tegenkomt, zeker een aanrader!

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:02

Ik zoek een kort model, lijkt mij handiger... En een lange rijjas vind ik ook niet mooi. Meerdere mensen raden mij Kingsland aan, weten jullie ook waar ik dat kan kopen in België? En in welke prijsklasse liggen hun winterjassen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:05

De Kingsland is geweldig en ook echt waterdicht (op het borduursel na,dat wil uiteindelijk wel doorlekken).
De Anky heeft waterdichte stof,maar geen getapete naden,dus daar heb je niets aan in een hoosbui.
Kingsland is ook goed online te bestellen,er is zelfs een outlet van!De unisex jassen vallen wel erg groot,ik heb xxxs en normaal 36.

http://www.avosoutlet.nl/

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:28

Online bestellen doe ik liever niet, weet je ook waar je ze in een winkel in België kan bekijken?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:34

Ik heb een windbrekertje van Harry's Horse, softshell-achtig-iets-geval. Weet niet goed hoe ik het moet benoemen :P
Water en winddicht, met fleece gevoerd.

http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .26204004/
Dit is geloof'k de nieuwe versie van mijn jasje - ondertussen 2 jaar oud.
Het ziet er echt dun uit maar is lekker warm!
Ik heb't gekocht bij Kerckhaert, je vast wel bekend ;)

Ruitershop Equis heeft het ook, maar da's een onlineshop.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:41

Kingsland is wel heel duur, hoor. Je kan het vinden aan een voordeliger prijs bij http://www.royalhorseoutlet.com. Dat is als het past dat ze je maat hebben, heb je geluk. Degelijke Belgische firma, ze zenden alles op.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:18

Ik heb een hele fijne jas voor de winter én zomer. Er zit een dikke voering met bont in voor de winter, die je er gemakkelijk uit kunt ritsen en dan heb je een luchtige zomerjas! Volgens mij kan ik de mouwen er ook nog afritsen. Zal morgen even kijken wat voor merk het is ;) Heb hem 3 jaar geleden gekocht bij Divoza, en de jas ziet er verder nog prima uit! (Heeft al heel wat noodweer, nieuwschierige paarden, blije honden en meer doorstaan :D)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:36

ik lees even mee, want ik kan ook nooit kiezen.... :brr: lekker warm is wel een pré

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:07

Het nadeel van bomberjacks vind ik altijd dat ze zo "opkruipen".

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:12

ik heb een equi-theme jas hij is water en winddicht zit lekker en ik heb er eigelijk nog niet zo veel mensen mee zien rijden :o weet alleen de prijs niet was een cadeautjee ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:24

Die equi-theme jassen worden hier veel gebruikt als 'stal'jassen, verscheidene grooms / ruiters / e.d. lopen er altijd mee met reclame geborduurd op de rug. Zie ze hier dan ook erg vaak...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:05

Die vind ik niet zo fijn.Ademen mij te weinig.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:44

Ik heb een snowboardjas bij een oulet winkel gekocht. Die is winddicht, waterdicht maar toch ademend. Het fijne is dat je nog zo'n extra sluiting hebt rond de taille waardoor de wind niet onder je jas kan komen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:49

ik heb echt van alle soorten en maten gehad de afgelopen jaren aan jassen

Maar 2 jaar geleden toch een Kingsland jas gekocht
en deze gaat nooit meer weg <3
sterker nog
de volgende wordt weer een Kingsland

Al die andere jassen kon ik na een jaar weg gooien
maar deze is gewoon nog net zo warm als de eerste dag
ondanks alle wasbeurten ondertussen :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:08

heb al jaren één van mountain horse, gaan redelijk lang mee (eerst als gewone jas, daarna als staljas). Lekker warm (en ben echt een koukleum)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:01

_Marinke_ schreef:
Die equi-theme jassen worden hier veel gebruikt als 'stal'jassen, verscheidene grooms / ruiters / e.d. lopen er altijd mee met reclame geborduurd op de rug. Zie ze hier dan ook erg vaak...

ooh kan best haha ik heb er gewoon een zonder tekst let eigelijk ook niet zo op de jassen van anderen :o

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:24

Wendy:das waar hoor!Ik heb zelfs een roze en die moet ik dus na 2x dragen al wassen maar hij blijft net zo warm!