Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Gelukkig) zie ik het niet veel, eigenlijk nooit.. De meesten blijven gewoon bij Zwart, bruin, grijs en blauw.. Met witte dekjes en witte of beige rijbroeken. Blouses zijn vaak wel gekleurd, maar met jasje zie je dit niet 
Ik zou er eerder punten afhalen als ik het geheel storend en to much vind..
Bespaar mij dit please
Zooist schreef:Maar relaxed, als alles voldoet aan de reglementen kan je er toch geen punten afhalen omdat jij persoonlijk het to much vind?
(niet dat ik in het fluorroze ga starten hoor)

Maar als je 'echte' concoursen gaat doen dan mag het wel een beetje serieus 

Het is toch ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en misschien ook wel van de combinatie. Bij de een past het wel, bij de ander helemaal niet. Cassidy schreef:Kleur van de outfit mag niet uitmaken, als alles maar schoon, heel en functioneel is.
Uiteindelijk behoor je te kijken hoe iemand rijdt, en niet naar de kleur of ras van het paard, en de kleur en merk van de outfit.
Dus donkerpaars jasje en dekje, maar dan neutrale kleur rijbroek en cap
Relaxed schreef:Nou zal hier dan ook maar ff reageren nog(Gelukkig) zie ik het niet veel, eigenlijk nooit.. De meesten blijven gewoon bij Zwart, bruin, grijs en blauw.. Met witte dekjes en witte of beige rijbroeken. Blouses zijn vaak wel gekleurd, maar met jasje zie je dit niet
Verder is het een kwestie van de reglementen volgen, dus 'dingen die echt niet kunnen' kunnen wel als het reglement het toestaat..
Verder is het niet echt een schoonheidswedstrijd, dus ik zou er zeker niet meer punten voor gevenIk zou er eerder punten afhalen als ik het geheel storend en to much vind..
Kijk een zwart jasje met een rose kraagje is prima.. Maar kom aub niet aan met rose jasje, dekje, hoofdstel, enzBespaar mij dit please
![]()
Ik weet niet hoe dat bij dressuur zit, maar bij western wil je júíst opvallen door er niet uit te zien zoals alle anderen! Dus als je eens iets anders doet dan het standaard zwart-wit blijf je in elk geval hangen bij de jury
Fitzroy schreef:Of dat dan in positieve zin is, is maar weer afwachten![]()
Stel je hebt een kleurige of afwijkende outfit en je rijdt bagger. Dat zal een jurylid zeker bij blijven. O, daar heb je die weer. Het kan dus averechts werken.
Duur grapje 
MamboBeach schreef:Relaxed schreef:Nou zal hier dan ook maar ff reageren nog(Gelukkig) zie ik het niet veel, eigenlijk nooit.. De meesten blijven gewoon bij Zwart, bruin, grijs en blauw.. Met witte dekjes en witte of beige rijbroeken. Blouses zijn vaak wel gekleurd, maar met jasje zie je dit niet
Verder is het een kwestie van de reglementen volgen, dus 'dingen die echt niet kunnen' kunnen wel als het reglement het toestaat..
Verder is het niet echt een schoonheidswedstrijd, dus ik zou er zeker niet meer punten voor gevenIk zou er eerder punten afhalen als ik het geheel storend en to much vind..
Kijk een zwart jasje met een rose kraagje is prima.. Maar kom aub niet aan met rose jasje, dekje, hoofdstel, enzBespaar mij dit please
![]()
Jij bent jurylid? Juist dan moet je toch weten hoe of wat? En dat smaken verschillen? Best wel vreemd dat als het toegestaan is je er een punt af zou halen omdat het jouw smaak niet is.
Relaxed schreef:Zooist schreef:Maar relaxed, als alles voldoet aan de reglementen kan je er toch geen punten afhalen omdat jij persoonlijk het to much vind?
(niet dat ik in het fluorroze ga starten hoor)
Als het geheel toch druk en heel erg storend is, dan kun je er imo net zo goed een punt afhalen dan wanneer iemand slordig heeft ingevlochten en dr haar in een slordige knot heeft gedraaid.. Bijvoorbeeld..
Maar goed, ik heb me voorgenomen om niet meer in discussie te gaan over het ene onderdeel verzorging
Suus, ik doe dus geen bixie
Fitzroy schreef:Of dat dan in positieve zin is, is maar weer afwachten![]()
Stel je hebt een kleurige of afwijkende outfit en je rijdt bagger. Dat zal een jurylid zeker bij blijven. O, daar heb je die weer. Het kan dus averechts werken.
terwijl degene nu misschien wel een goede rit maakt. Wat punt je dan nog als objectieve jury?!