opnieuw B debuut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

september starten B wedstrijd?

ja
35 (70%)
nee
2 (4%)
later starten
2 (4%)
wat je zelf wilt
11 (22%)
weet niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 50

Juuls_

opnieuw B debuut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:01

Hoi Bokkertjes,

Ik heb een vraagje, sorry als mijn vraag in het verkeerde forum staat, ik heb een paard van 10 jaar
een Zangersheide ruin, Five-Seasons (Runa x Ferdinand-W) die ik vanaf zijn 3e jaar in mijn bezit heb.
Sinds hij een jaar of 6 was ging ik serieus dressuur rijden, maar ik ben eigenlijk altijd al heel onzeker geweest.
We hebben dan ook al meerdere keren een B debuut gemaakt :o en dat ging niet eens zo slecht, wel elke keer winstpunten
en zelfs een aantal keren eerste geworden.
Maar voorafgaand heb ik zelf altijd veel stress waardoor ik weer een tijd stop met wedstrijden en het starten dan weer uitstel
totdat ik vind dat we weer goed genoeg zijn om te beginnen. Zo ging het ook na mijn training bij Charles van Belle, weer 1e geworden
bij ons zoveelste debuut in de B op HC Simonshaven.

Om mijn verhaal kort te maken: nu gaat het naar mijn idee best goed en denk ik eraan om weer te starten in de B.
Maar nu is er een meid op stal met haar moeder en die moeder zit mij en mijn paard dus zwart te maken tegenover het 15 jarige verzorgstertje van mijn paard. :(
Hierdoor word ik dan gelijk weer zo onzeker, zei ze dingen tegen haar als: dat ik mijn paard verpest heb aan de voorkant en hij totaal geen achterkant heeft, allemaal dingen over zijn leeftijd, dat hij vroeger zoveel pit had en nu niet voorwaarts is (toen was hij 5 jaar ofzo + ook nog eens maanden niet gereden door operatie...nu is hij 10...) en ze ging maar door dat ik alleen maar trek in zijn mond.
Ik heb hier nu gewoon een heel vervelend gevoel door en eigenlijk weet ik ook wel dat ze niet weet waar ze over praat aangezien hun net een paar jaar een paard hebben die met een nek als een giraf loopt en dat kind er als een zoutzak op hobbelt, maar toch ik voel me rot en onzeker. |(
Oke, mijn paard is echt niet makkelijk (lange rug en eigenlijk spring gefokt) en ik ben natuurlijk ook geen Anky van Grunsven, maar volgens mij rij ik zo slecht nog niet.

Mijn vraag aan jullie weet ik niet precies eigenlijk, behalve: wat moet ik doen? moet ik haar erop aan spreken? moet ik wel of niet starten?
heeft ze gelijk? misschien dat jullie mij aanwijzingen kunnen geven nav een foto?

Alvast heel erg bedankt

Afbeelding

Dabo

Re: opnieuw B debuut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:36

Jij moet gewoon lekker starten als jij dat zelf wil. Trek je NIKS van die lui aan joh, je rijdt toch voor jezelf? Niet voor haar toch? Start zij zelf ook?
Gewoon dus lekker doen als je dat wil hoor, succes in elk geval, jullie zijn een leuke combinatie! :j

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:38

Ja ze start zelf ook en heeft 4wp in de B

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:39

Snap niet waar je je zorgen over maakt joh!
Ziet er super uit, ga weer is proberen te startten en kijk wat eruit komt.
Je zegt zelf dat je mooie punten rijd en ook nog 1ste plaatsen, nou super toch :D
Niks van anderen aantrekken joh

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:40

Probeer je niet teveel aan te trekken van die moeder. Wat ik op de foto zie ziet er netjes uit, jullie zijn een leuke combi.
En je hebt toch niet voor niks al WP gehaald in de B, dus zo slecht zullen jullie niet zijn.
Dus ga gewoon lekker starten en laat die moeder gewoon zien dat jullie WEL een goed team zijn en punten kunnen halen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:43

gewoon afgunst, lekker starten en die dochter verslaan in de wedstrijden dat kun je beter als doel voor jezelf stellen dan je afvragen of je wel goed genoeg bent.

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:48

Ik vind het er leuk uitzien op de foto! Gewoon doorgaan met wedstrijden rijden als jij dat wilt. Je rijd voor jezelf en niet voor die moeder. Waarschijnlijk is het jaloezie als het haar kind niet lukt met haar paard.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:25

Ik vind je op de foto een mooie houding hebben en je hebt een schitterend paard! Als jij wedstrijden leuk vind moet je gewoon lekker gaan starten en genieten. Niks aantrekken van wat andere mensen zeggen, vaak is het afgunst.
Dus laten kletsen die mensen, genieten van je mooie paard en lekker rijden ;)
Heel veel succes met je wedstrijden in de toekomst!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:37

zal vast pure jaloezie zijn omdat je zo'n leuk paardje onder je kont hebt. Gewoon lekker starten en laat dat gebabbel van die moeder het ene oor in en het andere eruit gaan. gewoon weer lekker verder gaan met wedstrijden. weet niet of je ook les hebt? ( of heb ik daar overheen gelezen) want dan kom je vast wel een eindje hoor.
Succes ermee, en laat je niet gek maken.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:41

meid ga lekker starten je hebt een leuk paard en hij loopt lekker zo te zien, niks van aantrekken!

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:38

lekker gaan starten hoor. :-) Doen!!!

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 18:04

bedankt voor de reaties, ookal zijn ze allemaal positief toch twijfel ik wel.
ik heb me op de reserve lijsten van september gezet aangezien alles al vol zat.
@Sharonaa_ ik heb bij Charles van belle gelest, deze foto is ook van toen en ik ga weer lessen voor de wedstrijd.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:10

Okee, veel succes komt vast helemaal goed met de lessen en wedstrijden. Gewoon lekker verder gaan

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 22:21

ik zal jullie laten weten hoe de wedstrijd 25 september is gegaan.
bedankt voor alle reacties en ik hoop dat ik het aan durf!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:27

ik verwachte een klein schuchter meisje op een arm bespiert, in de krul, getrokken peerd.
Zie ik me daar een bloedmooi beest met een knappe griet erop, met mooie slanke benen die ik heel lang wens ;-). Ik had je nagekeken, niet omdat je zogenaamd de L te min af bent, maar gewoon omdat het er leuk uitziet.

Maar ik herken wel een stukje faalangst. Het strenge zijn voor jezelf en je zelfs onzeker laten maken door een 'mindere' (wat zij roddelen toch?).. Maar het slijt, pas wanneer jij ook gedurfte stappen durf te maken. Of in ieder geval te doen waar jij je lekker bij voelt! En boeiend toch dan maar laatste in de L! iemand moet toch laatste worden?

het trekken mag idd wat minder (ofja op die betreffende foto) maar B+10 is toch wel een bewijs van iets toch?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:02

ik denk dat als je je teugels een heel stuk korter neemt en je handen voor je zadel steekt het al een heel andere foto zal zijn en het plaatje helemaal compleet is. Maar je bent op 1000% zeker klaar voor de B hoor!

(zegt een voorheen Z ruiter die nu ook na jarenlang niet starten met een nieuw paard in de L1 rijd en telkens heel zenuwachtig is terwijl we de punten op onze sloffies binnen halen)

Wat een knappe knol heb jij onder je billen zeg! En verder zit je keurig!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:44

Gewoon naar Charles luisteren, vraag desnoods of ie bij de eerste wedstrijd er even bij kan zijn.
Zolang er niet over je gekletst wordt dan ben je blijkbaar ook geen bedreiging voor ze. Ofwel mijn ervaring uit eerste hand is dat hoe beter je presteerd hoe meer commentaar. Proberen er niets van aan te trekken en er lekker plezier in te houden.
Als je voor de wedstrijd zelf zo zenuwachtig bent, probreer dan ook eens te schrijven bij een jury. Dat maakt vaak een hoop duidelijk (oa dat de meeste juryleden ook maar gewoon mensen zijn.)

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:19

Knert schreef:
ik verwachte een klein schuchter meisje op een arm bespiert, in de krul, getrokken peerd.
Zie ik me daar een bloedmooi beest met een knappe griet erop, met mooie slanke benen die ik heel lang wens ;-). Ik had je nagekeken, niet omdat je zogenaamd de L te min af bent, maar gewoon omdat het er leuk uitziet.

Maar ik herken wel een stukje faalangst. Het strenge zijn voor jezelf en je zelfs onzeker laten maken door een 'mindere' (wat zij roddelen toch?).. Maar het slijt, pas wanneer jij ook gedurfte stappen durf te maken. Of in ieder geval te doen waar jij je lekker bij voelt! En boeiend toch dan maar laatste in de L! iemand moet toch laatste worden?

het trekken mag idd wat minder (ofja op die betreffende foto) maar B+10 is toch wel een bewijs van iets toch?

bedankt voor je reactie, ik kreeg geen mailtjes meer van reacties op dit topic dus ik dacht dat het al gesloten was.
a.s. zondag is het al zo ver en ondanks jullie aanmoedigingen knijp ik 'm echt!

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:22

jury schreef:
Gewoon naar Charles luisteren, vraag desnoods of ie bij de eerste wedstrijd er even bij kan zijn.
Zolang er niet over je gekletst wordt dan ben je blijkbaar ook geen bedreiging voor ze. Ofwel mijn ervaring uit eerste hand is dat hoe beter je presteerd hoe meer commentaar. Proberen er niets van aan te trekken en er lekker plezier in te houden.
Als je voor de wedstrijd zelf zo zenuwachtig bent, probreer dan ook eens te schrijven bij een jury. Dat maakt vaak een hoop duidelijk (oa dat de meeste juryleden ook maar gewoon mensen zijn.)

goede tips!
lijkt me leuk om een keer te schrijven bij een wedstrijd, ga ik zeker regelen.

nu moet ik eerlijk zeggen dat deze foto wel tijdje terug is gemaakt toen ik
intensief trainde bij Charles, Five is nu wel wat minder gespierd.
aankomende week heb ik weer les dus ben benieuwd hoe het dan zal gaan.
O ik ben zenuwachtig joh!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:29

Ach ik was ook hartstikke zenuwachtig! Voor het eerst L1 starten!

Wat denk je? Nu 5 wedstrijden later mag ik al L2!

Gewoon doen, en lekker voor jezelf rijden! Heb je punten? SUPER! Niet?
Jammer dan, volgende keer beter!

Heeft voor mij heeeel erg geholpen! En schrijven is leuk.. + het is altijd juist GOED als
je wat commentaar mee krijgt, kun je weer lekker oefenen!

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 09:26

vandaag is de wedstrijd! ik moet om 12:51 uur! *\o/*
en ik ben al 2x naar de wc geweest... :(

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:28

gabiiy schreef:
vandaag is de wedstrijd! ik moet om 12:51 uur! *\o/*
en ik ben al 2x naar de wc geweest... :(

Komt helemaal goed, je hemt m super aan het lopen! :))
Heel veel succes!
en Ik weet zeker dat er mensen zijn die veeeeel slechter rijden.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:21

en hoe is het gegaan :)?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:53

Hee netjes gereden vandaag meid!!!

En ik weet wie je bedoeld, noem verder geen namen maar moet je echt maling aan hebben. Ik ben ook altijd een onderwerp van geklets voor haar moeder vooral en maar zo denken dat je wel beter weet dan haar :) En confronteren helpt op dat moment, maar daarna gaat het weer vrolijk verder. Al ben ik het soms zo zat dat ik haar wel confronteer. Dan hebben ze niet zo'n grote mond meer op dat moment.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:58

ben benieuwd naar de uitslag van vandaag maar zo te lezen hierboven wel goed? :D