Ik heb een vraagje, sorry als mijn vraag in het verkeerde forum staat, ik heb een paard van 10 jaar
een Zangersheide ruin, Five-Seasons (Runa x Ferdinand-W) die ik vanaf zijn 3e jaar in mijn bezit heb.
Sinds hij een jaar of 6 was ging ik serieus dressuur rijden, maar ik ben eigenlijk altijd al heel onzeker geweest.
We hebben dan ook al meerdere keren een B debuut gemaakt
en dat ging niet eens zo slecht, wel elke keer winstpuntenen zelfs een aantal keren eerste geworden.
Maar voorafgaand heb ik zelf altijd veel stress waardoor ik weer een tijd stop met wedstrijden en het starten dan weer uitstel
totdat ik vind dat we weer goed genoeg zijn om te beginnen. Zo ging het ook na mijn training bij Charles van Belle, weer 1e geworden
bij ons zoveelste debuut in de B op HC Simonshaven.
Om mijn verhaal kort te maken: nu gaat het naar mijn idee best goed en denk ik eraan om weer te starten in de B.
Maar nu is er een meid op stal met haar moeder en die moeder zit mij en mijn paard dus zwart te maken tegenover het 15 jarige verzorgstertje van mijn paard.
Hierdoor word ik dan gelijk weer zo onzeker, zei ze dingen tegen haar als: dat ik mijn paard verpest heb aan de voorkant en hij totaal geen achterkant heeft, allemaal dingen over zijn leeftijd, dat hij vroeger zoveel pit had en nu niet voorwaarts is (toen was hij 5 jaar ofzo + ook nog eens maanden niet gereden door operatie...nu is hij 10...) en ze ging maar door dat ik alleen maar trek in zijn mond.
Ik heb hier nu gewoon een heel vervelend gevoel door en eigenlijk weet ik ook wel dat ze niet weet waar ze over praat aangezien hun net een paar jaar een paard hebben die met een nek als een giraf loopt en dat kind er als een zoutzak op hobbelt, maar toch ik voel me rot en onzeker.
Oke, mijn paard is echt niet makkelijk (lange rug en eigenlijk spring gefokt) en ik ben natuurlijk ook geen Anky van Grunsven, maar volgens mij rij ik zo slecht nog niet.
Mijn vraag aan jullie weet ik niet precies eigenlijk, behalve: wat moet ik doen? moet ik haar erop aan spreken? moet ik wel of niet starten?
heeft ze gelijk? misschien dat jullie mij aanwijzingen kunnen geven nav een foto?
Alvast heel erg bedankt

Doen!!!