iemand ervaring met bouman leasepony's ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twilite1996

iemand ervaring met bouman leasepony's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:15

hallo, ik wil een pony gaan leasen bij bouman leasepony's
voor een voledige lease dus dat het paard bij mij op stal komt staan.
heeft iemand hier ervaring mee en is dit wel veilig?
dankjewel alvast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:07

Ik heb zonet even de site bekeken, maar zie nergens staan dat het paard bij je op stal kan komen te staan?
Volgens mij is het de bedoeling dat het paard daar blijft en dat je daar rijdt.

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:19

Coby schreef:
Ik heb zonet even de site bekeken, maar zie nergens staan dat het paard bij je op stal kan komen te staan?
Volgens mij is het de bedoeling dat het paard daar blijft en dat je daar rijdt.

nee ik heb al gemailt het kan wel en het staat ook bij voorwaarden leasen onderaan alleen dierenarts enzo zijn dan wel je eigenkosten
het kost ong 100 is dat duur?

heeft er iemand nog antwoord op mijn 2e vraag ?
of het duur is 100 euro per maand maar wel zelf hoefsmid (ik ga er van uit dat dat wel inorde is ) en dieren arts betalen als er wat is?
ook de stal 275 betaal ik zelf, en is het wel veilig want het paard is natuurlijk niet echt van mij zelf
Laatst bijgewerkt door Tanja op 24-08-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de edit knop.

MerelxG_R

Re: iemand ervaring met bouman leasepony's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:06

Voor dat geld kun jij bijna een eigen pony nemen. En je gaat er van uit dat de hoeven in orde zijn ofwat? Hoeven blijven niet eeuwig netjes uitzichzelf.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:08

En wat als je honderden euro's (zo niet duizenden....) kwijt bent als hij een kostbare blessure of operatie nodig heeft? Moet je dat ook betalen, het is niet eens je eigen pony! Hoefsmid zelf betalen vind ik tot daar aan toe, maar dierenarts? Nee, zou ik nooit doen.

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:09

MerelxG_R schreef:
Voor dat geld kun jij bijna een eigen pony nemen. En je gaat er van uit dat de hoeven in orde zijn ofwat? Hoeven blijven niet eeuwig netjes uitzichzelf.

ik ga er van uit de eerste maand zoiezo wel , en ik mag geen eigen pony omdat mijn ouders eerst willen zien of ik het wel aankan met school enzo.

Roosje1978 schreef:
En wat als je honderden euro's (zo niet duizenden....) kwijt bent als hij een kostbare blessure of operatie nodig heeft? Moet je dat ook betalen, het is niet eens je eigen pony! Hoefsmid zelf betalen vind ik tot daar aan toe, maar dierenarts? Nee, zou ik nooit doen.

ja daar zat ik ook al over te denken, zal ik wel even na vragen als ik ga kijken want je heb gelijk straks krijg ik een ziek paard en moet ik dat gaan vergeoden terwijl hij niet eens echt van mij is

oh ik lees nu die mail goed door er staat : De kosten van de verzorging komen voor jullie rekening. Hieronder vallen ook de hoefsmid en kleine dingetjes bij de dierenarts.
Als er iets met de pony is, of je vindt het niet meer leuk, kan hij altijd terug naar ons.

dus alleen kleine dingetjes bij de dierenarts ik weet niet wat hier onder valt?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 24-08-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten weer samengevoegd, gebruik aub de editknop!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:14

luizen,wondje dat gehecht moet worden....

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:16

Dus je betaalt én de stalling (volledige verzogring van de pony) én nog extra geld voor de eigenaar én je moet dierenartskosten betalen? Dat vind ik veel ja :j Vaak is het zo bij leasen/bruikleen dat diegene de stallingskosten betaalt en de eigenaar de dierenartskosten, en dan niet nog eens een bedrag voor het lenen van het paard want de leaser betaalt het onderhoud al zeg maar.

Kijk anders eens op marktplaats/ hier op bokt voor een bruikleen paardje of een leasepony die verplaats mag worden, dan heb je vast gunstigere voorwaarden en veel minder kosten!

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:17

shilady schreef:

oke dankjewel,
maar is het duur het komt eigelijk uit nu zonder dierenarts en hoefsmid op
325 euro per maand

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:18

Dat zou je even heel goed na moeten vragen welke dingen er wel of niet onder vallen.

Het blijft natuurlijk een aparte situatie , voor de huurder is het niet tof als het paard iets krijgt waardoor het niet bereden kan worden / extra zorg nodig heeft , voor de eigenaar is het ook niet leuk als het dier door onvoorzichtigheid of een matige verzorging door de huurder ziek wordt , en voor het beestje is het al helemaal een enorm beroerde situatie want de kans is vrij groot dat beide partijen hun handen er vanaf trekken als het dier een langdurige blessure heeft.... veel huurders zullen het dier dan simpelweg terugsturen en "een nieuwe" willen :=

Als het dier een vervelende blessure oploopt doordat jij er bvb. mee door een onveilige berm galoppeerd , is het jouw schuld. Ik kan me goed voorstellen dat de verhuurder dan niet voor de kosten op wil draaien maar dat er wel iets in het contract staat waardoor de kosten (deels) voor jezelf zijn , dat is ook wel zo logisch :)

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:18

Sarah_Elise schreef:
Dus je betaalt én de stalling (volledige verzogring van de pony) én nog extra geld voor de eigenaar én je moet dierenartskosten betalen? Dat vind ik veel ja :j Vaak is het zo bij leasen/bruikleen dat diegene de stallingskosten betaalt en de eigenaar de dierenartskosten, en dan niet nog eens een bedrag voor het lenen van het paard want de leaser betaalt het onderhoud al zeg maar.

Kijk anders eens op marktplaats/ hier op bokt voor een bruikleen paardje of een leasepony die verplaats mag worden, dan heb je vast gunstigere voorwaarden en veel minder kosten!

oh ik wist niet eens dat dat hier op was ik ben nieuw hierop , en had al op marktplaats gekeken maar ik dacht dat die site de enigste was waar je het paardje op een eigenplek kon neer zetten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:19

Ik zou een half jaar het geld opzij leggen dat je nu zou betalen. Dus per maand de stalling van 275 +100 huurgeld + 40 per 2 maand voor hoefsmid + 200 euro voor eventueel DA dan kom je uit op ruim 2500 euro. Daar kun je een droompony van kopen! En dat na amper een half jaar wachten!
Laatst bijgewerkt door troi op 23-08-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:20

shilady

Maar stel je nou is voor dat het paard een grote wond heeft gekregen of koliek
en je krijg een rekening van bv 200 euro ..

das dan 525 aan koste voor jou rekening
kan je het dan nog goed betalen? en als je die maand dan ook nog de smid moet betalen
kan je het dan ook nog??

Zo moet je een beetje denken :)

Dobel

tsja ik zou een eigen nemen.. je betaalt je scheel en er is niets van jou bij..

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:33

Dit komt op aardig wat geld uit zo :S Je zou ook kunnen overwegen om een pony aan te schaffen (door je ouders), dan laat je zien dat je dat wel kunt combineren en is er geen probleem. En gaat het niet, je kan een pony ook weer verkopen, dat zal voordeliger zijn dan dit leasegebeuren waarbij je alsnog zelf kosten moet maken voor de dierenarts en hoefsmid e.d.

Miranbailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:45

Ik wou Big Ben leasen en dan bij mij ergens op een manege stallen,
alleen je moet 100 euro betalen aan haar en je moet zelf de dierenarts en hoefsmid betalen
en nog is stalgeld voor waar je hem gaat stallen, meestal als je gaat leasen zijn de kosten voor jou alleen de stalkosten en hier moet je eigenlijk dubbel op betalen,

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:47

Miranbailey schreef:
Ik wou Big Ben leasen en dan bij mij ergens op een manege stallen,
alleen je moet 100 euro betalen aan haar en je moet zelf de dierenarts en hoefsmid betalen
en nog is stalgeld voor waar je hem gaat stallen, meestal als je gaat leasen zijn de kosten voor jou alleen de stalkosten en hier moet je eigenlijk dubbel op betalen,

ja daar heb je wel gelijk in, ik zoek nu op een ander bruikleenpaardje alleen kan er maar weinig vinden maar 1.
misschien weten jullie nog iets ??

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:47

twilite1996 schreef:
shilady schreef:

oke dankjewel,
maar is het duur het komt eigelijk uit nu zonder dierenarts en hoefsmid op
325 euro per maand

Heel duur :oo
Ik betaal maar de helft en heb een eigen paard.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:51

Ik zou nog even lekker doorsparen en dan over een jaar of wat langer een eigen pony gaan kopen.
Je betaald dan nog minder ook want hier heb je elke maand het bedrag wat je aan hun kwijt bent.
Een eigen pony kun je altijd weer verkopen en dan is het geld weer van jou.
Hier zou je nooit wat aan verdienen. Als je problemen krijgt ben je de pony en het geld weer kwijt.
Dan nog maar wat langer sparen, een eigen pony is veel veiliger omdat jij zelf beslist wat er gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:52

shilady schreef:

Hier zou ik dus echt heel goed mee uitkijken.

@TS
Zet in het contract precies, duidelijk en op een manier waardoor er geen twijfel over kan ontstaan welke kosten / (be)handelingen door jou moeten worden betaald en welke door de eigenaren wordt betaald. Mocht het fout gaan, dan krijg je met constructies als 'kleine dingetjes' geheid problemen.

Daarbij mijn mening: gewoon eigen pony nemen, de constructie zoals jij die vertelt is absurd duur, lekker doorsparen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:54

ja of ik moet iemand vinden die wel de dierenarts en hoefsmid voor zn rekeningneemt en mij alleen de stal laat betalen ..

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:59

Die zijn vast wel te vinden. Misschien iemand die te groot is geworden voor zijn pony of door studie geen tijd meer heeft, maar het dier niet wil verkopen. Plaats anders een adv. hier op bokt. 'leasepony gevraagd die verplaatst mag worden'. Maar hoe je het ook regelt: stel een duidelijk contract op, zodat je niet voor misverstanden komt te staan!

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:14

ja zou ik doen bedankt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:28

Er zijn inderdaad echt wel mensen te vinden die zelf eigenaar willen blijven maar het dier wel gratis in bruikleen willen geven aan een goed tehuis , waarbij ze zelf inderdaad wel de baas blijven over grote zaken zoals grote dierenartskosten door ouderdom bvb , of artrose , dat soort dingen.

Maar ook zo'n eigenaar zal er niet op zitten te wachten dat zij voor de kosten op draaien van jouw fouten , dus bvb. dat een dier een ernstige koliekaanval krijgt door een matige huisvesting of een slecht pakje kuil , of een goedbedoelend kind dat droge pulp voert.... of een trap van een ander paard , verwonding door een uitstekende spijker , verstapping doordat je onvoorzichtig bent...dat soort dingen. Er kan vanalles gebeuren waardoor een dier maanden uit de running is en bvb. wel 3x per dag moet stappen en pijnstiller moet krijgen , of naar een kliniek moet met dure kosten.

Het is natuurlijk niet eerlijk als de eigenaar daarvoor dan honderden / duizenden euro's moet betalen terwijl het een fout in de verzorging betreft.

En als jij zeker weet dat je niks raars gedaan hebt maar het dier krijgt toch problemen die er wel op LIJKEN dat het door jouw gebruik komt...dan kun je de grootste ellende en touwtrekkerij krijgen.

Leg dus alles heel goed vast en spreek het allemaal heel goed door !

Als alles goed gaat is het een geweldig iets , maar als er problemen zijn kan het verschrikkelijk vervelend worden.